/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Monza 2-g går ud
Fra : 127tage
Vist : 254 gange
20 point
Dato : 22-03-05 21:49

hejsa,

håber der er nogle kloge mennesker her som ved hvorfor min monza 2-g der køre med 45 mm cyl 20 mm dellorto kaburator og 12 mm studs går ud når den får fuld gas? det hjælper heller ikke at trække chokkeren. når man køre på den skal man nogen gange give den lidt chokker for at den trækker. er der nogen der har en ide om hvad der er galt ? har også prøvet at sætte standart cyl, top og kaburator på og så kørte den bare vildt om i omdrejningerne når den skulle stå i tomgang. og den dør også her når den får fuld gas... please help

 
 
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 22-03-05 22:19

Det er kun et spørgsmål om at sætte en tilstrækelig stor dyse i karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage


Dato : 22-03-05 22:24

okay... også når den heller ikke vil når jeg trækker chokkeren.

jeg har prøvet at sætte lovlig kaburator studs cylinder op top og stempel på. og der spassede den også ud med at stå i nogle voldsomme høje omdrejninger og gik ud når den skulle køre


mvh tage

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 23-03-05 00:07

Når du trækker chokkeren, spærrer du jo for luften, så selvom blandingen så bliver federe, så får den jo mindre luft, og kan jo heller ikke køre ordentligt. For lidt og for meget er jo lige dårligt.
Hvis du har mistanke om den får for lidt benzin, så kan du jo spærre lidt for luftfilteret, ved at sætte et extra stykke stof over. Det er dog ret svært at ramme så det ikke bliver for tæt, afhængig af stoftypen.
Hvis du har mistanke om den får for meget benzin, er det noget nemmere at efterprøve, da du bare skal se om den kører bedre uden filter.
Men jeg er ikke i tvivl, om at den skal have størrer dyse, både standardopsætningen og tunopsætningen, dog kan standardopsætningen med den lille karburator, jo også bare være stoppet i dysen, som skal blæses ren.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 127tage


Dato : 27-04-05 17:27

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173361
Tips : 31646
Nyheder : 719565
Indlæg : 6381669
Brugere : 218245

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste