/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kassekredit
Fra : AKZO
Vist : 1986 gange
100 point
Dato : 30-03-05 12:08

Hej

Er der nogen der venligst kan forklare mig hvordan man får lavet en kassekredit?

Kan banken selv "lave" den uden at informerer om det? Og skal der ikke underskrives noget??

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-05 12:17

Banken kan/må ikke selv lave en kassekredit. Den kan foreslå dig at få lavet en. Og ja du skal som med alle andre konti i en bank underskrive en kontrakt. Jeg fik for 2 år siden mit lån til 12½% udskiftet med en Kassekredit på 9½%. En skide god forretning. Jeg kan nu bare hæve penge uden at skulle til "Samtale" først og "tigge" om et lån. Det er langt smartere og billigere hvis man altså kan styre det.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 12:19

Er ikke sikker på, at jeg ved hvad du mener med: "kan banken selv lave den"

En kassekredit er efter hvad jeg ved - en fleksibel måde at låne penge på
Jeg har selv haft en kassekredit.... og jo, dælme skulle jeg da skrive under. Tror faktisk aldrig jeg har været i banken - uden at skulle skrive inder på noget, nu jeg tænker efter *G*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 12:21

Nåh ja, jeg glemte at fotælle hvordan du får lavet en kassekredit. Du går i banken og beder om at få oprettet en kassekredit. Hvis banken synes at du er en god nok kunde som de tør arbejde sammen med, får du den. Men se dig godt for først. Nogle banker opkræver et fast årligt beløb, kaldet provision. F.eks. 2% af Kassekredittens maximumbeløb. Det findes ikke hos Nordea hvor jeg har mine konti.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 12:21

Ja undskyld AJ, men bogstavet i ligger lige ved siden af bogstavet u -
"inder" skulle således have været "under". Håber på forståelse

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 12:22

OK Creamy - alt forladt. Blot lidt sjusk fra min side. Håber på forståelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 12:25

Nå for pokker, var det dig der havde lavet en snublefejl? Det havde jeg da slet ikke bemærket.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 12:27

Og du har lært at stave til sjusk - flot

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 12:29

Jeg mener nu stadig at det også kan staves sjudsk, gør det ikke for at undgå div. skideballer.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 30-03-05 12:29

Hej Akzo
Tal med din bankrådgiver om dit behov - tjek evt. på nettet / andre banker, hvad det koster at have en kk
Vær opmærksom på, at banker er ligesom en markedsplads - du kan "prutte" om betingelserne, hvorfor det er vigtigt at du har undersøgt, hvad andre banker tager for at låne dig nogle penge
Før kk laves skal der naturligvis underskrives et dokument af begge parter
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 12:30

Men lad os nu undgå at spamme AKZO's tråd.

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 12:36

Hej igen

Jeg har ikke interesse i en kassekredit men det kan i jo heller ikke vide når i ikke kender historien så den kommer her:

Min bankrådgiver er blevet fyret (han har vel været i den samme bank i 25 -30 år) fordi han havde misbrugt sine beføjelser. Jeg har du fået en ny rådgiver som påstår at jeg har en kassekredit på 400000 kr. Det blev jeg MEGET overrasket over for det mindes jeg da ikke, at jeg har skrevet under på nogensinde!! Godt nok har jeg brugt mange penge meeeeen 400000 (???). Nu bor jeg ikke lige i nærheden af min bank så det hele er foregået over telefonen, og hun ville prøve at "dykke" i sagen - men har endnu ikke ringet tilbage.

Jeg spørger bare mig selv "Hvornår har jeg lavet den kassekredit?", "hvad hulans har jeg brugt alle de penge til?" og meget meget mere. Jeg har været igennem alle papirer fra banken - der er mange for jeg havde engang en meget dårlig økonomi, jeg kan ikke finde noget om nogen kassekredit og jeg mener BESTEMT ikke at ha' oprettet sådan en. Og hvorfor hører jeg først om den nu???????

Jeg er bare i syv sind. Jeg forstår det ikke................

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 12:40

Det var en grimmer historie
Har din bankdame ikke oplyst dig om, hvornår du skulle have oprettet denne kassekredit?! - og et eller andet sted finder jeg det meget unaturligt, at man slet ikke kan huske om man har skrevet under på en kassekredit!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-03-05 12:42

Din underskrift skal ligge på et dokument i banken.
En bankrådgiver må ikke selv oprette en kassekredit.

Men jeg kan næsten gætte, at du er lidt ude i, om der uretmæssigt er forsvundet nogen penge som du ikke selv har set skyggen af??

Det må du så sammen med banken prøve at finde ud af, og derfor er det altid vigtigt, at man gemmer hvad man får af kvitteringer fra ud eller indbetalinger for den sags skyld.

mvh dova

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 12:44

Nej det har hun endnu ikke oplyst. Hun ville ringe tilbage til mig når hun havde fundet min sag (ringede til hende igår) men hun har ikke haft ringet endnu.

Ja, det er unaturligt at man ikke kan huske om man har underskrevet en kassekredit ....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 12:44

Din bank har alle papirerne, det har de simpelthen pligt til at have. Så udbed dig et møde og bed om at få forelagt alle papirerne. Du har ret til at medbringe en bisidder, altså en ven eller konsulent der kan hjælpe dig med at gennemgå papirerne og sikre at du ikke bliver snydt. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 30-03-05 12:50

hej AKZO, en kassekredit kan du betragte på samme måde som et lån. Typisk bruges kassekreditten som et fleksibelt lån, hvor man kan hæve penge og indsætte penge i takt med behovet i stedet for et lån, hvor hele lånet udbetales med det samme og du så siden hen tilbagebetaler lånet. Begge dele kræver selvfølgelig en skriftlig aftale og at du har skrevet under på "låne"dokumentet. Men kassekreditten kan også være brugt som et lån hvor banken har hjulpet dig med de penge du har haft brug for. Bed banken om at se dokumenterne, der er oprettet og bed dem om at få det hele gennemgået, så du ved hvad det hele handler om. De kan jo også fortælle hvornår der er brugt penge fra lånet og sikkert også hvad de er brugt til eller hvor de er sendt hen.
Held og lykke med opklaringsarbejdet.
mvh
Jorren

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 12:54

Jeg tænkte lige på..... ja måske spør jeg dumt men hvordan hæver man pengene fra en kassekredit? Ville jeg kunne gøre det på mit dankort?? Eller skal man henvende sig i banken?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 13:01

Hvis dit Dankort er knyttet til Kassekreditten kan du hæve på det, ellers kan du via netbank overføre penge fra Kassekreditten til din Dankort-konto.

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 30-03-05 13:01

Ja, man kan godt hæve på en kassekredit med et dankort. Det forudsætter dog, at den konto, du har dankort til, er den omtalte kassekredit! Har du flere konti i banken? Du har vel også fået kontoudtog, hvor du kan se dit forbrug og saldo.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-05 13:02

Du skal ikke acceptere "at man skal finde din sag". Damen i banken skal sætte sig ned, finde din konto-oversigt og trykke print på pc'en. Denne udskrift skal du have. Er der divergenser i den størrelsesorden du antyder og/eller konti af den karakter du intet kender til, beder du damen fluks finde en overordnet. Er der det mindste flimmer i lysten og evnen til at hjælpe dig, kontakter du omgående politiet og forklarer dem, om din mistanke til bedrageri. Med andre ord foretager du en politianmeldelse. Du skal under ingen omstændigheder acceptere nogen som helst forhaling af tingene!

Kommentar
Fra : hans_ussing

Dato : 30-03-05 13:06

find en god advokat, det lyder til du får brug for det.

Hilsen
Hans

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 30-03-05 13:07

Hej AkZO
Normalt tilknyttes en kk til lønkontoen, hvor du så kan trække / hæve op til det beløb i har aftalt
Den aktuelle sag kunne tyde på at din forhenværende bankrådgiver har - i dit navn og med falsk underskrift - oprettet en kk
Tag omg fat i en advokat og opsøg banken, så du kan få lukket den sag ned så hurtigt som muligt
krakgt

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 13:10

Jeg har en lønkonto, en budgetkonto og et lån som jeg snart er færdig med at betale. Jeg har ikke netbank og jeg har ALDRIG været i banken for at hæve penge - jeg bor over 80 km væk fra banken. Jeg har et lille minus på min lønkonto ca 1000 kr
Der står ikke noget om 400000 kr nogen steder

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 13:11

Puha jeg bliver helt dårlig..... Advokat og politi.

Jeg må vist hellere ringe til banken for at finde ud af om hun har fundet noget

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 30-03-05 13:13

AKZO - hyr en advokat i den by hvor banken er. Bed advokaten klare sagen med banken
krakgt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-03-05 13:14

Ikke Politi, men en ven eller konsulent der kan hjælpe dig. Dette kan også være en Advokat, men sådan en er jo ikke gratis. Men det kan da godt være udgiften vil være OK i dit tilfælde.

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 30-03-05 13:16

Inden du nu bruger energi på advokat o.s.v. vil jeg blot råde dig til at rykke hende din bankdame for et svar. Du kan også skrive eller maile til banken og bede om en samlet oversigt over dit mellemværende. Måske er det hele en "storm i et glas vand". Måske har bankdamen set på et forkert kundeforhold eller kan det tænkes, at din lønkonto er lavet som en kassekredit, hvor du har lov til at hæve op til 400.000 kr.? I så fald har du jo en kassekredit på 400.000, men du har blot ikke gjort brug af den. På en kassekredit skylder man jo kun det, som man har hævet på kontoen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 13:16

Puha, jeg forstår dig godt AKZO. Jeg ville også være røget helt ude af flippen, hvis jeg stod i din situation.
Jeg ville nok som krakgt foreslår, lade en advokat overtage sagen.

Stort knus, og held og lykke!

//Creamy..

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 30-03-05 13:23

kæreste venner, pas nu på med at råde til bål og brand. Det kan koste mange penge og i hvert fald en masse ærgelser. I langt de fleste tilfælde er der jo en helt fornuftig forklaring og hvorfor så betale advokater i dyre domme. Hvis der viser sig, at der virkelig er et problem, så kan sagen selvfølgelig være anderledes, men indtil da, få nu en opgørelse og forklaring fra banken. Det koster ikke noget!

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 13:27

Jeg har lige haft ringet for at rykke hende men hun kan først træffes efter kl 1500.

Når jeg har fundet ud af hvad det hele handler om vil jeg overveje om der skal anvokat eller politi til.

Jeg tror ikke min lønkonto er lavet som en kassekredit - hun vil jo ha' at jeg skal indbetale de 400000 og jeg har jo kun et minus på 1000 kr på den konto.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-05 13:30

Man får en udskrift af alle sine konti til nytår, her du ikke fårt nogen udskrift har du ingen kassekredit, (Hvis da ikke den er lavet efter nytår) Den bank jeg har trykker lige på computeren, så er sagen fremme på skærmen, Det lyder oldnordisk at de skal finde sagen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 13:33

Vi taler altså om 400.000 danske kroner!!
Muligt du vil tage det mere roligt jorren, men jeg mener helt bestemt, at ATZO skal handle allerede idag. Om han behøver en advokat finder han/hun vel ud af en gang i eftermiddag, når bankdamen gider tage sig tid til at "finde sagen".

Slut herfra! og mere held og lykke til ATZO..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-05 13:33

For hulan da. Du siger at der sideløbende - uden dit vidende - er oprettet en kassekredit i dit navn, hvorpå der er trukket 400 000,- på. Dem beder banken dig indbetale?!??!?

Der er i så fald tale om bedrageri og dokumentfalsk. Dette er en politi-sag. Hvis ikke du anmelder det, bør banken klart gøre det. Det er ikke noget der bare lige fikses over en kop kaffe. Prøv at spørge Ekstra Bladet hvad de vil give for så saftig en historie! Bankens ry & rygte vil dø en pludselig død, og der vil blive grum travlhed ved håndvasken.

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 30-03-05 13:48

jeg forstår at ATZO er utryg ved situationen, men råder stadig til at få klar besked inden nogen går i panik!

Tilbagebetalingskrav, bedrageri, dokumentfalsk eller en værre gang roderi? Intet af det løber nogen vegne fordi der går en dag mere eller mindre. ATZO fortsæt med at rykke banken for klar besked. Kan du ikke få hende bankdamen i tale igen, så bed om at tale med en anden evt. en overordnet. SOm andre her påpeger, burde det være en smal sag for banken at printe et udskrift ud til dig og fortælle dig præcist hvilke konti de har dig registreret for og med hvilken saldo.

Held og lykke

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 13:55

Nu er jeg jo vestjyde Og tager tingene lidt med ro - nogen vil nok mene med for meget ro! Men jeg venter altså først med at gøre noget "vildt" ud af det til jeg har snakket med min rådgiver efter 1500 - hvis hun da er til at træffe der.
Jeg har ikke fået noget udskrift på nogen kk - aldrig. Og den er BESTEMT heller ikke oprette efter nytår. Jeg har som skrevet engang haft en meget dårlig økonomi og har haft svært ved at styre mine penge, præcis derfor har jeg aldrig ville oprette en kassekredit, jeg kender mig selv for godt og ved med 100 % sikkerhed at jeg ikke ville kunne styre en KK og slet ikke en på sådan et beløb.

Jeg venter med at lukke tråden (hvis det er ok for jer) måske får jeg brug for jer senere idag

I skal ha' mange tak for nu

Venlig hilsen - kamp klar AKZO

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-05 13:57

Knæk & Bræk AKZO.........

....og husk Thorsen afsoner stadig, for noget lignende, der var bare flere nuller bagved!

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 30-03-05 14:09

jeg må vel erkende, at jeg også er jyde, men jeg er bestemt også KAMPKLAR. Jeg vil bare gerne vide først, hvad det er jeg skal kæmpe med eller imod.
Endnu engang held og lykke AKZO. Det lyder som om du nok engang har haft en dårlig økonomi men også som om du er helt klar over, hvad du har af konti og lån. Det skal nok blive afklaret så.
mvh
Jorren

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-05 14:12

Ja det er da til at holde ud at vente til kl 15, Men enhver i den bank skal da kunne svare på om du har en sådan kassekredit, og hvprnår den er oprettet, compureren kan da hurtigt skrive ud had der er trukket og indbetalt, på kontoen siden oprettelsen. Det er da ikke normalt at have en kassekredit på 400000 kr tilknyttet sin lønkonto, hvis da lønnen er af nogenlunde normal størrelse.
Jeg ville ikke have en banhrådgiver der eventuelt tager 400000 fejl af min opgørelse. Opgørelsen fra nytår har du vel ikke lagt længere væk end du kan finde den og se hvad der stod på bundlinien

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-05 14:15

Kors! for en gyser! Jeg er spændt på at høre fortsættelsen...

Min første tanke var også, -som jorren, - at der nok var tale om et LOFT på 400.000 kr. Og måske ER det det, der er tale om. For hvis du har en kassekredit på 400.000 i banken, og du virkelig har trukket de 400.000 kr, ---hvorfor vil hun så have dig til at betale dem tilbage??? Banken vil da vel være tilfreds med renterne?

Når du ikke har modtaget nogen opgørelse over at du skylder penge på nogen konto her i januar, så tror jeg, at der er tale om en misforståelse. Din bankrådgiver har sikkert MENT, at du har en kassekredit med et LOFT på 400.000 kr.

--Men bortset fra det, så er det noget lusk, hvis den kassekredit er lavet uden dit vidende. -Og det skal du selvfølgelig have ændret.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-05 14:41

Man kan da ikke have en konto hverken kassekredit eller andet med et minus på 400000Kr uden at se årsopgørelse eller lægge mærke til renterne der vel må vær over 40000 kr årligt. Sådan et beløb kan man da ikke overse, med mindre du hedder A:P: Møller
Jeg vover den påstand at du ikke skylder 400000kr. på den kassekredit.
Hvis bankrådgiveren kræver 400000Kr indbetalt, så må hun dukumentere at du skylder dem.
Så vidt jeg kan se har du ikke brug for hverken politi eller advokat, fø banken møder op med et falsk dokument på at du skylder dem!
Det var så bare en vestjydes betrgtninger

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-03-05 15:22

Her bliver jeg nødt til at følge med.. Det er da en gyser, der vil noget. Jeg krydser fingre for dig - klokken er nu over 15, håber du har fået fat i bankdamen!

Vaxen

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 30-03-05 15:29

En kassekredit på 400000 kr er en ting, men at skylde 400000 kr på en kassekredit er en helt anden. Mon ikke det er sådan det hænger sammen. .-/

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-05 16:29

Ja Classic26 Det skulle man tro, men AKZO.. siger at hans bankrådgiger forlanger at han tilbagebetaler 400000Kr. I alle tilfælde skulle manden kunne se det på sine årsopgørelser, nummeret på kontoen vil altid fremgå, også selv om saldoen er nul!

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 16:32

Jeg har nu snakket med banken og er godt arrig!!!!

Jeg bad om at snakke med min rådgiver men hun havde ikke tid. Så satte jeg hende jeg talte med ind i tingene og pludselig kunne jeg få lov til at tale med min rådgiver.

Hun var nærmest sur og træt af at jeg ringede og sagde at hun ikke kunne se noget som helst for hun havde endnu ikke sat sig rigtigt ind i det men ville gøre det i løbet af ugen. Jeg spurgte hvem der havde underskrevet ... det kunne hun ikke svare på.

Hvornår pengene var blevet hævet.. det kunne hun heller ikke svare på.

Hvornår den var blevet oprettet... ikke noget svar.

Om den er tilknyttet min lønkonto..det er den ikke.

Hun var faktisk ikke rigtig til hjælp!!

Hun kunne dog fortælle mig hvordan man kan hæve eller overflytte penge - og de muligheder hun fortalte mig har jeg ALDRIG benyttet mig af!!!!!!!!!
samtalen sluttede uden at jeg var tilfreds og var blevet klogere. Efter ca 15 min ringede jeg igen og fortalte en 3. medarbejder hvad det drejede sig om.

Hun kunne pludselig fortælle mig at der var blevet hævet 400.000 engang i februar, men kunne ikke se hvad pengene var blevet brugt til.

Jeg bad hende om at finde det underskrevne dokument for jeg ville jo selvfølgelig gerne vide hvem der havde skrevet under!!!

Der går et øjeblik og så siger hun med sagte og undskyldende stemme "jaa, men det er det dokument vi ikke kan finde"

DA BLEV JEG RASENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg begyndte nærmest at hyle i telefonen (ja jeg er en kvinde hi hi) skældte ud og jeg ved snart ikke hvad!! Snakkede om bedrageri, dokumentfalsk og hvad I mine gode læsere er kommet med gode råd. Jeg nåede vist også lige at nævne DR's Kontant.

Nå men de ville sætte alle kræfter ind og prøve at finde dokumentet om de så skulle blive der den halve nat.

Fint nok sagde jeg, men hvis der ikke er fundet noget inden i morgen bliver jeg nødt til at sætte en advokat på sagen. Og det kunne hun da godt forstå.

Nu må vi se hvad det blliver til. Det ender nok med det helt STORE!!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 16:37

Politi, ekstra bladet og hele baduljen

Kommentar
Fra : bne

Dato : 30-03-05 16:40

Nu mangler vi andre jo bare lige bankens navn.......
Sådan til skræk og advarsel

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 30-03-05 16:50

Hej AKZO
Selv en kvinde kan jace brug for hjælp ~ på google kan du søge efter " gratis retshjælp ", hvorefter der popper en masse firma /advokater op som påtager sig sager gratis
Du har brug for det
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-05 17:27

Er din bankrådgiver LIGE blevet fyret.. altså i år? Altså, er det mens du havde den gamle bankrådgiver, at du skulle have tegnet en kassekredit?

Det lyder som om BANKEN har et problem, -det kan da umuligt være din sag, hvis de endda ikke kan dokumentere, at du har lånt pengene. --Men den er da avs! for banken, -især hvis de har mange lignende sager..
Tjah, det kan man da kalde "at misbruge sine beføjelser.."

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 17:39

Ja det er mens jeg havde den "gamle" rådgiver kassekreditten er blevet hævet. Hvornår den er blevet oprettet har jeg ikke fået noget svar på

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-05 17:51

Som du fremlægger og fortæller det -> -> -> snak med politiet, bedrageriafdelingen. Den bank der, har et særdeles alvorligt problem. Pressen er som Creamy nævner et frygtindgydende våben der også kan anvendes, om ikke andet til at true med.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-05 17:52

Nå... Det bliver interessant at se hvilke underskrifter, banken ligger inde med...
Det er torsdag i morgen. Kunne du ikke få et møde med din bankrådgiver i morgen eftermiddag, så du har mulighed for at se, hvad de måtte have af papirer? -Man kunne næsten frygte, at der er tale om falsk underskrift af din tidligere bankrådgiver...
Men det kan også bare være et umanerligt rod i diverse papirer, efterladt af en bankrådgiver, der er sur over at være blevet fyret på gråt papir.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-05 18:02

...iøvrigt ville jeg også mene man havde en nogenlunde chance for at have en anelse om hvad man havde brugt 400 kg til på et kvartal...........

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 30-03-05 18:17

det er da virkelig spændende at høre hvad der egentligt er foregået i den bank. Om de blot har kludret godt og grundigt i det eller om der virkelig er tale om dokumentfalsk og bedrageri fra en ansats side. Det er jo sket før. Men i så fald er det altså bankens sag og de skal nok tage affære når de har afklaret hvad det handler om. Du får nok blot en melding om, at der var sket en fejl og at den bliver/er rettet. Du må endelig lade os det vide - vi venter med spænding ....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-05 18:27

Nu render bankerne ikke rundt og reklamerer med at deres ansætte er uhæderlige og tager dem ved næsen. Derfor vil en sådan ting blive forsøgt dæmpet maksimalt og måske ligefrem ordnet i mindelighed.

Men indtil videre synes jeg da så afgjort det lyder særdeles "spændende". Gid jeg havde haft mulighed for at køre med dig i banken! Jeg elsker skranke-klovner der får bøvl. Og i denne situation ville jeg være blevet stående og råbt højere og højere indtil nogen var i stand til at give mig den ønskede information, eller man fandt en person der ville tage sig seriøst af sagen.

Men hold as da endelig underrettet. Det er dæleme spændende med sådan et virkelighedens drama!!!!!!!!!!!!!!

....og så ind i banken igen og råbe: "Skuuuurrrrrrrrrrrrk", til den skyldige. Og Varnæs bliver nødt til at finde en æske chokolade og en flaske sur vin, han kan give dig som plaster på såret.

Hvad hulen er det for en bank?

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 18:36

Ha ha en æske chokolade og gammel sur vin!!! ha ha ha!!! den var go!!

Ja jeg ved ikke rigtig hvad der er foregået. - men det gør de jo heller ikke selv. Men som jorren skriver får jeg nok bare den besked at det var en fejl og bla bla....

Godt nok er jeg sur og gal men jeg røber altså ikke banken - kan blot fortælle at det ikke er en af "de store"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 18:43

Hvordan hede hule snot kan de komme i tanke om at kontakte dig, inden de selv ved hvad fanden det hele handler om. Og så det manglende dokument...altså

Godaw do - en åndsbolle bankrådgiver du har raget til dig.
Nå ja den tidligere var godt nok heller ikke for smart.... Stakkels dig!

Får vi snart af vide, hvilken bank der er tale om. Jeg er ved at dø af nysgerrighed*G*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-05 18:45

Phew, hvilken lettelse. Jeg hader de store banker -
og har derfor selv én af de mindre

Mine 80 kr. er nok i sikkerhed så

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-03-05 22:09

Jeg begriber ikke, hvordan man kan kræve, penge tilbagebetalt, som der ikke er dokumentation for at du har lånt! Der må være papir på at de er udbetalt i februar, på det papir står da også nummeret på den konto de er hævet fra. Det må så være en smal sag at finde det dokument der giver adkomst til at hæve så mange penge. Det må også fremgå om de er udbetalt kontant, og til hvem. (Den der har underskrevet) Det er bankens problem. De kan da ikke sætte dit hus til tvangsauktion eller andet uden at have din underskrift enten på det dokument der viser at du har fået pengene udbetalt eller at du har oprettet den kassekredit. Der skal sikkert være underskrift på begge dele. Nej du opnår sikkert ikke andet end du får at vide at der er sket en fejl - det vil du vist også være glad for at høre!
Det er altså banken der skal pudse en advokat på dig og det gør han ikke uden dokumenter

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 30-03-05 22:29

Jeg tror det var 3. gang jeg ringede at hun spurgte efter kontonr. til kk, jeg svarede at den kendte jeg jo ikke men hun kunne da få mit cpr nr. Da kunne hun se at jeg ejede den 100% og at de var hævet fra det konto nr der åbenbart er min kk,men hun kunne ikke se hvad pengene var brugt til. Jeg bad hende finde dokumentet med underskrift på og måtte vente et øjeblik (kunne høre at hun åbnede skuffer/skabe) Da hun så vendte tilbage måtte hun meddele at "det var det dokument de ikke kunne finde"

Når man tænker sig lidt om : Hvem ville låne en person så mange penge som ikke ejer noget? Jeg ejer ikke vores hus - det står i min mands navn, jeg ejer ikke noget som helst af betydning, min indkomst er lig nul - jeg er på barsel og har ikke noget job at vende tilbage til - hvordan skulle jeg "få lov" til at låne så mange penge?????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-03-05 00:08

Det lyder bare helt forkert det der.
Og at pengene endda skulle være hævet på en gang.

Hvis pengene er overført til en eller anden konto, fremgår det sgu da af deres EDB-anlæg, og der ville også ligge kopi hvis der var udstedt en bank-check, og sådan en lille bank ville da ikke være i tvivl såfremt så stort et beløb skulle være udbetalt i kontanter på en gang.

Som jeg ser det, er der 2 muligheder, enten at en eller anden i banken har beriget sig ved hjælp af svindel, eller, hvis dem i banken ikke kender dig særlig godt, at en eller anden der kender dine personlige data har haft held til at udgive sig for at være dig, men den dur alligevel ikke rigtigt, for så skulle der stadig foreligge dokumenter på oprettelse af kassekreditten og udbetaling af det store beløb.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-05 09:09

Uha da som det lugter af bedrag.............

Glæd dig til chokoladen AKZO, den kan du ikke undgå at få, når de på et eller andet tidspunkt finder ud af de er blevet snøret. Underligt at man ikke i banken allerede nu har lugtet lunten. I fald man har, er det sateme for dumt, ikke aldeles med det vuns at få opklaret mysteriet, og få sagt pænt undskyld til dig (altså det med chokoladen). Er det så lille en bank, at der er absolut 0 styr på tingene og alle er ræd'de for at få skylden for et eller andet?!?!?!? Og dette er årsagen til den modvilje de lægger for dagen? Der er sgu da ingen bank-M/K der uden videre opretter en kassekredit på 400 000, til en der ikke har en bomstærk økonomi, og dernæst tillader at KK'en trækkes 100% i bund i et ryk. Allerede der, falder kæden af, og alle almindelige mennesker ville tænke: "hov, hvad var det"?!?!? Transaktioner i 400 000 kr's klassen er jo heller ikke noget du bare lige henter i kassen. Normalt vil den slags beløb blive overført elektronisk til en eller anden, eller udbetales på check. Sidst hvor jeg skulle bruge en tiendedel af det nævnte beløb, fik jeg da en check i banken. Banken ville da ikke anbefale mig af dafle rundt med +47000 i pungen. Og slet ikke 400 000,-.......

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 31-03-05 09:26

Du har ret AKSO,,en bank vil kun tilbyde en kassekredit på 400 kg til en med en supersund økonomi. Din mand må da utvivlsomt også skulle være involveret med underskrifr, hvis han sidder med huset,,,,og det går jeg ud fra han ikke har været.
Denne sag ligner en "hjerneblødning"

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 31-03-05 09:35

Min mand har ikke på nogen måde været involveret, på det tidspunkt hvor pengene er blevet hævet har han slet ikke været i DK. Han var på job i Irland.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-05 09:50

...altså AKZO, du eller jeg eller alle mulige andre almindelige dødelige lønslaver får ikke bare 400 000,- fordi vi smiler sødt. Ikke i banken i hverttilfælde. Skal man have og hæve 400 kg kigger de altså en efter i sømmene. Derfor lugter det grumt af svindel, bedrag, mandatsvig, fup, humbug eller hvad ved jeg. I dine sko, ville jeg i dag kl 10.00 træde op i banken og udbede mig en forklaring + eventuel dokumentation. Skulle man have et skudsikkert papir på du skylder dem penge, er mulighed et: At det er dig eller din husbond - betal (det har du sagt det ikke er). Mulighed to: Har banken noget der ligner underskrifter eller andet, som du ikke kan vedkende dig, tager du omgående kontakt til politiet, med henblik på en anmeldelse. Husk på så er det stygt bedrageri.

I fald banken ikke kan fremvise noget som helst, forlanger du en uforbeholden undskyldning, gerne skriftligt - og omgående. Dernæst skifter du pengeinstitut.

Sådan skal det skæres

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 31-03-05 13:24

Hej AKZO - leger lidt med tanken ~ kunne det være din mand som har oprettet et lån i dit navn, hævet kassen og rejst til Irland - har du tjekket med ham, at han ikke, uden dit
vidende, har lavet en kk.
Nej selvfølgelig er det ikke det
Ring til en god ven - få vedkommende til at tage med dig i bank, bed om et møde med direktøren, og få lukket den sag så hurtigt som muligt - og - sig bare til dem, at såvle chokolade som vin vil være på sin plads
mvh

krakgt

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-03-05 13:47

Hverken manden eller konen kan sælge eller pabtsætte den fælles bolig uden den andens samtykke, heller ikke om vedkommende er skødeindehaver,og man kan da slet ikke låne i den andens navn uden begges underskrift. Så der er kke andet end en af medarbejderne i banken, der kan have fiflet,
De må da have et eller andet papir ellers kan de da ikke kræve pengene "tilbage"
Mon ikke de bare har trykket på en forkert knap da de tastede personnummeret ind?

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 01-04-05 20:29

Hej alle

Banken har undskyldet fejlen mange gange, det VAR min gamle rådgiver der havde fusket. Han er allerede meldt til politiet af andre kunder - og banken jeg stiller mig pænt om bag køen og venter til det bliver min tur.

I skal alle ha' mange tak for støtte og gode råd. arne.jakobsen får point da han jo kom med svaret på mit spørgsmål.......

God aften til alle

AKZO

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 01-04-05 20:30

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-04-05 21:12

TILLYKKE!!! med den glædelige udgang på problemet!!!

Det var vist DET vi allesammen sagde, mere eller mindre!

Og hurra for kandu, en masse venner i nøden!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 21:57

Puha

Det var da dejligt at høre, at det er gået i orden

Sådan et fjols - den gamle bankrådgiver altså.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-04-05 22:13

Det lettede vist
Efterhånden som tråden skred frem, varder flere der anede hvordab det hang sammen. Det var lidt dårligt af banken at de skræmte dig, de må have vidst at det nok hang sådan sammen, når der var flere der var kommet i den situatio,
Gratulerer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-05 08:40

Lækkert for dig AKZO!