/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Mac OS X
Fra : nebis
Vist : 976 gange
87 point
Dato : 13-04-05 15:12

hvordan skifter jeg mellem forskellige knapper (f.eks save/cancel) uden at bruge musen?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 13-04-05 16:09

Close = (den knap med æblet på)+W
save as = Æbleknappen + S
Copy = Æbleknappen + C
Paste = Æbleknappen + V
Refresh = Æbleknappen +R
New Window = Æbleknappen +N
Open File = Æbleknappen +O
Open Location = Æbleknappen+L

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 13-04-05 16:24

Ja dem kender jeg, jeg mener nærmere, at når jeg lukker et program med en ikke gemt fil, så kommer der et vindue frem, hvor jeg bliver sprugt om jeg vil gemme filen. Jeg kan nu vælge tre forskellige ting: "Don't Save", "Cancel" eller "Save"
Save-knappen er blå i forvejen så trykker jeg enter vælges Save, Jeg vælger Cancel med ESC-knappen, men hvordan vælger jeg "Don't Save"-knappen med tastaturet?

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 13-04-05 17:50

Der kan du kun bruge musen.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 13-04-05 18:00

Æble og D, for "arkiver ikke" har lige forsøgt.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 13-04-05 23:08

Ok, det virker fint, men hvad så hvis der er flere knapper at vælge imellem?
Er godt klar over at jeg kan bruge musen, men det var jo for at undgå det...
I MS kunne man vælge ml. knapper ved at bruge piletasterne eller tabulatoren, er der ikke noget lign. på Mac?

Accepteret svar
Fra : syllemus

Modtaget 87 point
Dato : 14-04-05 18:26
Godkendelse af svar
Fra : nebis

Dato : 14-04-05 22:59

Tak for svaret syllemus.