/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Babyalrm der tjekker vejrtrækningen
Fra : Tulletine
Vist : 4458 gange
200 point
Dato : 13-04-05 13:56

Hej,

Kender i en babyalarm man ligger under lagnet i barnets seng og som giver alarm hvis barnet ikke trækker vejret ?
Jeg har ringet rundt men ingen babyforretninger har en og jeg kan heller ikke se nogen på Phillips hjemmeside.
Håber i kan hjælpe.

kh
TulleTine

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 13-04-05 14:08

Hej Tulletine!

Jep det gør jeg!

Jeg har lige været inde og tjekke min sovende datter. Alarmen hedder "Baby sense" og er produceret af "Hisence Ltd".
Jeg har købt min hos Babysam - godt nok for en del år siden

Det er verdens bedste produkt - og jeg kunne garanteret ikke leve uden.

Den har forøvrigt intet med Phillips at gøre

Håber det lykkedes dig at skaffe en - man sover så meget bedre selv, når man uden at vække baby kan se, at den lille grønne diode blinker (baby trækker vejret)

/sprit

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 13-04-05 14:09

Forresten skal den ikke ligge under lagnet (det ville jo være ubehageligt for baby) - den skal blot placeres under madrassen

/sprit

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-04-05 14:17

Næ, der skal du vist over i professionelt udstyr som sygehusene bruger til de meget for tidligt fødte kuvøsebørn, hvor vejrtrækningen nogen gange kan gå i stå.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvorfor du vil have sådan en alarm, men kan næsten forestille dig, at du har nogen tanker om vuggedød?

De få tilfælde af det, er blevet færre og færre, efter man anbefaler, at små børn ikke sover på maven eller for varmt, så risikoen for at det skulle ske, er meget, meget lille.

mvh dova

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 13-04-05 14:18

Hej sprit og Tulletine!

Hvad skulle fabrikanterne af diverse alarmer dog gøre uden sådan nogle som jer.

Hvad med en "Bøvsealarm", "Pruttealarm", "ny-tands-alarm" og meget andet ?

Det er jo næsten helt ufatteligt at der lever mennesker på jorden,
når sådanne ting først er blevet opfundet i "nyere tid".

Med venlig "stillehilsen"
Steen

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 13-04-05 14:35

Hvis man først én gang har oplevet at ens baby stopper med at trække vejret, er det vel logisk at man som en god forældre forsøger at hindre en gentagelse. Min egen søster har været meget glad for sin!

AMP

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-04-05 14:41

Jeg søgte på Google efter "baby alarm respiration" og fandt frem til et par alarmer:
"Hi Sense Baby Sense 2 Alarm and Monitor" http://www.babybabyshop.co.uk/item--Hi-Sense-Baby-Sense-2-Alarm-and-Monitor--hisense_babysense
"Johnson & Johnson Intouch Baby Reassurance Monitor" http://www.babyworld.co.uk/information/products/product_tests/monitors/monitors_full.asp

Det første er endda fra en butik hvor du kan købe den og få den med posten.

Håber det kan bruges!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-04-05 14:45

dkwM327, som du kan læse ud fra denne tråd: http://www.parentingbanter.com/q-t_4862-babyalarm-which-can-watch-over-respiration.html
så er der altså nogen der kan have grund til bekymring!

Citat
Det er jo næsten helt ufatteligt at der lever mennesker på jorden,
når sådanne ting først er blevet opfundet i "nyere tid".

Dengang var børnedødeligheden også en hel del højere..

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 210 point
Dato : 13-04-05 14:46

Hej igen,

Fundet på www.jalsoe.dk

"BabySense Vugge- og Sengealarm
Batteridrevet alarm til overvågning af barnets åndedræt. Med indikator for barnets vejrtrækning og for udskiftning af batteri. Leveres med 2 sensorplader. Demko og P&T godkendt.
Pris: DKK 1.699,00"

Det er den jeg har - købt i 1999 - og fungerer stadig til mit 3. barn.

Den kan også bestilles online og leveres med posten

/sprit

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-04-05 14:48

Det er da fuldstændig rigtigt, at sandsynligheden for at barnet stopper vejrtrækningen er minimal - men hvis forældrene får en bedre nattesøvn af et sådant apparatur, er det vel fint nok at investere i det...

Jeg håber I finder det, der virker for Jer

Vaxen

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-04-05 14:59

Mon ikke den i Jalsøe ("Baby Sense" til 1699kr) er den gamle udgave af den man kan få i babybabyshop.co.uk ("Baby Sense 2" til £76.99/837kr ) ?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-04-05 15:05

Du kan også ringe til den danske distributør "Eli Direktor" (Hans telefonnr kan ses på denne side: http://www.babysense.net/prod1.asp?prodcat=16 ) og høre hvor man kan få den nye udgave af alarmen i Danmark hvis du ikke er tryg ved internet handel.

Kommentar
Fra : Hansen..

Dato : 13-04-05 18:52
Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 15-04-05 14:45

Nu er det ikke mig, der uddeler point på dette emne, men sikke da et godt tip, Hansen. Tak for det!

Jeg syntes også selv, at det måske var lige lovligt hysset og førstegangs-moderligt at købe sådan en dims, men til den pris kan jeg også være med, især da den også virker som alm. babyfon.

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 18-04-05 10:31

1000 tak for svaret sprit73. Vi valgte at købe Angelcare da den var på tilbud i Føtex til 399,- Vores naboer tester den i denne uge - der 2½ måned til vi forvnter at skulle bruge den selv

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 18-04-05 10:42

Hej Tulletine,

Jamen tillykke med maven

Jeg kender ikke Angelcare, men har søgt lidt på nettet og folk er generelt ret glade for den. De eneste minusser (kæmpe minusser dog) er, at den skal tilsluttes stikkontakt, hvilket vil betyde, at den ikke kan bruges i barnevognen. Endvidere ser det ud til, at der kun er een bundplade med? Hvis det er korrekt er det lidt ærgerligt, idet den vil have svært ved "at fange" barnet som bevæger sig rundt i sengen i søvne.

Meen under alle omstændigheder er et sådan apparat mere end guld værd!!!!! Du vil IKKE fortryde investeringen

/sprit