/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Udskifte harddisk
Fra : Studerende4444
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 13-03-05 19:12

Jeg har en HP NC4000 bærbar. Vil gerne udskifte harddisken. Kan man gøre det uden videre, eller kan man risikere at systemet låser på en eller anden måde. Jeg har ikke sat noget password på harddisken i BIOS, tror heller ikke der er det fra fabrikken side.

Accepteret svar
Fra : otto65

Modtaget 110 point
Dato : 13-03-05 19:52

Ja du kan godt selv skifte HD'en. Ligemeget hvilken model af bærbar man har, skal man bare sørge for at købe en HD der passer netop til din bærbar, se din manual eller spørg din forhandler. Det du selv kan gøre på en bærbar, uden de store problemer, er netop at skifte HD og ram. Du risikere ikke at systemet låser, men du mister selvfølgelig dit operative system (Windows), så du må starte helt forfra.

Otto.
gertotto@gmail.com

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 13-03-05 22:05

ok det lyder godt. Hvilken Harddisk er den bedste. Skal være 40 GB og meget støjsvag

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 13-03-05 22:36

sidder der ikke en 40 GB Hitatchi 5400rpm harddisk i nu ??

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 13-03-05 22:41

jo men der er en form for snurrelyd hele tiden, og jeg tror det er harddisken. Det kan vel ikke være andet end den.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 13-03-05 23:00

Jo, det kan være din blæser, en bærbar giver ofte mere støj fra sig end en normal pc.

_- Hvor gammel er din bærbar? hvis harddiske ikke virker/larmer meget vill jeg gå til HP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-03-05 22:35

Vær opmærksom på, at harddiske til bærbare, kan have forkellig tykkelse, og kan måske ikke være i det samme hul, eller også bliver der for meget plads, så den kan side og klapre, hvilket ikke er så sundt for skrivehovederne.

Tag din harddisk ud og vis den til forhandleren, så du får en der passer.

Køb evt. en extern harddisk box, og sæt den gamle ind i den, så har du et transportabelt ekstre drev, som du så kan kopiere de ting tilbage, som du vil have på den bærebare!

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 15-03-05 01:49

jeg har pillet harddisken ud nu. Der sidder dog en ramme rundt om harddisken som man skal tage af, og sætte på den nye. Men den sidder fandme godt fast..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-03-05 16:41

Jaaaaaaaa det er jo komprimeret noget ned i kassen. Man skulle tro at en bærebar bliver monteret under en presse, for at det hele kan være der!

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 17-03-05 00:08

Du skal skrue rammen af og sætte den på den nye HD. hvis det er ligesom den jeg har virker det ikke uden rammen.

Godkendelse af svar
Fra : Studerende4444

Dato : 04-03-06 16:20

Tak for svaret otto65.