/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
græsk ægteskabslov
Fra : dorismoelsted
Vist : 686 gange
90 point
Dato : 22-03-05 17:04

Nogen herinde der kender til den græske ægteskabslov????Jeg har en datter der er græsk gift på kreta,jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan hun evt.er stillet ved en skilsmisse dernede.Hun har været gift i 2 år og der er ingen børn endnu.(der er ikke tale om nogen skilsmisse)det er bare mig som hendes mor der gerne vil have min nysgerrighed stillet.jeg kan ikke finde noget på nettet der fortæller om skilsmisseloven,kun om at blive gift.De har deres egen lejlighed i forældernes hus og betaler ikke leje og min datter er hjemmegående(manden ønsker ikke hun arb:)derfor spørgsmålet,hvilke rettigheder har hun????
hverken den Danske eller Græske ambassade kan svare mig,nogen her der kan?????
fra en nysgerrig mor. hilsen fra Doris.
har ikke flere point.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-03-05 17:14

Ska prøve at spørge nogle af mine græske kollegaer, når de kommer tilbage fra ferie.

Påsken er meget vigtig for dem; så væk er de næsten alle sammen.

Frieda

Kommentar
Fra : dorismoelsted

Dato : 22-03-05 17:36

hej frieda.tak for dit svar.det vil jeg vente meget spændt på.
Der er da ikke påske dernede nu,det mener jeg ikke,først i næste måned,men ja,det er en meget vigtig højtid for græker.
Glæder mig til at høre fra dig igen.God Påske til dig.
hilsen fra Doris.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-03-05 17:42

Kors, det vidste jeg ikke; så smutter de såmænd nok igen

frieda

Også til dig Doris

Kommentar
Fra : dorismoelsted

Dato : 22-03-05 17:47

frieda.Jeg talte med den Danske ambassade igår i grækenland,og det er derfra jeg ved det.*SS*

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-03-05 18:25
Kommentar
Fra : dorismoelsted

Dato : 22-03-05 18:58

hej jakjoe.takker for dine links,vil kikke på dem,der er da noget læsestof.*SS*
hilsen fra Doris.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 22-03-05 20:00

Hvis din datter tager på ferie hos dig, ændrer sin adresse til din eller anden dansk adresse, vil det være muligt at få en sag om skilsmisse og forældremyndighed behandlet efter dansk ret, hvis din datter søger den efter at hun har ændret sin adresse. Med mindre hun har skrevet under på en ægteskabspagt der direkte siger en skilsmisse skal behandles efter græsk ret.
Problemet vil være med eventuelle børn, der som hovedregel skal blive i deres tidligere hjem indtil forældremyndighedssagen er afgjort (gælder faktisk også i danmark, så piger, i kan ikke bare flytte fra manden med børnene hvis han protesterer). Og det tæller i en forældremyndighedssag meget ned, om børnene skal flytte fra deres fødeland, hvis det er der de har boet.

Kommentar
Fra : dorismoelsted

Dato : 22-03-05 20:11

hej felix 30.tak for dit svar.
Det er ikke børn det handler om endnu.men tak for oplysningen.
mvh.Doris

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 22-03-05 20:15

nej endnu....

Men hvis det desværre er nødvendigt på et tidspunkt, så husk at skilsmissen kan behandles i Danmark efter dansk ret.

Kommentar
Fra : dorismoelsted

Dato : 22-03-05 20:21

felix 30.*SSS* du har ganske ret.takker.

Kommentar
Fra : dorismoelsted

Dato : 06-04-05 20:10

til frieda.jeg håber du ser min kommentar!
ang,mit tideligere spørgsmål om den græske skilsmisselov.
er dine venner kommet hjem fra ferien i grækenland og har du talt med dem???
håber at høre fra dig.
mvh. Doris*SS*

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-04-05 21:11

Undskyld har glemt det.
Godt du mindede mig om det.
Vil prøve at lokke en græker til kaffe på arbejde i morgen.
frieda