/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
manglende varme.
Fra : teleskop
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 13-04-05 07:29

Jeg har en renault 19 1.4 fra 95 den er 20 minutter om bare at give lidt varme fra sig, er der noge, der har en ide om hvorfor, og er der noget speciefikt ved denne model man skal være obs omkring, den kører ellers fint.

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 13-04-05 08:00

Hvad siger varmemåleren? hvis den ikke bliver ret varm kan det være termostaten der ikke lukke, så ny termostat, den er ikke ret dyr max 100 kr. hvis varmemåleren siger midt ifeldet eller derover, kan det være systemet der er stoppet, man kan få noget rensevædske til systemet, det kan være nødvendigt at gentage behandlingen.
Mvh. Lejy 32

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-04-05 08:16

Det er 99% sikkert din termostat som "hænger"/er defekt. Pil den ud og kom den i en gryde med vand og varm det op med termostaten i. Så vil du hurtigt se om den åbner sig efterhånden som vandtemp. stiger.

Prøv dette først og giv så en melding igen!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : teleskop

Dato : 13-04-05 08:32

det vil jeg prøve, kan lige sige at temp. er helt normal, det er varmen inde i bilen.hilsen herfra

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 13-04-05 08:40

Hej igen hvis temperaturen er normal er det ikke termostaten der hænger, men derimod dit anlæg der er tilstoppet af ogger og diverse.
Mvh. lejy32

Accepteret svar
Fra : macau

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-05 09:05

eller måske det bare skal luftes ud,,,

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-04-05 09:55

Ja, så vil jeg mene at din "hane/ventil" i varmeapparatet er defekt...eller måske blot hænger. Det er min erfaring at du bør skifte hanen når dette forekommer, for så "synger den på sidste vers". Det kan være et HELVEDE at skifte denne hane på visse biler.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-04-05 20:40

Du må først tjekke om det er nok vand på motoren. Er det det så kan du tjekke termostaten osv.
alimak

Kommentar
Fra : teleskop

Dato : 14-04-05 07:47

Hej med jer og tak for alle svarene. "Inden varmen forsvandt" kørte jeg i næsten et stræk fra stockholm til kbh, med varmen skruet helt ned. igår aftes luftede jeg systemet de 2 steder det kan gøres i denne model, ja også virkede det igen, så der må ha været undertryk i systemet. tak skal i ha alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : teleskop

Dato : 14-04-05 07:48

Tak for svaret macau.