/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
ondt i brysterne
Fra : SandraFalk
Vist : 4171 gange
50 point
Dato : 25-03-05 10:04

Jeg har i snart en måned nu har ondt i mine bryster. Før var det kun nogle dage , og på det sidste har det været slemt hver dag.
Jeg har nogengange haft mælk i mine bryster, når min kæreste og jeg har dyrket sex. (pga noget medicin jeg får).
Jeg har været gravid for 8 år siden, og det føles faktisk som om det er det er nogle mælkekirtler der er tilsoppet eller noget.
Jeg er ikke gravid nu! Hvad skal jeg gøre? Skal jeg virkelig anskaffe mig en brystpumpe og "malke ud"? Så danner jeg vel bare mere mælk?

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 60 point
Dato : 25-03-05 10:08

Du bliver nødt til at malke ud. Når du får medicin, der stimulerer mælkeproduktionen, får du de samme symptomer som en gravid kvinde, eller ammende mor, der ikke får malket ud - du risikerer brystbetændelse.
Så det er bare om at komme igang. Giv også dig selv - eller få din kæreste til det - en god gang brystmassage dagligt, der kan hjælpe til at arbejde mælken udad.
Får du ikke "hul igennem" og smerterne bliver ved med at være der, må du til lægen og undersøges for brystbetændelse.

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-03-05 10:17

Tak for svaret vaxen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 10:28

synes lige det var et lidt farligt svar vaxen der gav - du burde lige tale med din læge - for er der ikke noget galt - så kan der faktisk blive det hvis du begynder at forcere noget der ligner mælk ud ( der er noget der kaldes for heksemælk som man ikke skal gøre noget ved)
Du kan egentlig også opleve ømme bryster og og fornemmelse af at have mælkekirtler der driller hvis du får p-piller - eller bare sådan ud af ingenting.
Snak med din læge først og fremmes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-03-05 10:43

Jow jow Mirit, det har du jo ret i, men Sandra ved i forvejen, at den medicin hun tager, giver mælk i brysterne.... Derfor mit svar - Men under alle omstændigheder, er det da betryggende at snakke med doktormanden.

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 10:45

helt ok vaxen det forholder sig nu bare sådan at det ikke nødvendigvis er den medicin - derfor

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-03-05 10:49

Nej, måske er jeg for hurtigt ude... Jeg ved ikke, hvilken medicin hun tager...
Visse former for psykofarmaka danner brystmælk i store mængder... Er det det, hun tager, kan hun godt være sikker på, at det er det. Men, som du siger, først lægen.... Så er man jo 100% sikker

Vaxen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-05 12:55

Enig med miritdk
Og til SandraFalk: KAN DU SÅ SE AT BESTILLE TID HOS DIN LÆGE!!!!
Min bedre ½-del er sidste år blevet opereret for brystkræft, så derfor... afgang til din læge, og få det tjekket ordentligt af. Det skal vi skrivebordseksperter OVERHOVEDET ikke diagnosere her på et forum som Kandu.
OK jeg overdriver måske lidt... men hellere sikker (over sikker) end bare 'lade stå til'.
Rigtig god Påske til jer alle sammen
Søren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 13:07

tjaaaaah CLAN - der er faktisk kvinder der må leve med en del af det hele livet - og det er ofte i forbindelse med at de netop forsøger at malke ud - lægens råd - hvis der ikke er tale om sygdom - er ganske enkelt - lad være med at gøre noget

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-03-05 13:19

Uha Jeg kender ikke så meget til 'udmalkning'... af gode grunde. Kun det 'normale' fra dengang vores to 'poder' var små (nu 21&23). Ditto har jeg ikke kendskab til psykofarmaka, som danner brystmælk.
Jeg vil ej heller være 'klog' på nogen måde, men ønsker IKKE for nogen (ej heller mine værste fjender), at de skal igennem det, som vi, mest Sanne (min bedre ½-del), har været igennem, og stadig gennemgår. Derfor ville jeg kun udtrykke, at man skal passe på, og ellers konsultere sin læge, hvis der er noget 'unormalt'. Hellere skyde over målet end under. Hermed ikke ment at man skal overrende sin læge, men hellere en gang for meget, end en gang for lidt.
Søren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 13:20

sådan CLAN

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-03-05 14:24

takker for de mange svar.
Jeg ved at min medicin nok er årsagen - har før snakket med min læge om at jeg fik mælk i brysterne, og han sagde det var medicinen.
Men jeg har ikke før haft så ondt... Jeg bestiller en tid i næste uge for at være sikker...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 14:26

godt sandra god påske med dig

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 30-03-05 17:00

ville bare lige sige her til sidst, at jeg har snakket med min læge, og det var pga medicinen, men jeg måtte ikke begynde at "malke ud", for det ville bare forværre og forlænge produktionen. Desuden skulle jeg have taget en masse blodprøver, for at tjekke hormonerne. Min læge sagde at det var rigtig godt jeg kom med det, da det ikke var en god ting! Tak for svarene...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-05 11:14

Jamen velbekomme og rigtig god bedring til dig