/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Jeg blir' truet..
Fra : CiaoStyrer
Vist : 641 gange
200 point
Dato : 16-03-05 18:13

Jeg er længe bliver provokeret af nogle perkere oppe på en tekninsk skole i århus... Jeg plejer ellers ikke at være bleg for at svare igen og har masser af venner, men jeg blev mobbet som lille og når først nogle starter med at provekere lukker jeg mig ligsom ind i mig selv.
Jeg har fundet mig i det længe, men nu er jeg begyndt at provokere tilbage "hold nu kæft, spasser" og lignende, svarede jeg når jeg blev provokeret. Men så sagde en af dem at de vil smadre mig efter skole. Da jeg havde fri fulgte de efter mig hele vejen på gangen. Og uden for da' der ikke var nogle i nærheden tog de fat i mig og truede mig, der var jeg meget tæt på at få nogle på hovedet. Hvis jeg nogen sinde som meget som kiggede forkert på ham vil han smadre mig. Og jeg svarede at nu har de provekeret mig i 1/2 år så har jeg sku'da ret til at svare lidt igen.. sådan blev vi lidt ved indtil jeg lovede aldrig sige noget som helst forkert til ham igen.. Han er meget pumpet og jeg har ikke en chance mod ham..
Hvad skal jeg gøre.. vil gerne høre lidt forskellige meninger.. Skal jeg slå først..? eller få nogle af mine venner til at smadre dem..? Har en masse venner på skolen bare ikke i min klasse... Eller skal jeg bare finde mig i det..? Eller bare blive ved med at svare tilbage.. Prøve at blive venner med dem selv om det nok er svært.. ?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 16-03-05 18:30

Selvom de har startet med at provokere dig, er det ikke smart at "svare igen". Som du har oplevet, har det kun ført til, at aggressionerne er blevet optrappet - du har ikke fået noget fredeligt ud af det.
Hvis du slår først eller får dine kammerater til at "smadre" de andre, tja...så har du startet en krig, og det kommer der næppe noget godt ud af. En eller anden ender måske med at komme alvorligt til skade - eller blive slået ihjel. Og til hvilken nytte?
Jeg tror at jeg vil råde dig til at ignorere dem og undgå dem så vidt det er muligt. Sørg evt. for ikke at gå alene, så du risikerer at de banker dig. Måske du skulle gå til selvforsvar? Så vil du kunne forsvare dig selv, hvis det en dag skulle komme så vidt.
Vold fører aldrig noget godt med sig, - jeg tror ikke, at du får fred fra dine plageånder, hvis de får bank eller bliver lovet tæsk. Så vil de bare tage fat i dig en dag, hvor du er alene.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 18:31

Det er da en grim situation at være i.

hvad med skolen, er de opmærksomme på problemet, ellers prøv at tale med ledelsen.
De vil vel ikke stiltiende se på sådan nogen problemer eleverne indbyrdes.

Det nemmeste vil nok være, at lade som om de ikke eksisterer, at du ikke gider lade dig gå på af provokationerne og lade være med at rode dig ud i noget med dem.
Det vil ikke være en særlig god ide at begynde at slås med dem eller få nogen til at banke dem, det kommer der ikke noget godt ud af. Det kan ende grueligt galt for dig, for noget kunne tyde på, at de bare går og venter på en eller anden lejlighed til at gå amok på dig.

Ellers, hvis det ikke ændrer sig, og de fortsat truer og griber fat i dig o.s.v., så meld dem til politiet for trusler.
Men der vil det selvfølgelig være en fordel, at skolen og din omgangskreds er klar over, at det er et reelt problem.

mvh dova

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 16-03-05 19:03

jeg er meget enig med de foregående: Vold avler vold!
Noget af det værste for den slags mennesker er ofte helt at blive ignoreret. Da det er et bevis på at de absolut intet betyder for dig- hverken godt eller skidt, og de søger jo i dengrad uheldig opmærksomhed.
Hverdag inden du går i skole skal du overbevise digselv om at de ikke er værd at bruge din eneri på, så de ikke får dig til at opføre dig ligeså dumt som dem.
Dog mener jeg at det altid vil være en god ide at tale med skolelederen, for at gøre opmærksom på problemet - det kan jo være at der er flere end dig de generer.
Skolelederen og du må kunne finde en rimelig løsning evt om skolen vil anmelde det til politiet. Er det skolen der anmelder vil der ikke stå dit navn på anmeldelsen ( og de anmeldte har jo aktinsigt) - det vil på den måde være en beskyttelse af dig!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 16-03-05 19:31

Meld dig til et kursus i selvforsvar, det vil styrke din selvtillid. Du vil samtidig få et andet kropssprog og dermed udsende andre signaler. Det vil beskytte dig mod lignende angreb.
Her og nu - undgå gruppen.

Kommentar
Fra : profeten

Dato : 16-03-05 19:45

Og at du omtaler dem som perkere er ikke med til at forbedre atmosfæren.
De kan sikkert mærke at du ikke kan li dem.

Hvis jeg var dig ville jeg gribe det an med at ignorere dem som om de ikke eksisterede. Du kan sagtens gøre det uden at tae ansigt.
Når du går forbi dem så lad være at kigge deres vej overhovedet. Lad som om de ikke eksisterer.
Prøv om du kan se selvtilfreds ud (Uden at se provokerende ud), måske med et lille smil på læben som om du går og tænker på en dejlig begivenhed i dit liv.

Ellers ville jeg ikke gribe det an på andre måder. De har det med at hævne sig, så det udvikler sig bare til noget grimt, så du bliver nødt til at flytte by til sidst.

Men tænk lidt positivt og prøv så vidt muligt at leve dit liv som om de ikke var til.
Tror ikke de bare slår dig til plukfisk uden grund. Hvis de bare er voldelige af natur finder hurtigt en anden at genere når du ikke længere reagerer på det.

De reagerer både på folk der er bange for dem, og for folk der i deres øjne spiller smarte. Dem der er bange for dem har jo også fordommene i orden uden grund hvis de ikke har gjort noget endnu. Og man kan jo mærke hvis der er en der ikke kan li en.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-03-05 19:52

Hej CiaoStyrer

Jeg syntes ikke du har gjort noget forkert, selvfølgelig kan man ikke bare være neutral og ignorerer sådanne situationer i det uendelige - det vil da være at lægge låg på dine følelser og det er ikke sundt!

Men det er også korrekt at vold avler vold, så du skal ikke slå eller få andre til at slå, blive ven med dem vil jeg slet ikke anbefale og at ignorerer dem tror jeg slet ikke hjælper Dét tror jeg bare vil provokerer dem endnu mere, og hvis de nu har set sig sure på dig, så er det nok ligegyldigt hvad du end foretager dig, så vil de se det som en provokation (desværre).

Kurset med selvforsvar lyder godt, men jeg syntes du skal melde dem til politiet, eller endnu bedre - som AnneLarsen skriver - så få skolen til at melde dem. Jeg vil samtidig anbefale dig, at arrangerer med dine venner at du aldrig går alene på skolen eller fra skolen. Sådanne "ballademagerere" skal nok holde sig væk hvis der er vidner til deres trusler - så snak med dine venner og sørg for altid, at følges med dem.

Man skal aldrig lade sig kue af trusler!!

// Toupie

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 16-03-05 22:17

Det med at anmelde dem tror jeg ikke er smart, da man så vil blive stikker.. Og så er man helt sikker på at få bank, hvis ik af dem så andre der hader stikkere.. De kan næsten regne sig til det er mig, da' jeg ikke tror de går og truer mange på skolen, på den måde...

Kommentar
Fra : kridex

Dato : 17-03-05 01:57

Jeg har også selv haft problemer med invandre...

hvis man provokerer en så provokerer man ALLE!
det ville nok være en god idé IKKE at melde det... det resulterer i tæsk..
og det vil ikke stoppe... bare spørg dem hvad de får ud af at provokerer dig...
vær klogere end dem og lad vær med at "provokerer tilbage"

Kommentar
Fra : tullepuzz1

Dato : 17-03-05 13:04

Hej
Det er en skrækkelig situation at være i.
Jeg vil nok gøre det at jeg vil gå op til skolens ledelse og snakke med dem om det, og så ville jeg anmelde dem hos politiet.
og så vil jeg sørge for ikke at gå alene men sammen med nogle.
evt begynde a t gå til selvforsvar det vil styrke din selvtillid.
Hej fra en som føler med dig

Accepteret svar
Fra : dkwM327

Modtaget 200 point
Dato : 22-03-05 15:16

Hej CiaoStyrer

Jeg mener at du har nogle meget alvorlige problemer med din selvtillid!

Grunden til min mening, er bl.a. at Mennesker med en god selvtillid, er særdeles vanskelige at provokere,
gøre bange og lingende.

Og det samme gør sig gældende med dem der provokere dig, gør dig bange og lingende.

Deres manglende selvtillid giver sig jo tydeligt udtryk ved, at de skal vise sig overfor dig og deres venner,
i et forsøg på at styrke deres meget lille selvtillid.

Nogle foreslår dig bl.a. at gå til selvforsvar, for at styrke din selvtillid.

Ja, - hvis du virkelig tror på at det hjælper, så kan du da godt gøre det.

Men så skal du huske at tage i betragtning, at selvom det er godt for dit fysiske helbred, at motionere,
så har det også en anden side, og det er, at mange der dyrker selvforsvar, har en rigtig elendig selvsikkerhed,
og når de føler sig truet, kan de meget let komme til skade, ligesom de også let kan skade andre med deres
"såkaldte" selvforsvar.

Jeg har selv for ca. 25 år siden dyrket selvforsvar, men stoppede da jeg så hvilke meget voldelige konsekvenser
det kunne føre med sig, især med dem som havde mange års erfaring.

Jeg har også et andet eksempel med en kvinde på ca. 45 år, der er meget højt "dekoreret" instruktør
og har dyrket selvforsvar i mere end 25 år.

Hun er så bange for at gå udenfor en dør, når det begynder at blive mørkt. Hun ser også farer alle steder,
samt har en meget stor tendens til at skændes med folk og bliver meget hissig og opfarende.

Så mit råd til dig er at du skal se at få styrket din selvtillid. - Og for at gøre det skal du have en til
at hjælpe dig med at "omprogrammere" din psyke.

Det "kan" være et hårdt arbejde, men det er under alle omstændigheder så værdifuldt for dig,
så det er en meget stor indsats værd.

De bedste hilsner
og god arbejdslyst.

Steen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 22-03-05 20:20

Tak for svarene alle sammen.. Jeg har bare inorerret dem og fundet mig i deres provokation, de har ikke truet mig siden...

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 23-03-05 13:01

Hej CiaoStyrer.

Flot klaret CiaoStyrer !

Det er dejligt, - også at få en tilbagemelding når noget går godt !

Så nu lærte du det !

Er der andre tilg du senere ønsker at lære, så ved du hvor du skal henvende dig.

De bedste hilsner.
Steen