/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Yamaha fzr 400
Fra : Sqba
Vist : 693 gange
120 point
Dato : 09-03-05 21:30

Hejsa.. Jeg fik mc-kort og bil-kort i oktober sidste år (er 18 år) .. og er nu begyndt at kigge efter en cykel her til sæsonen .. men.. har kigget lidt på en Yamaha fzr 400 ccm.. nogen der har erfaringer med denne mc? Hvad er dens fordele og ulemper? Kører den godt når den er droslet? og til sidst.. hvad er afgiften på en 91´er? På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-03-05 22:50

Den model er der vist ikke mange af i Danmark.

men jeg fandt et par stykker at sammenligne priser med, en fra 91 og en fra 92, og ud fra Told og skats afgiftssatser, vil sådan en fra 1991, koste ca 31500,- i afgift.

Ulemper ved ældre Yamaha, og især hvis det er en halvsjælden model: Problemer med at skaffe reservedele, og de skal som regel bestilles fra udlandet, og har hørt flere gruopvækkende historier i vores klubblad (Touring Nyt), at folk har måttet vente op til ½ år på reservedele.

Nu kender jeg ikke så meget til den model, men den ser da fed ud på billedet jeg fandt.
men forslag til noget andet, mere gennemprøvet, lettere at skaffe reservedele til o.s.v. :

Suzuki GSF 400 Bandit, Suzuki GSX-R 400 RS, og hvis det ikke skal være så racerpræget, en model der gennem flere år har været den mest solgte i Danmark, på grund af sin stabilitet, pris kontra kvalitet m.m. :Suzuki GS 500 E.

Alle nævnte, kan sagtens stå mål med Yamaha, de er bare meget billigere.

mvh dova

Kommentar
Fra : Sqba

Dato : 10-03-05 20:15

Okay .. men hvad så med en fzr 600 fra 1990-1991.. ville det være en bedre idé at købe sådan en og drosle den, og så fjerne det igen når jeg bliver 20 år. Altså, hvis jeg køber en 400´er så skal det også fjernes fra den jo når jeg bliver 20 år. Men igen så er 600´eren jo lidt sjovere og nemmere at skaffe reservedele til. Men hvad med forsikring af de to maskiner? 18-årig og ansvarsforsikring på henholdsvis 400´eren og 600´eren? :) og hov.. hvad er afgiften lige på en fzr 600 fra 1990 :P :)

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 120 point
Dato : 10-03-05 21:04

En FZR 600 fra 1990 vil koste omkring 37000 i afgift.

Forsikringsmæsigt tror jeg ikke der er den store forskel på om det er en 400ccm eller en 600ccm. Ikke ved en ansvarsforsikring.
Men det er ikke billigt som nystartet. Lige hvor meget det koster, tør jeg ikke sige. Det afhænger af hvilket forsikringsselskab du vælger og nogen områder i landet er det dyrere.
Og hvis du f.eks. skal låne pengene til den, skal du jo også have kasko på.
Jeg giver 700 om året i ansvar på en Suzuki 4oo, men det er også som elitekører.
Min søn skulle som nystartet give 18000 om året for kasko+ansvar på en Suzuki GSX 750.

Og det er heller ikke alle selskaber der vil forsikre motorcykler.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Sqba

Dato : 10-03-05 23:41

Endnu en gang tak :) Der er sgu gang i dig og dine svar :D tager jeg hatten af for :D

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 23:45

Selv tak

Og held og lykke med at finde en MC du bliver glad for

mvh dova