/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Opsigelses brev.
Fra : annettemor
Vist : 14464 gange
100 point
Dato : 09-03-05 18:14

Hej

Min mand har fået nyt job og skal nu sige op i morgen. Han vil meget gerne have på skrift med en underskrift fra mester og ham selv. Men hvad skal der lige stå i sådan et brev???

Mange hilsner Annette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-05 18:23

Det han kan forlange er, at mesteren skriver under for modtagelsen af opsigelsen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-03-05 18:28

Det kan udformes på mange måder, men som eksempel er der her den korte uromantiske udgave.

Sted xxxxx d. xx marts 2005

Undertegnede xxxx xxxxxx opsiger hermed min stilling i henhold til gældende regler til fratrædelse d. xx xxx 2005, således at sidste arbejdsdag er d. xx xxxx 2005.

Med venlig hilsen
xxxxxx xxxx

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-03-05 18:30

Sorry. Glemte det med en kvittering

Skriv nederst på en kopi:

Undertegnede (arbejdsgivers navn) kvitterer hermed for modtagelse af denne opsigelse

Nægter arb.giver at underskrive den, så bare send det anbefalet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-03-05 18:32

PS LOOOL

Anettemor. Hvis du skulle komme på den vilde ide at give mig point, så
lad være. Jeg er IKKE superbruger og får dem ikke alligevel.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-05 20:19

Klumme... Lidt flueknepperi, men hedder det ikke "sin stilling" i stedet for "min stilling?"

Altså:

Sted xxxxx d. xx marts 2005

Undertegnede xxxx xxxxxx opsiger hermed sin stilling i henhold til gældende regler til fratrædelse d. xx xxx 2005, således at sidste arbejdsdag er d. xx xxxx 2005.

Med venlig hilsen
xxxxxx xxxx

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-03-05 20:30

HEHEHEH Den var go ostemand LOOL -

Ærlig talt så aner jeg det ikke. Umiddelbart vil jeg tro at det kan hedde begge dele. Jeg ville bruge min egen måde, men det er vel fordi det "falder bedst i mine ører".

Klumme sprogspasser LOOL

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-03-05 20:44

Man kan jo variere det næsten som man har lyst

Til Firma xxxx d.d.
Att.: xxxx xxxxxxx

OPSIGELSE:
Jeg opsiger hermed min stilling som xxxxxxx med fratrædelse ved udgangen af xxxx måned 2005.

Samtidigt anmoder jeg om Deres kvittering for modtagelsen af min opsigelse d.d. på vedlagte bilag.

Med venlig hilsen
xxxxx xxxxxx

BILAG:

Hermed kvitteres for modtagelsen af Deres opsigelse som xxxxxx med fratrædelse ved udgangen af xxxx måned 2005.

(dato, mesters navn og underskrift)
(firmanavn)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-03-05 21:54

Berpox
Smukt og velformuleret

Forstår bare ikke helt dette .........opsigelse som xxxxxx med fratrædelse........ hvad står x'erne for her.

Dumme Klumme LOL

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-03-05 22:31

Hej klumme.

xxxx = smed/tømrer/elektriker/økonomichef/chauffør/..... hvad man nu er ansat som - men ordene "som xxxxxx" kan da let udelades i såvel opsigelse som bilag.

Hvis det nu er en meget stor mestervirksomhed med en masse ansatte der hedder Lars Larsen, så er det da rart for mester at vide om det er en smed eller en elektriker der siger op....lidt hypotetisk - jeg ved det - jeg ved det

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-03-05 23:08

Du har ret .. Bare mig der ikke ser ordentlig efter

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 19-01-06 07:45

Tak for svaret ostemanden.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-06 09:46

hmm... Næsten et år efter... Jaja, bedre sent end aldrig