/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
overvintring af store både
Fra : CCjunior
Vist : 1068 gange
100 point
Dato : 23-03-05 09:14

Er der nogen der ved hvor meget folk betaler for overvintring af større både, bare et ca beløb.. vi har kig på et hus med stor garage hvor der kan gå en lastbil ind. det er ideelt til bådfolket og vi vil jo gerne have hjælp til huslejen..hehe..

Junior

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 23-03-05 09:22

Tænk dig campingvogne i stedet.
For langt til en havn gør det uinteressant med tanke på transportudgifter
to gange om året.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-03-05 09:25

campister vil gi for lidt... hehe.. dem som har så store både vil godt gi en god skilling..

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-03-05 09:33

det håber jeg ihvertefald.. ellers er huset for dyrt..
det ligger ca 20km fra Århus og kun 3km fra motorvejen, så jeg tror ikke transportudgifterne bliver afgørende.

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 23-03-05 09:44

Det lyder lidt usikkert, at købet et hus, hvis man kun har råd til det, hvis man lejer en garage ud??

Det var bare en tanke??

Kandaikke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-05 10:32

Hehe

Nu er en garage ikke det nemmeste sted at få en båd løftet ind.
Den skal jo med en kran løftes af ladet på en lastbil eller blokvogn, og i den forbindelse betyder transport meget, for det er en dyr fornøjelse.
Så som allerede foreslået, campingvogne eller små både der på trailer ikke fylder mere end en campingvogn.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-03-05 10:43

Et alternativ er at leje ud til en håndværker eller entreprenør.
Mange har brug for et koldlager til diverse materialer.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-03-05 12:47

Jeg vil lige sige at det er ikke fordi at vi ikke har råd til at side i det, men jeg er nordjyde og vil helst side så billigt som muligt.. hvis vi f.eks kan forente en halv mil ved udlejning af den hal så vil det jo være perfekt.

Jeg må nok indrømme at den med kranen havde jeg ikke lige med i beregningerne..
men kom frisk med nogen forslag...

Junior

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 23-03-05 13:03

Davs.
Hvorfor sætter du ikke en annonce i avisen med kvadratmeterareal og lejer hele hallen/garagen ud til én der kan bruge den til opbevaring af what ever. Mange vil gerne give 1000,- om måneden bare for at have deres amerikanerbil/biler stående i en garage. Nu ved jeg ikke hvor stor den er men har selv lejet mig ind hos nogle fordi jeg havde en amerikanerbil der skulle overvintre. Desuden kan der være nogen der vil leje et sådan et sted til helårsopbevaring af kasser, maskiner el. lign. Der er mange mulighedder men start med at sætte en annonce i avisen... jeg er sikker på at du så selv ser om det folk vil have ind er noget du vil gå med til eller ej. Knus herfra og håber det hjalp bare en smule

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-05 14:09

Ja, hvis du vil forrente en halv mille ved udlejning, skal der nu andet til end overvintring af et par campingvogne eller både.

For alt efter hvilke lån det drejer sig om, koster det mellem 2500 og 4000 pr måned, (flexlån eller fast forrentede obligationslån) at afdrage et lån af den størrelse.

Så tror jeg du i stedet skal undersøge hvilke tilladelser der er til at drive erhverv på ejendommen, og så leje hallen ud til et eller andet, værksted el. lign.

mvh dova

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-03-05 15:39

hallen er oprettet som erhverv..jeg ved at den for 8 år siden blev lejet ud for 1800 om måneden til en vognmand, og han siger selv at man sagtens kan få mere nu.. men det afhænger jo af efterspørgselen..

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 10-01-06 14:54

Tak for svaret Teil.