/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Sprit tus.
Fra : annettemor
Vist : 1072 gange
200 point
Dato : 05-04-05 17:23

Hej

Vores den yngste søn har lige tegnet med sort sprit tus på vores sofa... Kan det fjernes??

Håber på et godt råd...

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 05-04-05 17:28

Prøv et af de Pletfjernere der bliver reklameret så meget for i fjerneren. Kan være de hjælper!

Mvh Epi

Accepteret svar
Fra : Nuserpigen

Modtaget 210 point
Dato : 05-04-05 17:30

Hejsa
Du kan også prøve og kigge her: http://www.ask-alex.dk/artikler/?cid=12§ion=33&submit=TRUE&searchfrase=sprit&x=22&y=9

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 17:45

Et middel der nok kan fjerne tuschen er Rensebencin. Acetone klarer sikkert også jobbet, men du risikerer at læderfarven såkaldt Narvsværte også forsvinder. Det kan du imidlertid købe i mange forskellige kulører og så genindfarve.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 05-04-05 18:58

Arne.jakobssen det er ikke en lædersofa vi har - men stof sofa. rense benzin kunne ikke tage det. Husholdnings sprit har hjulpet lidt.

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 05-04-05 18:58

Tak for svaret Nuserpigen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 19:01

OK Annette. Min fejl. Fandt du et godt råd på Nuserpigen's link?

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 05-04-05 19:35

Ja vi har fået det meste af med husholdnings sprit. Vores sofa er heldigvis mørke/flaske grøn så det ses ikke helt så meget...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-04-05 19:39

Jamen det var da dejligt. Kærlig hilsen Arne Jakobsen.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 06-04-05 00:13

Hej Anette...
Det var så lidt...

Held og lykke med sofaen

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-04-05 01:15

Rensebencin....Hvad fan.. er det?? LOOOOL