/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
frivilligt ulandsarbejde
Fra : Trine80
Vist : 4225 gange
100 point
Dato : 24-03-05 16:40

Hej
Er der nogle der kan finde en organition for unge der godt vil arbejde i ulandet ?
Gerne noget alla Unisef eller Red barnet. Det må også gene bare være noget der omhandler dyr eller natur.

Jeg skal bruge et ca 3-9 måneders ophold
Det må gerne være ulønnet, men jeg har ikke råd til selv at betale rejsen derned.
Så det skal være med kost og bolig betalt.

Gerne en side hvor der står specifikt at de søger ulandshjælper og hvor rejse mad og bolig er betalt.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-03-05 17:02

Webresultater1-10 af 2.797.160, som indeholder fra folk til folk (0,15 sekunder)
Resultater
Ulandshjælp fra Folk til Folk
... tale UFF fejrer 25 års fødselsdag UFF har i nu 25 år levet op til sit navn Ulandshjælp fra Folk til Folk. Det skal fejres fra den 22. november til 1. december. Kom og vær med! Oliver Mtukudzi ...

www.uff.dk Cachelagret side 22-03-2005
Der er masser af organisationer der opfylder dine ønsker, Prøv at skriv navnet på den du kunne tænke dig, Naptisterne har mange udsendt til bl. andet Indien

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 17:20

Trine - Det du i virkeligheden spørger om er jo: Hvordan kommer man bedst til udlandet på en fed ferie med alt betalt.
Alle organisationer, der sender folk ud kræver at de KAN noget i forvejen. De der bliver sendt ud har typisk 2 uddannelser: F.eks. en Pædagogisk uddannelse og en håndværksmæssig. Selvom du har lyst til at komme ud at rejse og gøre noget for andre, er det altså ikke nok. Nu ved jeg godt at dette ikke drejer sig om dig selv, men om en af dine brødre. Jeg ved også hvor gamle de er, men den ide ligger altså langt ude i fremtiden. De skal først uddanne sig og få "hår på brystet". Kærlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 24-03-05 18:18

hør lige her lille arne. det her har absolut INTET med mine brødre at gøre, eller for den sags skyld noget at gøre med en billig ferie.
Du fornærmer migDYPT når du påstår dette.
Jeg kanKUN tage det som bevis på du LANGT FRA kender mig og mit væsen.
Og lille ven, så kan jeg godt noget i forvejen.
Derudover kender jeg en del som er taget af sted UDEN erfaring, så måske du lige skulle blande dig uden om dette, da ALT tyder på du ikke har en PIND forstand på hvad du "taler" om.

Valde< tak for dit indlæg, jeg læser det igennem lidt senere når jeg lige er faldet lidt ned.

PS en bekendt af mig har været i USA og hjælpe til på en gård med Heste.
Nogle tager til Australien og hjælper med indfangning af dyr til øremærkning og forskning.
Andre hjælper til med aktivering af børn i fattige områder.
Hjælper med at bygge skoler, eller vandings anlæg.

Jeg er åben overfor ALT og forventer ikke af få løn under abejdet.
Jeg har detsvære bare ikke råd til rejsen derned.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 18:39

Ja ja Trine, Nu skrev du jo selv Unge, så jeg troede at det var dine små brødre det drejede sig om. Sorry.

Gu har jeg erfaring på området, men du kan åbenbart ikke lide at høre om det?

Men netop de to organisationer du omtaler, har krav til de de udsender. Der er det ikke nok at have lyst.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 24-03-05 18:41

Ja, men som jeg skriver: Gerne noget Ala Unisef eller Red Barnet

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-05 19:46

Prøv dette. Jeg har selv deltaget for mange år siden, det var en oplevelse for livet.

http://www.mstravels.dk/map.htm

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 20:02

Trine - Såvel Unisef som Red barnet, Røde Kors, Kirkens Korshær og andre store Frivillige organisationer, stiller store krav til de mennesker de udsender, og med god grund. Jeg synes stadig at det er en fin ting at du vil bruge tid og kræfter på at arbejde i en god sags tjeneste. Du må bare ikke regne med at det bliver en betalt ferie. Og hvis du ikke er dygtig nok, kommer du aldrig afsted. Det at komme afsted på en sådan mission, er ikke noget man bare vælger eller melder sig til. Det kræver en høj grad af proffesionalitet.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-03-05 20:07

Arne, som du kan se af mit ovenstående indlæg kan Trine komme ud med mellemfolkeligt samvirke, som er en organisation under Danida. Dette kan hun i kortere eller længere perioder f.eks. som hun selv nævner 3 måneder. Dette uden forudgående kvalifikationer. Det er derfor ukorrekt hvad du i dine indlæg forsøger at formidle.
Der findes en anden verden end den du åbenbart kender. Hun kan få det hun søger.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 20:07

Det hedder ikke "Godt vil" men "gerne vil". Det hedder heller ikke alla, men a' la (fra Fransk).
Hvis du vil ud i den store verden, er det en god ide at kunne sprog. Og minimum er at du kan dit eget.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 20:09

Nu jeg er igang: Det hedder heller ikke ulandet, men udlandet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 20:13

qfha - Hvornår var du afsted? Vilkårene for udsendelse er ændret i de seneste år.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 24-03-05 20:15

Ha Ha Ha. Hvor morsomt. Det er ligesom børn der ikke længere ved hvad de skal sige og så på tryk. (Husk kommaerne og evt. yderligere trykfejl)

Godkendelse af svar
Fra : Trine80

Dato : 24-03-05 20:42

Tak for et dejligt og brugeligt svare qfha.