/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Kode mappe!
Fra : Dirty_joker
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 12-04-05 16:39

Hey!

Har prøvet og søge på google og kandu!
Men har ikke kunne finde det jeg søger...
Nogle der kan hjælpe mig med hvordan man sætter kode på en mappe man ikke vil have andre end en selv kan gå ind på???

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-04-05 16:45

vis --> tilpas denne mappe. Der vælger du hvordan du vil have din mappe til at vær

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-04-05 16:46

UPS skrev et forkert sted

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 110 point
Dato : 12-04-05 17:02

Går ud fra du har Windows XP på dansk.
Højreklik på mappen, vælg Egenskaber og fanebladet Sikkerhed. Slet derefter alle andre brugere end dig selv på listen (og giv dig selv alle rettigheder hvis du ikke har det).
Så skulle den mappe være sikret.
Prøv det af ved at logge ind med en anden bruger og se om du kan komme ind i mappen..

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 17:04

Det er så ikke en "kode" der kommer på mappen, men det gør at andre brugere ikke kan komme i den. Hvis der kun er 1 bruger på din maskine så er det ikke denne løsning du skal bruge..

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 12-04-05 17:06

Tak for svaret Harlekin.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 17:07

Her er en mullighed for at få kode på din mappe: http://www.pcworld.com/howto/article/0,aid,110663,00.asp

Resultat #1 i en søgning på Google: "password protect folder"

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 17:08

Det står i bunden af siden og handler om at komprimere (pakke) sin mappe 2 gange med kode på. Så kan man hverken se hvad der er i mappen eller åbne den - selvom man er den samme bruger der er logget på.