/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Ubehandlet egetræ med ridser
Fra : fedtgaas
Vist : 741 gange
20 point
Dato : 21-03-05 12:47

Jeg har købt et egetræsspisebord med nogle hak og ridser i. Er det en god idé at forsøge at mætte bordet med sæbespåner for at få træet til at trække sig sammen, eller er det mon bedre at slibe det ned?
Gode råd modtages meget gerne.
Venlig hilsen den-knap-så-handy

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 21-03-05 12:51

Det er bedst at slibe det ned, og så behandle det bagefter. Ellers vil du altid kunne se ridserne,

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 12:55

dova's råd forudsætter at der er tale om massivt egetræ, men så er jeg også enig. Er der kun tale om finer er din egen løsning bedst. I alle tilfælde bør du polere med bivoks når ridserne er fjernet.

Godkendelse af svar
Fra : fedtgaas

Dato : 21-03-05 16:20

Tak for svaret dova.
      Så er det bare med at komme igang med slibningen :)