/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux problem!
Fra : Pjevser
Vist : 691 gange
50 point
Dato : 29-03-05 19:50

Jeg har et problem med Linux.

Skal lige siges jeg bruger Suse linux 9.2 Pro

Når jeg booter op til Linux, så når jeg vil logge på sker det via en Console og der skal jeg jo så indtaste mit brugernavn og pass, når jeg har gjort det bliver den stadig væk i consolen hvor jeg så kan skrive alt muligt pis!
Nogen der ved hvordan jeg kommer videre derfra hvor jeg så kan starte Suse helt op?

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 29-03-05 19:55

Hvis du har suse, så har du jo betalt for det. Du kan kontakte din kundeservice og få svar dér!

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 29-03-05 19:58

Hvis du er begynder, kan det bedre betale sig for dig at bruge en bedre distribution - f.eks. Mandrake (eller Gentoo, Debian, Ubuntu, Slackware)

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 29-03-05 19:58

Det var nu ikke lige frem det svar jeg for ventede!

Det er ikke blevet købt!

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 29-03-05 20:00

dynamicduo => Jeg er ny begynder ja, og jeg vil nu ikke lige frem sige nybegyndere skal rode med Gentoo!

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 29-03-05 20:03

Uha, jeg ved ikke så meget om det, spurgte mit "computer--geni" som sagde at Mandrake nok ville være bedre

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 29-03-05 20:05

Hej pjevser.

Når du har logget nd gennem konsolen, kan du starte det grafiske vindue ved at skrive startx i konsolen?

Med venlig hilsen
CiberAmigo

P.S! SUSE er en af de bedste og nemeste Linux distributioner at gå i gang med!

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 29-03-05 21:05

CiberAmigo = Jeg har prøvet og skrive startx, men den kommer frem med at jeg mangler noget!

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 50 point
Dato : 29-03-05 22:59

Så tror jeg at du har opdateret din kerne uden at den er blevet rekompileret med grafikdriver.

Prøv at starte i failsave tilstand. Bag efter skal vi lige have opgraderet din grafikdriver.

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 29-03-05 23:26

Du skal i øvrigt også have installeret den der hedder kernel-source.
du skal også lige udskrive hvad outputtet har skrevet:

cat /var/log/Xorg.0.log

med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 01-04-05 12:29

Skal du ikke bare skrive "startx"

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 01-04-05 12:30

Hov ... det var foreslået.

Godkendelse af svar
Fra : Pjevser

Dato : 09-04-05 03:31

Tak for svaret CiberAmigo.