/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Suppe til skrub a mad
Fra : lillegubbi
Vist : 1730 gange
50 point
Dato : 16-03-05 07:51

Jeg skal her i påsken have 28 mennesker på besøg. Jeg vil lave noget suppe til skrub a mad. Jeg fik engang en suppe der var meget fyld i blandt andet hakket oksekød, hvidkål, gulerødder og andet grøntsager. Jeg fik bare aldrig opskriften eller navnet på suppen, så er der nogen, der ved hvad det er for en suppe og evt kender opskriften vil jeg blive meget glad??

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 60 point
Dato : 16-03-05 08:51
Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 16-03-05 09:16

Hej Lillegubbi

Uha - det er jo et vidt begreb hvad det mon er for en suppe du leder efter.
Et af mine yndlingssteder at søge opskrifter her på nettet er på Alletiders kogebog, www.dk-kogebogen.dk
Hvis du går derind og søger på "Tøm køleskabet" og indtaster "Hvidkål gulerødder hakket oksekød" så får du forskellige valgmuligheder - bl.a. noget som kaldes Spare suppe. Måske er det noget i den retning du søger?

mvh

ujbv

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 12:05

Det lyder umiddelbart bare som hvidkålssuppe med hakket oksekød istedet for flæsk eller kødstykker.

mvh dova

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-03-05 12:37

og så er vi jo ved at være henne ved det første svar

Men point ryttere de er velkomne

Godkendelse af svar
Fra : lillegubbi

Dato : 13-05-05 12:43

Tak for svaret troldenesdhb.