/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Hjælp-Knækket DriverCD USB datakabel Sie~
Fra : rugholms
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 31-03-05 13:54

Jeg har lige modtaget USB datakabel til bl.a. Siemens M55 fra modifydk.dk - MEN desværre var CD knækket !! er der én der evt. har købt et ligende kabel som ligger inde med SW? Der står "mobile phone-computer data cable" på CDfolderen og selve CD'en er hvid med en rød tekst "Risheng" om det er driver eller CD fabrikantens navn er uvist.

SW kan evt. mailes til rugholm 'snabel-a' person 'punktum' dk.

Jeg håber der er én der kan hjælpe - - - på forhånd tak.

Mvh. Rugholm

Kommentar
Fra : helloo_Aarhus

Dato : 01-04-05 12:58

Jeg har en del drivere til datakabler da jeg selv sælger dem. Men hvordan ser kablet ud?
hilsen Dan

Kommentar
Fra : rugholms

Dato : 01-04-05 13:31

Hej Dan,

Tak for din response.

Kablet ser ud som følger;

Siemens telefon stik i den ene ende - Usb-stik i den anden ende og i midten af kabler sidder der en sort oval 'klods' hvor kablerne går ind/ud af hver sin ende.

Men jeg tror jeg har fundet driveren på ;

http://www.rhy.com.cn/download/pl2303hx.zip

- Jeg lukkede simpelt hen den ovale 'dåse' op og fandt ud af at chip-sættet der var brugt var PL-2303HX - - - og så var det jo bare at gå løs på 'nettet'.

Men hvis du har noget liggende hører jeg gerne fra dig.

På forhånd
Hilsen Rugholm

Kommentar
Fra : helloo_Aarhus

Dato : 01-04-05 13:41

Hvis der er en box på midten af kablet kunne det godt lyde til at være den driver. men så er det spild af penge at købe et USB kabel da den bare laver en kunstig serial port.
Hilsen Dan

Kommentar
Fra : rugholms

Dato : 01-04-05 13:48

Hej,

Ja, du har ret mht. 'spild' - men man skal vel snakke med Siemens telefonen via en Com-port - endten direkte eller som USB-Serial ?.

Og skal man bruge den sammen med en bærbar som ikke har en comport direkte - er USB-løsningen perfekt.

Mvh. Rugholm

Kommentar
Fra : helloo_Aarhus

Dato : 01-04-05 14:09

Ja ok.. du har ret...
fik du det til at virke?

Kommentar
Fra : rugholms

Dato : 01-04-05 14:15

Hej igen Dan,

Ja - jeg har fået det til at virke på min stationære PC (bare for at få hul igennem) - men det kniber lidt med den bærbare !! og det er underligt for selve "Siemens Data Suite" kan godt snakke igennem USB-kablet, men lige så snart jeg prøver at gå online via "Siemens GPRS Modem Assistant" så vil det bare ikke virke !!

Nå - jeg roder videre med det............

Mvh. Rugholm.

Accepteret svar
Fra : helloo_Aarhus

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-05 15:17

Ok.. Det lyder til du er på rette vej.. så jeg kan nok ikke hjælpe mere.. God fornøjelse
Hilsen Dan

Godkendelse af svar
Fra : rugholms

Dato : 04-04-05 17:47

Tak for svaret helloo_Aarhus.