/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Valg af Router
Fra : johnnyp
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 04-04-05 09:54

Hej. Har bestilt ADSL og skal i den forbindelse bruge en router, MEN hvilken en skal man vælge og med eller uden firewall. Nogle gode råd ???.
( der skal pt. kobles 3 PCèr på internettet ) har tænkt på senere at få IP telefoni så 4 eller flere porte er vel nødvendigt.
På forhånd tak for al hjælp

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 11:21

en Dlink har aldrig haft problemmer ( har dog ikke prøvet ip telefoni)

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-05 12:11

Jeg ville vælge en router med indbygget firewall.
Man kan ikke beskytte sig nok i dag, og Dlink er et pålideligt mærke.

I dag kan man også få routere med indbygget usb, helt fint hvis man skal dele printere ol. på et netværk.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 04-04-05 12:22

Glemte at jeg har tænkt at køre med fast kabel ( ikke trådløs ).

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-04-05 12:47

De jeg omtaler er også til kabler.
Jeg skal lige indskyde, at din hastighen godt kan gå lidt ned på internettet, 5-10 %, men det er sikkerheden værd.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 13:06

jeps kabel er nummer 1

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 04-04-05 13:12

Ellebye
Du skriver :: I dag kan man også få routere med indbygget usb, helt fint hvis man skal dele printere ol. på et netværk.

Jeg har været omkring nettet men kan ikke helt finde sådan et produkt. Hvis jeg ikke har misforstået dig så mener du at man kan tilslutte en printer via USB, er dette rigtigt. Kan godt finde produkter med parrallel tilslutning,men vil helst bruge USB.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 04-04-05 13:47

Har fundet frem til D-Link DI824VUP, men er i tvivl om der er mulighed for fast kabling...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-05 20:38

Faktisk er det sådan at, stortset alle routere er beregnet til kabling. De fleste har 4 LAN porte, hvilket må siges at være nok, Da det er sjældent at man har fire maskiner stående ved siden af hinanden.
Disse routere findes også med printerserver og/eller IP-tlf. mulighed.
Dog vil jeg fortrække separat printerserver og IP-adaptor.
Printerserveren findes groft set i tre udgaver. 1. LPT - 2. USB - 3. kombineret LPT og USB.
IP-telefoni findes der mange udbydere, dog skal man se lidt på priserne i forhold til hvor man skal ringe hen, for der er stor forskel på især udenlands samtaler.
Hvis du skal udvide dit netværk, så kan det gøres med et enkelt kabel, til en SWITCH i et nyt fordelingspunkt. (Her kan du få en prof. 16 ports for 295 +moms)
Hvis du senere vil have en trådløs forbindelse, så kan du vælge et separat AP som du slutter til en ledig port.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 06-04-05 12:35

Hej Til alle...
Har fået flere gode svar og har været nødt til at vælge en.... så tak for al hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 06-04-05 12:35

Tak for svaret ellebye.