/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
godt rederi???
Fra : Sofuzz
Vist : 2666 gange
20 point
Dato : 09-03-05 18:49

Hejsa, jeg går snart igang med uddannelsen (faglig befaren skibsassistent), så hvis der var nogen der kender et godt rederi med gode forhold! I må også gerne svare hvis der er nogle ting jeg kan forberede mig lidt på til uddannelsen!

Venlig Hilsen Sofuzz

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-03-05 20:23

marsk skulle være okey
eller J.L

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-03-05 20:30

Rederiet torm går det ret godt for ... men hvordan løn og arbejdsforhold er aner jeg ikke. Prøv at høre hos fagforeningen.

http://www.torm.dk

mvh berpox

Kommentar
Fra : stine_oe

Dato : 13-05-05 23:56

Folmer & CO. skulle efter sigende være ret godt, hvis man gerne vil se og opleve noget samtidigt med at man er ude og sejle! for yderlig information på at tjek deres hjemmeside : http://www.folmer.dk

Accepteret svar
Fra : martinuibsen

Modtaget 20 point
Dato : 31-05-05 00:01

hej sofuzz
er selv sømand, hvad type vil du sejle med (coaster, tanker, slæbebåd,container mm.)
hvis du skal ud for første gang, syntes jeg du skulle prøve i et af de større rederier, eller ihvertfald på et stort skib.
de små skibe er for os "gamle tossser", der har lært at leve med hinandens særheder,under små forhold.
prøv at kigge i "illustreret skibsliste" den kan lånes på biblioteket, eller du kan læse i den når du kommer til Frederikshavn.
her er en side m. links til mange rederier http://www.maritimelinks.dk/

Folmer & co er et udemærket rederi og har lange ture , men deres skibe er ikke særligt store og er efter min mening ikke et godt sted at starte en karriere til søs.
God vind
Martin

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 06-07-05 09:16

Jeg vil gerne sejle supply-helst, derefter gas, olie eller coaster!
Og jeg har endelig fået svar fra mærsk, jeg skal til jobsamtale her den 14/6. Så jeg krydser fingre, køber noget pænt tøj, nybarberet og en nyklipning! så er jeg klar til at snakke lidt med Mckinney... hehe

MEN jeg er meget nervøs, det eneste jeg ikke er stolt af er min straffeattest... den er ikke helt ren (hulk, snøft) hvis jeg kunne skrue tiden tilbage ville jeg gøre det! for alt i verden, for jeg er ikke den type menneske der er kriminel...

Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 27-07-05 14:44

Tak for svaret martinuibsen.

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 27-07-05 14:45

Men det gik ikke, så jeg er stadig uden job! også esvagt har jeg fået afslag fra...