/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Bestillingsformular
Fra : johnnyp
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 12-04-05 13:16

Hej. Jeg har brug for en formular tilmit Web-site: formularen skal bl.a. indeholde nogle varenumre - antal samt pris, det er så meningen at denne formular sendes som mail til mig. Bruger FrontPage til at designe Web-sitet i. Men har fået fortalt at det ikke er alle servere der understøtter dette og man skal vælge PHP. Er der nogen der har nogle gode råd .. link .. m..m. . på forhånd tak. PS!! Håber at jeg har beskrevet problemet nogenlunde.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-05 13:37

Hej johnnyp
Ja jeg har selv siddet og 'niflet' med formularer til bestillinger mv. Du kan prøve at kigge ind forbi mit originale spørgsmål på http://www.kandu.dk/dk/spg/63129 mit var dog som HTML.
Skulle du ikke ha' lyst til at bruge points på det, så bringer jeg dig lige de link, som kom frem til mig på omtalte streng.
- http://www.hostedstuff.com/register_features_service.php?service=formmail
- http://www.hostedstuff.com/
- http://www.afws.dk/afws/
Held og lykke med det
Søren
NB: Benytter selv servicen fra http://www.afws.dk/afws/

Kommentar
Fra : Angband

Dato : 12-04-05 17:01
Accepteret svar
Fra : Yumatci

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-05 21:53

Er det noget ligenende dette:

html fil:

Kode
<html>

<body>

<form action="bestil.php" method="post">
Varetype: <input type="text" name="varetype"><br>
Varenummer: <input type="text" name="varenr"><br>
Pris: <input type="text" name="pris"><br>
Antal: <input type="text" name="antal"><br>
<input type="submit" value="Bestil">
</form>

</body>

</html>

bestil.php

Kode
<?php
$email = "yumatci@ofir.dk";

$varetype = $_REQUEST["varetype"];
$varenr = $_REQUEST["varenr"];
$pris = $_REQUEST["pris"];
$antal = $_REQUEST["antal"];

mail("$email",
"Bestilling",
"Varetype: $varetype Varenummer: $varenr Pris: $pris Antal: $antal",
"From: dinhjemmside@noget.dk");

?>

Hvis jeg skal tilpasse nogle ting f.eks navn og addresse så bare skriv!

Hilsen Yumatci :D

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 12-04-05 21:56

Ups i bestil.php filen skal din email stå hvor der står yumatci@ofir.dk
og der hvor der står dinhjemmside@noget.dk skal du bare skrive en eller anden email du vil have bestillingene skal se ud til at komme fra den behøves ikke være gyldig!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 13-04-05 10:10

Yumatci
Tak for dit indlæg...jeg har desværre ikke mulighed for at afprøve om det du skriver er noget jeg kan bruge før om 2-3 dage. Så vil jeg vende tilbage.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 21-04-05 10:52

Hej til alle tak for hjælpen, men det var Yumatci :D som kom tættest på, så point bliver givet her.

Yumatci :D. Jeg har prøvet det og det ernogenlunde det jeg skal bruge, hvis jeg får brug for tilretning som du tilbød
hvordan gør vi det nemest ???

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 21-04-05 10:52

Tak for svaret Yumatci.

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 27-04-05 16:30

Hvis du har brug for en tilretning så send en mail til mig på coolboy_265@hotmail.com men det er også min msn så hvis du har msn kan du tilføje mig!

Hilsen Yumatci