/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Børnesikring af vinduer?
Fra : Ard
Vist : 2050 gange
50 point
Dato : 08-04-05 09:59

Hvem kender noget til børnesikring af vinduer?

Problemet er et barn på 13 mdr, der kravler op og åbner vinduer. Foreløbig kan hun kun nå den enderste haspe, men der skal gøres noget, før hun kan nå den øverste også! Hasperne er af flere forskellige slags.

Accepteret svar
Fra : sonnic

Modtaget 60 point
Dato : 08-04-05 10:47

Hej Ard.
Du kan i de fleste byggemarkeder købe specielle hasper, der er beregnet til netop dit problem.
Hasperne tillader at man åbne vinduer men kun 2-5 cm. Samtidig virker de som en tyverisikring når vinduet er på klem.
De fåes i sort hvid eller messing. Pris ca 100. kr
Villy

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 11:17

På siden her er der et udvalg af låse til vinduer

http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=7161&cat_id=84498

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 08-04-05 11:33

ellers sæt en strips omkring haspen. Så kan du desværre heller ikke selv åbne haspen, men man skal jo heller nødvendigvs kunne åbne alle vinduer.

Godkendelse af svar
Fra : Ard

Dato : 08-04-05 15:22

Tak til alle, der har bidraget.