/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
Plantegning til 3D - Kender du et godt p~
Fra : Zarzu
Vist : 3606 gange
100 point
Dato : 05-04-05 21:23

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet nogle af alle mine plantegninger af huse til 3D. Har selv to indretningsprogrammer men deres muligheder er lidt bergænset. Ville gerne høre om der er nogen der kender et godt program og evt. pris.

-Linn

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 21:56

Imsi FloorPlan 3D skulle være noget af det ypperste, du kan finde den på denne liste:
http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-05 22:00
Kommentar
Fra : krasser

Dato : 01-06-05 10:51

Hej Linn =)

Jeg arbejder selv med 3D tegning og arkitektur. Jeg benytter selv AutoCAD og 3D Studio MAX..

Først laver jeg plantegninger i AutoCAD, hvorefter at jeg importer mine filer til 3D Studio MAX.

God jagt =)

mvh. Kristian

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 14-09-06 00:27

Jeg arbejder med AutoCAD og arkitektoniske 3d modeller. Har prøvet FormZ, Rhino og 3dStudiomax..

Hvis det er forholdsvis udetaljerede modeller, kan jeg anbefale Sketchup; meget let at gå til og arbejde med.

Hvis det skal være detaljeret og fotorealistisk kan 3dstudio klart anbefales. Det tager noget tid at komme ind i men derefter er det notorious [måske kun overgået af Maya]..

Hvis det skal være organiske, glatte modeller er Rhino et utrolig godt program at arbejde med. Det er også forholdsvis let at lære det grundlæggende med fx tutorials