/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Vandretur, hvad skal med?
Fra : nosunshine5
Vist : 630 gange
200 point
Dato : 11-03-05 21:09

Jeg skal på en 5 dags vandretur, i Skotland, midt august.
Da jeg aldrig har været på vandretur før vil jeg vide hvad jeg bør tage med. Det er ikke en af de hårde ture. Der overnattes på hoteller/vandrehjem. Men hvad skal jeg pakke i "dagrygsækken" og hvor stor bør den være, målt i liter?
Jeg har ingen erfaring i denne retning. Så det må gerne "skæres" lidt ud i pap. Både med hensyn til indhold af tasken og tips og tricks.
På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 11-03-05 21:23

Rigeligt med væske, mad, frugt o.l., vind/vandtæt overtrækstøj, vableplaster, solbriller, lidt papir evt. i form af papirlommetørklæder og vådservietter. måske et par ekstra strømper.

Det var de ting jeg ville tage med.
Jeg gætter på I er flere der skal følges ad, og ruten er fastlagt, hvis ikke, så kort og kompas.
mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 21:24

et par rigtig gode støvler så du ikke får ondt i fusserne http://www.spejder-sport.dk/templates/1index.asp

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-05 21:24

plaster, det er "meget forskeligt fra person til person hvor meget man skal bruge" en god ting spejdersport i kbh."

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-03-05 21:46

Prøv at spørge Tur-arrangøren. Han/Hun kender bedst de lokale vilkår.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-03-05 21:46

Eller spejdersport i City 2 Tåstrup
De gode støvler skal være gået ordentlig til længe inden turen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-04-05 21:01

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 03-04-05 21:59

Tak for svaret dova.
Jeg kan godt bruge dit svar. Jeg har slet ingen erfaring med at skulle pakke en fornuftig rygsæk. Det var jo derfor jeg spurgte.
Så jeg er glad for at der var en der kunne skære det lidt ud i pap og ikke bare skrive at jeg skulle bruge min sunde fornuft. Den er i brug men jeg havde brug for noget mere håndfast. Størelsen af rygsækken må jeg så finde ved hjælp af en butik.
MVH MN

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-04-05 22:07

Størrelsen på din rygsæk afhænger dels af hvor stor og tung du selv er, samt i hvor god fysisk kondition du er. Så det kan hverken dova eller andre svare på hvis du ikke selv kommer med de korrekte oplysninger. Meget store og muskuløse mænd kan bære en 120 Liters rygsæk. Hvis du er en lille persom M/K kan du måske kun klare en 50 Liters.
Meen da du ikke skriver noget om dette, er det jo svært for alle at give dig et godt svar.
Husk: Jo bedre dit spørgsmål er, jo bedre svar vil du få. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-04-05 23:20

Selv tak

og god tur i August.

mvh dova