/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
forbrænde kalorier
Fra : Nanabanana
Vist : 7228 gange
40 point
Dato : 25-03-05 00:55

hej.
Jeg er i gang med at få lidt styr på min mave. Jeg er ikke fed, men min mave vokser en smule, synes jeg! Jeg vejer 58 kg og er 16 år, så det synes jeg er fint nok! Ved godt, at jeg ikke kan punktforbrænde.
Nå. Her er mit program for sidste uge:
Mandag: Løbe 30 min, cykle 15 min hurtigt, 30 mavebøjninger.
Tirsdag: Cykle 50 min hurtigt, 60 mavebøjninger.
Onsdag: Cykle ca. 1 1/2 time, svømme 1 km, 60 mavebøjninger.
Torsdag: Cykle 40 min, gå lang tur.
Er der nogle, som kan bedømme programmet? Jeg går til atletik tirsdag (dog ikke lige i den uge) og svømning onsdag. Jeg prøver at løbe 3 gange om ugen. Jeg spiser sundt.
Snart køber jeg rulleskøjter, og så kan jeg begynde at rulle en masse.
Nogen der ved hvor meget jeg forbrænder, hvis jeg:
-sjipper 15 min hver dag?
-ruller på rulleskøjter ca. 1 time?
-løber op ad trappen i 10 min?
MVH. Nana

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-03-05 01:07

Hej Nanabanana.
Det lyder meget voldsomt, med alt den motion. Det bedste du kan gøre for at forbrænde kalorier, skulle være at sjippe. Hvis du sjipper 15 min om dagen og løber hver anden dag og så tager mavebøjninger, burde det være nok/rigeligt.
Hvis du tager så hård fat som i den uge du har beskrevet, løber du formodentligt sur i det, og får ikke gjort noget som helst. Spørgsmålet er, om det ikke ville være nok at sjippe og tage mavebøjninger, når det kun er maven, du vil gøre noget ved. Du er jo ikke overvægtig, og begge øvelser gør noget ved mavemusklerne.

Hvor høj er du??

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-03-05 01:15

Dejligt du svarer så hurtigt og det giver mig håb at du siger at jeg er godt i gang! :)
Jeg er 168, tror jeg.
Jeg kan godt lide at dyrke motion, så det er dejligt at cykle og løbe... Jeg cykler ligemeget hvor jeg skal hen, men jeg cykler aldrig sådan en lille tur for sjov... Kun meget sjældent.
Jeg tror også, at min mave er blevet lidt mindre her på det sidste, nok fordi jeg fik et ekstra skub, da jeg var på skiferie (langrend) i en uge, hvor jeg til sidst havde løbet 105 km. Næsten ingen chokolade eller andet slik, sund kost, vand og cola light. (STOLT!)
Jeg tror, jeg vil løbe tirsdag til atletik, torsdag og så lørdag eller søndag. Har nogle løbeprogrammer liggende fra I Form.
Jeg er god til at få dyrket motion, især når vejret er godt, så jeg tror ikke, at jeg løber sur i det. Jeg har lavet en motionsdagbog, hvor jeg skriver, hvordan vejret er, min morgenvægt, hvor mange timer jeg har sovet (vigtigt når man vil være sund efter min mening!) og hvad jeg laver af motion i løbet af dagen, og det er fedt at se, at jeg har fået lavet en masse den uge!
Endnu engang tusind tak for svaret!

Accepteret svar
Fra : twotoe

Modtaget 40 point
Dato : 27-03-05 10:41

Hej NanaBanana.
Sikke travlt du har.
Du forbrænder 900 kcal, ved at køre på rulleskøjter i 1 time.
Hvis en person vejer 65 kg, går op af nogle trapper i en halv time, har den person et energi forbrug på 2104 kilojoule.
Energiforbrug:
Hvor lang tid tager det at forbrænde 50g flødechokolade (ca.1100 Kj./ 260 kcal):
- Gå meget langsomt ca. 2 timer
- Gå hurtigt ca. 1 time
- Gå op af trapper ca. 30 min.
- Cykling, 16 km./timen ca. 1 time
- løb, 8 km./ timen ca. 30 min.
- svømning ca. 40 min.

Jeg håber at du kan bruge de tal, som jeg har skrevet ned til dig.
Motion er godt, men for meget motion kan være en dårlig ting, for din krop, og dit humør.
Hvis du løber hver dag, og giver alt hvad du har i dig, og gør det samme hver dag, når dine muskler ikke at slappe af, og så vil din form faktisk blive dårligere, og dine muskler mindre.
Træn ikke to dage i træk.

Pas godt på dig selv, og go’ træning.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 27-03-05 15:03

Jo tak, det er gode tal!
Jeg varierer min træning meget efter min mening... Løber kun hver anden eller hver tredje dag, for jeg har før haft skinnebensbetændelse.. Og så svømmer og cykler jeg de dage, hvor jeg ikke løber. Eller kun svømning en gang om ugen. Og når jeg har ondt i kroppen eller bare benene, så dropper jeg også træning... Lytter meget til min krop og spiser sundt!
Jeg kan forestille mig, at man bliver øm i benene af at stå på rulleskøjter, men jeg glæder mig meget til at få dem købt! Vejret er jo helt perfekt.. Og det er hammer sjovt!
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : CamBach

Dato : 29-03-05 19:03

Hej Nanabanana.
Jeg har været fitness instruktør og ved meget om kost, træning osv. så hvis du er interesseret vil jeg gerne udregne din forbrænding udfra dit aktivitets niveau og kost. Så kan du lynhurtig smide de gram du syns har fået for meget og derefter vedligeholde din vægt.. Du kan sende mig en mail på cambach84@hotmail.com hvis du har lyst.

Mvh. Camilla

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 29-03-05 22:40

Ok, mail er sendt til dig.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 06-04-05 23:11

Hm... hoppede i dag på en kæmpetrampolin i en halv time... Er det godt? Altså svedte bagefter, men er forbrændingen høj?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-04-05 00:19

Ja, trampolin skulle være rigtig godt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 07-04-05 22:56

hm... ok, tak... og hvad med dellerne ude på siden? Ved godt, man ikke kan punktforbrænde/-slanke, men er der nogle øvelser, som kunne være gode muligvis?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-04-05 23:08

Hvis du henvender dig i et fitnesscenter, kan du få nogle helt nøjagtige anvisninger på, hvilke øvelser du skal gøre for at sætte ind på de forskellige steder.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 07-04-05 23:17

oki, tak... det var vist alt for denne gang...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-04-05 23:28

Jeg håber det lykkes for dig. Det er meget rarere, når man har den facon, som man gerne vil. Jeg ville gerne have fortalt dig alt hvad du gerne vil vide, men jeg ved ikke mere om det, end det jeg allerede har skrevet. Motion er desværre ikke noget jeg dyrker mere (kørestolsbruger).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 07-04-05 23:33

av, det lyder ikke så sjovt. Jeg er også virkelig glad for motion, kan jeg fortælle dig. Så det er lækkert... Men synes ikke rigtig, at min krop har de rigtige former! Selv om jeg spiser sundt... Men det tager tid. Har ikke brug for at tabe mig, og alligevel har jeg tabt mig 2 kg. siden jul. Fra 58 kg til 56 kg. Det er kun maven, som trænger til at blive lidt mindre...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-04-05 23:42

Næh, det er ikke altid lige sjovt, men det går jo alligevel. Det værste er, at hvis jeg bare tænker på noget lækkert, så tager jeg et par kg. på. Men jeg tror faktisk, du ville få meget ud af at få en fitnesstræner til at vejlede dig. For selv om man ikke kan punktforbrænde, så kan man alligevel gøre en masse - hvis man altså bare lige ved, hvad man skal gøre. Og det er de jo uddannet til. Men jeg synes ikke, det lyder godt, at du taber dig, når du ikke vejer mere. Det kunne være, du skulle drikke noget proteindrik eller sådan noget. Men det ved de også alt om på et ordentligt fitnesscenter.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 07-04-05 23:58

Ok, jeg går jo til atletik, så måske kan jeg spørge min træner... Men ellers prøver jeg også at snakke med nogle herinde på Kandu, som er fitnessinstruktører eller ved mere om emnet... Det er jo så smart!
Men, du kan vel svømme, ikke sandt?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-04-05 00:59

Jo, det kan jeg. Jeg kan bare ikke tåle klorvand, og der er ikke ret mange steder, de har saltvand i stedet. Og slet ikke her i nærheden. Når man bor i sådan en lille flække som vi gør, er der langt til næsten alt.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 23:19

Tak for svaret twotoe.
undskyld min sene accept, men bedre sent end aldrig!
Jeg var vild med alle de tal,...