/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kølevæske til Kawa GPX750R
Fra : tullenulle
Vist : 345 gange
100 point
Dato : 10-04-05 23:18

Hejsa.
Skulle der være nogle herinde som kan sige mig om jeg bare kan nøjes med vand på kølesystemet, eller om der skal tilsættes noget andet ?
MVH. Tullenulle

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-04-05 23:21

Du skal tilsætte ganske almindelig kølervæske (frostvæske), følg anvisningerne på dunken. Det beskytter også mod kalkaflejringer og tæring.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 11-04-05 00:20

Det er absolut nødvendig at bruge kølevædske da aluminium mm, ellers tæres.
I de alle tilfælde skal man endda skifte efter et par år eller 3, da vædsken nedbrydes, selvom den stadig er frostsikker.
Som regel er det halvt af hvert (Kølevædske og vand) men hvis den bruger noget så kan du da godt blande noget tyndere her om sommeren.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 11-04-05 18:03

Tak for svaret til jer begge to, ville egentlig gerne jeg kunne give jer begge point, men kan ikke finde en måde at gøre det på, derfor vælger jeg det svar som er mest uddybende.

TAKKER..

MVH. Tullenulle