/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp til specifikationer for fladskærme~
Fra : renekure
Vist : 582 gange
500 point
Dato : 05-04-05 10:37

Hej alle

Jeg behøver lige lidt hjælp til at finde en egnet fladskærm.

Den skal bruges til videoredigering - altså skulle den gerne kunne køre film i fuld skærm størrelse.
Derudover skal den "bare" være et suplement til min 21" tommer "alm" skærm.

Jeg har fundet en billig sag med disse specifikationer:

Størrelse: 17"
Farve: Sort
Max Opløsning: 1280 x 1024
Billedkontrastforhold: 450:1
Billedklarhed: 400 cd/m2 = DETTE VED JEG IKKE HVAD BETYDER !!!!! er 250 cd/m2 bedre eller dårligere ????
Responstid: 16 ms
Dot Pitch: 0,264 mm
Højttalere: Indbygget
Dimensioner (HxBxD): 40.8 x 38.7 x 20.4 Cm

Skærmen står til den nette pris af 1500kr - det er vel ok (eller man får vel ikke noget billigere, vel?)

Mvh

René

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 05-04-05 10:47

den skal du ikke købe...

Responstiden er alt for høj... Den skal max ligge på 10-12 ms... jeg har en på 8.. WauW!

Alt det andet ser godt ud... bare ikke responstiden.. DEN SKAL NED NED NED!!

JJHJ

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 05-04-05 11:10

Ok - Så nu har jeg søgt på edb-priser med kriterie for responstid.

Der fandt jeg denne skærm, med opgivet responstid på 8 ms.

Men på midt-data´s hjemmesside for produktet, står det opgivet på en anden måde ?????

Se herunder:
Model:
FP91E

Type:
LCD 1000:01

Størrelse:
19''

Dot Pitch:
0.29dp

Båndbredde:
135 MHz

Max opløsning:
1280x1024

Anbefalet opløsning:
1280x1024

Farve:
Sølv / Sort

Godkendelser:
TCO 03

TV tuner:
Nej

Højttalere:
Ja

Response Time:
25 ms (8ms G2G)

Brightness:
250 cd/m²

Viewing Angle:
(Horizontal) 170° / (Vertical) 170°

Video Signal:
1 x Analog / 1 x DVI

Vægophæng:
VESA 100 kompatibel

OGså lige et lille tillægsspørgsmål - Synsvinklen skal vel være så stor som muligt ??? (spørgsmålet stillet med røde øre - jeg hørte nok ikke godt nok efter i matematik timerne - men det er også mange år siden

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 11:16

ville slå lidt kodt vand i blodet og vente til næste gang ALDI sælger fladskærme (havde i sidste uge 17" 8ms mm) ellers kan være heldig at der er en butik nær dig der har en endnu

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 11:16

og 19"

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 05-04-05 11:22

Det kan du til dels have ret i. ALDI er billig.
Men det er sådan set ikke dette emnet handler om - det er specifikationerne jeg er interresseret i.
Skærmen jeg nævnte i mit første indlæg var ganske rigtigt billig - men det er ikke nogen betingelse for mit valg.
Hovedsagen er at jeg får noget jeg kan bruge, og ikke mindst at jeg forstår de specifikationer der angives for fladskærme.

Men alligevel - tak for dit indlæg.

Mvh

René

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 11:25
Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 05-04-05 13:54

den jeg har.. det er den fra ALDI! 19" MEDION skærm.... Responstid: 8MS!!!

Den er fucker fed!!

2300,-!!!

JJHJ

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 05-04-05 22:29

Hvis vi lige kunne vende tilbage til mit spørgsmål, som gik på, hvad de forskellige secifikationer for fladskærme gik ud på, så ville jeg være glad for et bud på dette.

Når jeg først har check på disse, så skal jeg nok finde den rigtige skærm, ud fra disse oplysninger.

.....og Nej - jeg køber ikke pc-hardware i ALDI !!!! - jeg vil også have saglig betjening og support, når jeg skal handele computerdel.

Mvh René

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-05 22:48
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-05 22:58

Billedklarhed mener jeg er det samme som lysstyrke, og det har jo betydning alt efter om du sidder i et mørkt eller lyst rum! 250 burde dog være nok under de fleste forhold! Noget andet der er vigtigt er at pixeltab! Nogle producenter acceptere op til 9 manglende pixles og det kan man altså se på en skærm som en lille sort plet lidt ligesom fluelort! Så hvis du køber i en forretning bør du se monitoren i brug! På Internettet kan du jo altid sende skærmen tilbage hvis du er utilfreds med pixelfejl!

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 05-04-05 23:07

Tak for dine svar tedd. Jeg sidder med front mod et stort vindue, og har derfor meget modlys om eftermiddagen.
Faktisk kan det godt være et problem med min Sony 520GS skærm. Så med hensyn til de angivne 250 i billedklarhed, så ved jeg ikke om jeg skal gå efter et højere eller lavere tal. Jeg havde set guiden på hardwaretidende som du foreslog før, men de beskriver ikke rigtigt noget, om lige netop det punkt. Mht pixelfejl, så mener jeg, at det er en fordel at købe over nettet, da man her altid har 14 dages fortrydelsesret. - man behøver ikke at opgive at det er pga pixelfejl. En alm. butik kan jo afvise dette, da producenterne ofte stiller en grænse for accetable pixelfejl. I øvrigt burde pixelfejl slet ikke være acceptable.

Mvh René

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 05-04-05 23:18

400 er bedre end 250 så!

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 05-04-05 23:23

Hej Tedd

Tak for et dejligt præcis svar - Det var lige det jeg havde brug for - takker mange gange

Med venlig hilsen

René

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 05-04-05 23:23

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-05 23:59

Sku der være en anden gang