/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Højden og bredden på et gif billed fra e~
Fra : urg
Vist : 662 gange
100 point
Dato : 18-01-01 13:39

Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg kan hente højden og bredden på et gif billed ud fra en fil, uden først at skulle lægge det ind i en image komponent?

Kommentar
Fra : tom.kise

Dato : 18-01-01 13:46

http://www.msg.net/utility/whirlgif/gif87.html#sec2 finner du den informasjon du trenger for at lave koden.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-01 13:49

"urg" <urg.news@kandu.dk> wrote in message
news:nsB96.40936$W81.413967@twister.sunsite.dk...
> Er der nogen som kan fortælle mig, hvordan jeg kan hente højden og bredden
på et gif billed ud fra en fil, uden først at skulle lægge det ind i en
image komponent?
>
Prøv at omskrive dette

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel6/graphic_size.asp

--
Niels Henriksen
Systemudvikler
Netopcom Danmark ApS
www.netopcomdanmark.dk

Accepteret svar
Fra : phk

Modtaget 110 point
Dato : 18-01-01 14:07

Hej Urg,

Her er hvad du søger, dette eksempel kan både bruges på gif og jpeg :

----------------------------------------------------------
Public Function CheckPicSpecs(TheFile) As PicInfo
Dim Content, ImageInfo As PicInfo, Var, FreeFile

FreeFile = FreeFile
Open File For Binary As FreeFile

Content = Input(10, FreeFile)

Close FreeFile

If Mid(Content, 7, 4) = "JFIF" Then
ImageInfo.Type = "JPG"
Open TheFile For Binary As TheFreeFile
Content = Input(167, TheFreeFile)
Close TheFreeFile
ImageInfo.Height = Asc(Mid(Content, 165, 1)) + 256 * Asc(Mid(Content, 164, 1))
ImageInfo.Width = Asc(Mid(Content, 167, 1)) + 256 * Asc(Mid(Content, 166, 1))
End If

If Mid(Content, 1, 3) = "GIF" Then
ImageInfo.Type = "GIF"
ImageInfo.Width = Asc(Mid(Content, 7, 1)) + 256 * Asc(Mid(Content, 8, 1))
ImageInfo.Height = Asc(Mid(Content, 9, 1)) + 256 * Asc(Mid(Content, 10, 1))
End If
CheckPicSpecs = ImageInfo
End Function
--------------------------------------------------------------------------

PHK

Godkendelse af svar
Fra : urg

Dato : 18-01-01 14:18

Tak til jer alle for indsatsen.

>>Urg