/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda sfx
Fra : kenneth.H
Vist : 2651 gange
20 point
Dato : 03-04-05 16:33

Hej.

Jeg har købt en Honda sfx. jeg kan så ikke lige finde stelnummeret nogen steder har ledt diverse steder og taget samtlige skjolde af. kan de være rustet væk ? og hvor præcis sidder et stelnummer på en honda sfx fra 2000.?

håber i kan hjælpe mig.

hvis ikke stelnummeret er på knallerten mere hvad gør jeg så ?

Kommentar
Fra : EntrY

Dato : 03-04-05 17:42

Jeg har en PGO PMX, hvor stelnummeret sidder bag en lille plastic-klap under styret, altså der hvor der på andre scootere sidder et hanskerum. Det kan pilles af med en flad skruetrækker. Ved ikke om det er nogen hjælp, men prøv at se efter...

Mvh. Tim Spangsberg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-05 18:07

Prøv at kigge under trinbrættet under neden, ved at ligge knallerten ned.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kenneth.H

Dato : 04-04-05 16:39

Jeg har haft ALLE skojlde og fodpaneler af. og kunne ikke se noget.. jeg har haft pillet ALT der er plastic af og kunne stadig ikke se det. :S

min mor har taget nøglerne til jeg finder stelnummeret..

KAN man få lavet et nyt stelnummer hvis jeg ikke kan finde mine papirer og stelnummeret er rustet væk ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-04-05 17:17

Jeg kan godt forstå din moder, det er ikke smart hvis den er stjålet.
Nej stelnumre ruster ikke væk, og hvis de slet ikke kan ses, kan du ikke få lov at slå nye eller existerende nummer ind.
Det er normalt ikke nødvendig at fjerne skjolde.
1.Men du kan ikke se en typeplade med nummer underneden når du ligger scooteren ned, altså helt under din højre fod.
2.På styrstammen skal de være slået ind. (omkring tændingslåsen, altså på højre side, som bedst ses når du drejer styret til venstre)
3. Foran dine knæ, er der ikke en taskeholder eller en platbrik der kan skrues/vippes af.
Desuden plejer der inde i sæderummet også at stå nogle oplysninger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kenneth.H

Dato : 06-04-05 17:18

Hvem kan jeg gå til som kan finde det for mig, for enten er jeg blind ellers er det der ikke.. håber virkelig at det er der. !

tak for dine svar palle(og jer andre)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-04-05 17:30

En hvilken som helst knallertmekaniker, eller forhandler, men da helst en forhandler af Honda, skal kunne finde det på 1 minut.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kenneth.H

Dato : 06-04-05 17:34

okay. tusind tak for det Palle. :D

Jeg håber da jeg kan finde det stelnummer ! for ellers er det lige 4000 bananer lige ud af vinduet !

Kommentar
Fra : JohnniFehstedt

Dato : 02-08-06 13:31

Hey jeg har en sfx, stell nummeret sidder på stellet ved for hjulet, eller hvad man kan sige, det sidder på "stange" der går op i mod styre (ikke forgaflen)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-08-06 15:02

JohnniFehstedt Øø prøv at se hvad jeg skrev:
2.På styrstammen skal de være slået ind. (omkring tændingslåsen, altså på højre side, som bedst ses når du drejer styret til venstre)
kenneth.H :
Forøvrig bør du lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen