/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Slankekure
#NavnPoint
henningbo.. 2235
ans 1415
vaxen 1300
dova 889
miritdk 860
disken 790
Mordex 720
Nordsted1 649
Jernladyen 626
10  briani 560
hovedpine af løb?
Fra : pulse
Vist : 913 gange
10 point
Dato : 24-03-05 15:21

Hej.
Jeg er for 3 uger siden begyndt at løbetræne, interval, jeg er i træningsuge 3, hvor jeg skal gå 3 min. løbe 5 min. gå 3 min og løbe 4 min. det går sådan set fint nok, men jeg får hovedpine når jeg kommer hjem fra turen, er der nogen der kender til dette fænomen ? og måske ved hvad det skyldes ?
Jeg er ikke i god kondition, jeg har investeret i et par stødabsoberende sko, og løber i roligt tempo. Det ville være rart at komme dette problem til livs !

Hilsen Helle.

 
 
Kommentar
Fra : Jernladyen


Dato : 24-03-05 15:33

Hvordan holder du skuldrene, når du løber?? Du trækker dem ikke op "mellem ørerne"???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 24-03-05 15:47

mangel på vædske - hav vand med - drik rigeligt før du løber - og igen sjatter imens - og rigeligt når du kommer hjem og husk ikke at spise før der er gået 25 - 30 minutter.
Prøv at drikke ekstrameget efter løbeturen -

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 20 point
Dato : 24-03-05 16:01

Hej Pulse
Glæder mig på dine vegne at du er kommet i gang med at motionere.
Da du siger at du ikke er i ypperlig form kender du måske ikke dette link, hvor du kan få rigtig meget at vide.
http://www.gomotion.dk/pe.asp?p_id=1
Jeg løber selv en del og har gjort det i mange år (12) har haft forskellige skavanker i den forbindelse, som jeg alle har fundet råd for.
Jeg kan ikke vide hvad præcist der er årsagen til dit problem, umiddelbart vil jeg mene at det er i forbindelse med at du ikke rigtig er i form, så det går over.
Umiddelbart vil jeg også sige vædske, sportsdrik, men det er under alle omstændigheder, begynder eller øvet.
Prøv at lave en øvelse, hvor du med samlede fødder, let bøjede knæ, bukker dig ned og hænger lidt, et par minutter og ruller langsomt op, ikke noget med strakt ryg, men ligesom rulle i rygraden og så hvis du kan holde balance fortsætte bevægelsen op på tæer, armene op over hovedet kik op på hænderne. Så ned på flade fødder sæt hænderne i siden og lav en bue ved at skyde hofterne frem. Så tilbage til almindelig ståënde stilling. Gentag evt.

Tillæg: Husk at varme op inden og at "køle ned" efter løbeturen, det vil sige udtrækning, stabilisere åndedræt.

Kommentar
Fra : mulberry


Dato : 24-03-05 16:02

udtrækning =udStrækning

Kommentar
Fra : Backtee


Dato : 24-03-05 18:43

Det bedste bud er væske, sørg for at drikke masser af væske inden du løber og fyld efter når du er kommet tilbage, nogle hurtige kulhydrater kan også være en god ide lige efter turen.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 24-03-05 18:48

Backtee - hm hm ingen mad eller andet som beskrevet før efter 25 - 30 min

Kommentar
Fra : dova


Dato : 24-03-05 19:08

Det kan skyldes din dårlige kondition.
Og at du alligevel går for hårdt til værks fra starten. Hvis man ikke er vant til at træne, skal man starte meget langsomt op.
Det kan også skyldes væskemangel som nogen er inde på.
og endelig er der nogen der aldrig bliver i stand til at løbetræne netop på grund af hovedpine.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 24-03-05 23:08

Hvis hver skridt du tager er på hælen som en slags bremse, vil det "gungre" op gennem kroppen og give ondt i hovedet.
Løb let foroverbøjet og fjedre lidt på hvert skridt.

Kommentar
Fra : mulberry


Dato : 25-03-05 08:11

Denne "gungren" bliver mindre udtalt når du kommer i form, så musklerne er blevet stærke, din krop tilpasset. Samtidig vil du spæode mindre. Vædske kan regulere temperaturen tilføje næring og fjerne ophopede giftstoffer/affaldsstoffer. Du kan også få hovedpine Og øvrige muskelsmerter af de ophobede affaldsstoffer, derfor er det vigtigt med vædske og udstrækning.
Du behøver ikke bruge en masse penge på sportsdrik, den kan du lave selv, og så er det også med mindre sukker.
Sportsdrik : halv æbeljuice, halv vand, en smule salt.


Kommentar
Fra : mulberry


Dato : 25-03-05 08:13

En anelse bøjede knæ, klarer holdningen, og så som Jernladyen siger aller øverst, slappe af i skuldrene , det er et typisk begynderproblem.

Godkendelse af svar
Fra : pulse


Dato : 25-03-05 20:20

Tak for svaret mulberry.
Det er nogle gode og brugbare svar, jeg må igang med at prøve det af. håber det hjælper mig. Mange tak!                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173348
Tips : 31644
Nyheder : 719565
Indlæg : 6381593
Brugere : 218245

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste