/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvide plader til gule..
Fra : hynke007
Vist : 456 gange
100 point
Dato : 13-04-05 22:04

har lige et spørgsmål:
1. hvad vil det koste at omrigrestre en bil med hvide plader til gule plader og kan det svare sig???
2. hvad vil vægtafgiften blive årligt på en VW GOLF 1,6 diesel hvis den er med gule plader??

hilsen
kim

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-05 22:11

En golf diesel på gule plader koster 2520 kr pr år. i vægtafgift.

Det koster ikke noget, at¨gå fra hvide til gule plader, men sæderne skal pilles ud, og så skal der monteres en bundplade i varerum og adskillelse mellem kabine og vare rum.

Det skal selvfølgelig synes og godkendes, så det vil være en god ide, at ringe til en lokal bilsynshal og få oplysning om hvordan du gør.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-04-05 22:12

Forresten, jeg kom til at tænke på, at hvis det er en importbil fra Tyskland el.lign. skal der betales afgift, men ikke hvis den har kørt i DK på hvide plader først.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : hynke007

Dato : 14-04-05 04:36

Tak for svaret dova.
er det nogen special plade man skal bruge i bunden??

hilsen
kim

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 04:37

Og så skal du have ret til en gul-plade bil. Det kræver at du er Moms-registreret. En lille ting, men den er pokkers vigtig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-04-05 04:39

I bunden af hvad? En nummerplade er da en nummerplade. Baggrundsfarven er totalt ligegyldig.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 14-04-05 04:46

kan man som almindelig dansker nu ikke få en bil på gule plader? jeg har ikke noget at bruge bagsæderne til.

hilsen
kim

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-05 11:28

Det passer absolut ikke, at man skal være momsregistreret for at havé en gulpladebil.

Lad da være arne, med at udtale dig om noget du ikke ved noget om.
Jeg har haft adskillige gulpladebiler, og vi har i øjeblikket en lastbil over 3500 kg total, og det er der ikke noget problem i.

hynke007

Den plade der skal bruges, kan bare være et stykke vandfast finerplade eller lignende, der skæres til så den udgør bundplade der hvor bagsæderne har været, altså så hele varerummet bliver med jævn bund, og så selvfølgelig en lem eller noget, så det er nemt at komme til reservehjulet.

mvh dova