/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Protein pulver og træning
Fra : jonassr
Vist : 750 gange
200 point
Dato : 22-03-05 17:42

hey hey.. jeg er startet på at træn for et par md siden og alle folk siger man skal tag protein pulver.. men hva er det protein pulver går ind og gør ved kroppen og hjælper det på noget som helst???

og hvor er det bedst at købe det og billigst..

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-03-05 17:45

Hej Jonas..

Prøv at søge lidt i det her forum, det er ret godt:
http://www.fitforum.dk/
Siden der har forumet hedder www.getbig.dk/

Mvh Niels

Accepteret svar
Fra : lufthoved

Modtaget 210 point
Dato : 22-03-05 18:23

Kære Jonas!

Proteinpulver er store mængder protein som pulver
Nej, spøg til side - proteiner er den bestanddel dine muskler primært består af. Pulveret kan bruges hvis man træner meget voldsomt i længere perioder, og skal bruge ekstabyggesten til dannelse af muskelmasse.

MEN, MEN - for det første er brug af pulveret fuldstændig unødvendigt for 99,9% af alle sportsudøvere, da en almindelig dansker får dækket sit behov for proteiner gennem kosten. Alternativt kunne man sige at man i stedet kunne spise lidt mere kød.
For det andet skal det siges at øget indtag af proteiner kan være skadeligt for dine nyrer.

Så mit gode råd vil være at springe det opreklamerede pjat over

Held og lykke med træningen.
lufthoved

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 22-03-05 18:56

Hooligan's'

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 21:01

Tja, i stedet for at skrive en hel masse, kan jeg kun sige, at jeg er enig med lufthoved.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jonassr

Dato : 07-07-05 21:07

Tak for svaret lufthoved. hmm fedt navn :D