/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Petit Four kager
Fra : 1249
Vist : 5001 gange
150 point
Dato : 05-04-05 10:52

Hej alle

Jeg mangler en god opskrift på Petit Four kager. Jeg er sikker på, at der iblandt jer er en, som kan dette - jeg glæder mig- skriv.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 05-04-05 11:13

Petit four med abrikossyltetøj
Kager

250 g smør
250 g marcipan
250 g melis
25 g mel
2 1/2 dl æg
pynt: abrikossyltetøj eller anden

Smør røres med marcipanen. Tilsæt melis og mel og tilsidst æggene lidt ad gangen. Når dejen er ensartet i konsistens, hældes den i en smurt form med kant eller en lille bradepande. Sættes i en varm ovn 180 grader 25-30 min. Når kagen er afkølet, skæres den ud i ensartede små stykker og toppen smøres med abrikossyltetøj.

Tip: Denne bagte mazarinkage kan anvendes til mange slags petit four. Man kan f.eks. dyppe halvdelen af de små kager i chokolade eller fylde dem med en let creme.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 05-04-05 11:15

dem er der vist mange forskellige opskrifter af .men her er da en af dem

30 stk.(ca)

250 gr. rå marcipan

2 finthakkede svedsker

2 cl. portvin

50 gr.blød nougat

1 æggehvide

lidt salt

overtrækchokolade

Bland marcipan, svedsker, portvin og nougat. Pisk æggehviden med lidt salt, og bland den godt i massen, køl det hele ned for derefter at forme dem efter behag. dyp dem i den smeltede overtrækchokolade. Lad det størkne

og her er en fra nettet
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6780

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 11:17
Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 05-04-05 11:18

Hej... jeg har en god en hér

Petits fours Siciliana
_________________
Kage:
3 æggeblommer
3 spsk sukker
2 spsk kakao
korn af ½ vaniliestang
3 æggehvider

Fyld:
90 g ricotta eller hytteost
3 spsk flormelis
2 spsk orangelikør
1½ spsk finthakket citrusskal
3 spsk reven mørk chockolade

Pynt:
Kakao

Ovnen forvarmes til 180%
smør bund og sider i en bradepande på 30x20 cm. Bunden fores med bagepapir som smøres og drysses let med mel.
Pisk æggeblommerne og sukker luftigt i en mellemstor skål. Kakao sigtes i. Tilsæt vanilie. hviderne piskes stive og foldes i blommerne lidt af gangen.

Blandingen spredes jævnt i den klargjorte bradepande. Bages i den forvarmede ovn 10-12 minutter. eller til den er fast. afkøles i bradepanden ca. 10 minutter. vend kagen ud på bagepapir og bagepapiret i bunden af kagen pilles af.
til fyldet piskes osten glat. tilsæt sukker og orangelikør citronskal og chokolade og bland. kanterne skæres af kagen som halveres. den ene halvdel lægges på en glat flade, bunden dækkes med fyldet og den anden halvdel lægges forsigtigt ovenpå. Kagen udskæres i passende stykker og kakao sigtes over. Stilles koldt i ca. 2 timer og ....

MUMS

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 11:18
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-04-05 11:24

et eller andet sted er det vel lige til - petit four kager er jo bare miniature af andre kager - måske med lidt ekstrapynt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-04-05 14:27

"Karoline" har opskrift på Sarah Bernhard.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 05-04-05 18:40

jamen 1249 dog, nu har du fået en masse opskrifter at fornøje dig med - men det er øjensynlig ikke det, du søger. kan du være lidt mere specifik, vil det måske være nemmere at hjælpe dig, for det vil vi jo gerne

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 05-04-05 23:15

Daws aasenissum, jo vi skal leve sådanne kager til en konfirmation og vi er lidt tvivlende overfor smør i sådanne kager, egentlig er det vel kransekage i en anden udforming eller hvad ?

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 150 point
Dato : 05-04-05 23:51

http://www.bager-kim.dk/opskrifter.vis.php?id=451

selv daws 1249, her er en som måske kunne bruges. jaja, ellers må vi jo blive ved. mvh
...åse

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-04-05 10:18

Petit Four er små konditorkager med alverdens lækre "snask" i

F.eks. fragilité - hvis det staves sådan

De er i hvertfald ikke IKKE kalloriefattige.

Men de er mums!

MVH
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 06-04-05 10:29

Tak for svaret aasenissum.

Det var lige det som manglede - tak fra 1249