/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Datatyper igjen!
Fra : grstad
Vist : 433 gange
20 point
Dato : 10-04-05 21:25

Hvorfor får jeg feilmelding "ikke samsvar mellom datatyper " på dette? (Select-setningen virker andre steder!)

dim objrs2

set objrs2 = server.createobject("ADODB.recordset")

objrs2.Open "Select * from brukertab where brukerid = '" & Session("brukerid") & "' and antallkuber <= '" & request.form("kube") & "'", loginbase, adopenforwardonly, adlockoptimistic, adcmdtext

if objrs2. eof then

   response.redirect "meldingsboks.asp?melding=En kube med det nummeret<br>er ikke registrert på din konto!"

end if

objrs2.close
set objrs2 = nothing

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 22:56

Aner det ikke !

..men vil blot henvise til dette udmærkede Norske (..på engelsk) site :

1.) http://www.w3schools.com/asp/default.asp
2.) http://www.w3schools.com/aspnet/default.asp

Det er 'stedet' jeg altid konsulterer, når/hvis jeg er i tvivl om noget netprogrammering/-reference.

Vil du spørge i et decideret ASP forum ?

Så findes :

1.) http://activedeveloper.dk/
2.) http://netcoders.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sixhoej

Dato : 26-04-05 20:13

Hvad med at afslutte din sql sætning?

objrs2.Open "Select * from brukertab where brukerid = '" & Session("brukerid") & "' and antallkuber <= '" & request.form("kube") & "'", loginbase, adopenforwardonly, adlockoptimistic, adcmdtext"

/jsc

Kommentar
Fra : grstad

Dato : 27-04-05 21:46

Feiltype:
Microsoft VBScript-kompileringsfeil (0x800A0409)
Uavsluttet strengkonstant
/bie/velkommensjekk.asp, line 343, column 194
objrs2.Open "Select * from brukertab where brukerid = '" & Session("brukerid") & "' and antallkuber <= '" & request.form("kube") & "'", loginbase, adopenforwardonly, adlockoptimistic, adcmdtext"
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------^

Hvordan avslutter jeg strengkonstant?

Kommentar
Fra : sixhoej

Dato : 27-04-05 21:57

Har du prøvet:

objrs2.Open "Select * from brukertab where brukerid = '" & Session("brukerid") & "' and antallkuber <= '" & request.form("kube") & "'"

?

/jsc

Kommentar
Fra : grstad

Dato : 27-04-05 22:17

Får da;

Feiltype:
Microsoft VBScript-kompileringsfeil (0x800A0409)
Uavsluttet strengkonstant
/bie/velkommensjekk.asp, line 343, column 83
objrs2.Open "Select * from brukertab where brukerid = '" & Session("brukerid") & "'
----------------------------------------------------------------------------------^

selv om jeg har "'"

dessuten, går det an å utelate providerstringen til access db'en?

Kommentar
Fra : sixhoej

Dato : 27-04-05 23:21

objrs2.Open "Select * from brukertab where brukerid = '" & Session("brukerid") & "'"

husk det hele!

/jsc