/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pallebhansen Glemte lige at spørge
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 246 gange
56 point
Dato : 25-03-05 11:47

for kort tid siden svarede du på om en neos og jog cylinder var ens ...
men jeg glemte at spørge om stemplet også er ens fra neos og jog... er det hele cylinder, stempel, topstykke, krauptap der er ens fra neos og jog

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-05 12:16

Ja, de er ens.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 25-03-05 12:20

hmm er alt ens fra neos og jog eller hvad.. karburator udstødning osv.. når stemplerne er ens så bruger de vel også samme krydspind

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-03-05 12:39

Ja, de almindelige ting som krydspind membran, variator, udstødning osv. men selve motorblokken hvor krumtapakselen sidder i kan være forskellig.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 25-03-05 12:45

Ok hvad med karburator er det den samme....
cylinderen der, er de bare ens eller det lige frem den samme der bliver brugt på begge scootere....
og lige ledes med de andre dele er de bare ens eller er det de samme

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 25-03-05 15:37

Der er et par ting som jeg ikke har fået afklaret endnu...
1. er karburatorne ens på neos og jg
2. er kruptapen ens
3. og er cylinder, og de andre dele bare ens på neos og jog eller er det den samme de bruger på begge to.. altså bliver de lavet specielt til jog og en anden specielt til neos eller bruger de den samme

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 56 point
Dato : 25-03-05 18:12

1. Der er laves så mange ændringer med årene, så både jog og Neos har flere varianter, så det ved jeg.
2. Ja krumtapakselen, men ikke altid krumtaphuset.
3. Cylinder og stempel laves i den samme form på samme fabrik, det gælder ligeledes mange andre ting.
Men nogle dele er helt forskellige, bla. stel sæde lygter osv.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 25-03-05 20:35

Tak for svaret pallebhansen.