/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gnist...
Fra : Pornsim
Vist : 434 gange
20 point
Dato : 05-04-05 15:34

Hej!

Jeg har ikke kunnet få min scooter igang.. Så jeg prøvede at se om tændrøret gav gnist.. Så mit spørgsmål er : Man tjekker da om der er gnist ved at skrue tændrøret af og sætte tændhætten på, og kigge om det giver gnister når man prøver at sætte den igang, er det ikke rigtigt??

Kommentar
Fra : nZme

Dato : 05-04-05 15:48

jo bare skrud tændrøret ud og sat tændhætten på... der efter træder du på kickstarteren og ser om der kommer gnist

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-05 15:49

Jeps, men tændrørets gevind skal lægges ned mod stel, det kan være topstykket, eller andet ledende materiale, eller man sætter et startkabel (Eller ledning) omkring 6-kanten og den anden ende til batteriets stel eller andet stel (Udstødning mm)
Man kan også skrue tænrørshætten af, og holde ledningen ca 1/2 cm fra stel.
Men brug en klud eller kraftig handske at holde med, eller rør ikke selv stellet. Altså du kan godt holde i ledningen hvis du ikke rører stel med samme eller den anden hånd.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nZme

Dato : 05-04-05 15:51

ja det er nok mere rigtigt

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 05-04-05 15:56

Okay, der er gnist, men den gider ikke at starte, jeg har haft topstykket af, for at plane det... og nu har jeg skruet det på igen, og den virker ikke..

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 05-04-05 15:57

Hvis det er pågrund af det, hvor kan man så købe et nyt topstykke...? til en pgo comet

Kommentar
Fra : Free0wn

Dato : 05-04-05 16:00

øhh jeg så det i går... tror det var www.scooterparts.dk

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 05-04-05 16:04

der kan jeg ikke finde et topstykke

Kommentar
Fra : nZme

Dato : 05-04-05 16:08

hmm.. så prøver jeg lige at finde link til en anden side

Kommentar
Fra : nZme

Dato : 05-04-05 16:10

http://kreidler-service.dk/news.asp der her jeg fundet et.. ved ikke om det er lovligt

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 05-04-05 16:14

men det er jo til en 47,6 cylinder

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 05-04-05 16:22

Men palle hansen, ved du hvad der kan være galt, kan jeg have slebet skævt, da jeg prøvede at plane topstykket...?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 05-04-05 16:23

Det er ikke på grund af topstykket, HVIS DET ER TÆT.
Du kan kontrollere tætheden, ved at sprøjte vædske ind, og træde på kickstarteren.
hold topstykket mod en glasplade, feks en dør med vindue, og se om det kan vippe/ er ujævnt, medens du kigger på den anden side. Evnt med lidt vand imellem, så ses det tydeligt om det vipper.
Så sæt roligt 1-2 eller 3 toppakninger imellem, eventuelt kan du købe en plade som du selv kan klippe toppakning ud af.
Hvis topstykket er lidt skævt slebet, så kan et par pakninger skabe tæthed, MEN det er vigtigt at krydsspænde møtrikkerne, altså spænde nr 1 derefter nr 3, så 4 så 2 men ganske lidt af gangen, og du har selvfølgelig smurt gevindene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-05 16:26

Når man sliber på en plan flade, skal man huske at dreje topstykket lidt hele tiden, fordi man ikke kan lægge trykket helt ens når man kører frem og tilbage over sandpapiret.
Man kan også gå hen til en maskinfabrik der kan dreje eller slibe helt jævnt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Pornsim

Dato : 05-04-05 18:49

Mange tak for svarene. Det virkede! Så blev mor alligevel   ikke sur :)

Kommentar
Fra : nZme

Dato : 06-04-05 15:00

køre den hurtigere nu hvor du har planet topstykket

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 07-04-05 21:36

Nej, den kører det samme, men den har bedre optræk, kan jeg mærke..