/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Patent
Fra : SiaIce
Vist : 545 gange
9 point
Dato : 18-03-05 01:21

Hvor skal man henvende sig hvis man vil have patent på et firmanavn?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 19 point
Dato : 18-03-05 02:01
Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-05 03:04
Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-05 03:12

Måske denne side også kan være til hjælp, hvis du vil starte eget firma

http://www.startguiden.dk/svarfra/204/17/0

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-03-05 08:03

Et firmanavn kan du ikke tage patent på, du kan højst navnebeskytte.

Patent er noget du tager på en opfindelse, med hensyn til registrering af firmanavn skal du bare lige huske, at du ikke pr. automatik er sikret at ingen andre bruger navnet, og hvis der er nogen der gør vil det være op til dig at anlægge og bekoste sagen for de relevante instanser..

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 18-03-05 08:22

Ideen om at beskytte et navn er god nok, men det er dyrt.
Jeg kan ikke huske den nøjagtige pris, men noget i stil med 50.000 kr og derefter ca. 30.000 pr år, for at beholde beskyttelsen.

Det er de færreste mindre firmaer som beskytter deres produkt navne samt firma navn.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-03-05 08:36

Det koster 2350 kr. at få registreret sit firmanavn som et varemærke. Dette beløb dækker en ti-årig registreringsperiode. Efter 10 år kan varemærket fornys for endnu en ti-årig periode til et beløb i nogenlunde samme størrelsesorden. Varemærket kan fornys så længe man ønsker det.

Godkendelse af svar
Fra : SiaIce

Dato : 21-03-05 12:12

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 21-03-05 18:40

Jeg siger mange tak.

mvh
jakjoe