/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Salg af båd online? - Hvor?
Fra : martinussen
Vist : 1731 gange
50 point
Dato : 06-03-05 15:01

Hej kandu-brugere

Jeg har fået til opgave at ligge en båd på nettet, men hvilke sider søger folk på både henne?

Jeg har lagt båden på dba.dk

Fortsat go´' søndag.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 06-03-05 15:23

Jeg har tidligere benyttet medfølgende link. Der kan du opstille med flotte billeder, og det var for mig en succes, - min båd blev solgt, - men vær opmærksom på at gode billeder er med til at sælge.
http://www.baadannoncer.dk/login.asp

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 06-03-05 15:25

Prøv her:
http://www.maritimelinks.dk/
http://home3.inet.tele.dk/elgo/side-40.htm
http://www.sydsjaellands-shipservice.dk/

Disse sider fandt jeg ved bare at søge på Google: salg af både

Memuel

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 06-03-05 15:34

#stilke - det ser fint ud..

#Memuel - Det er da flot du kan søge.. Men jeg spørger efter nogle som har erfaring med salg af både på nettet, og hvilke sider de bruger.. Ellers havde jeg selv søgt på google.dk

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-03-05 18:45

Har både købt og solgt gennem denne:
http://www.aalborgbaadavis.dk/

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-05 19:40

Da jeg købte min nuværende båd søgte jeg efter den i DBA og pudsigt nok lå den hos den bådforhandler hvor jeg ellers køber udstyr. Lille verden-
Kunsten ved at sælge på DBA er som sælger at finde en beskrivende overskrift i den rigtige kategori, så annoncen ikke drukner.
Nu da du har lagt den på DBA kan du jo tilrette annoncen online hvis du ikke finder den hurtigt ved en almindelig søgning.

Kommentar
Fra : jhavelund

Dato : 06-03-05 20:49

Jeg har med fornøjelse og held benyttet www.udkik.dk og www.scanboat.dk - dette både i forbindelse med køb og med salg - man skal ikke undervurdere hverken tyskere eller svenskeres interesse for det danske brugtbådsmarked. Herover gælder, at klassebåde med fordel sælges via klasseorganisationernes hjemmesider.

Kommentar
Fra : dksel

Dato : 10-03-05 17:32

Jeg har prøvet flg. Addfree.dk er efterhånden ved at være et OK sted at sælge både.
Ellers prøv Netboat.com. Den er international.
Hos QXL har jeg med succes solgt 2 både.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-03-05 21:40

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-05 21:47

Hvis svarene ikke er tilfredsstillende behøver du ikke at acceptere nogen indlæg som svar. Det forlanges ikke, men hvis du sætter pris på, at nogen har villet hjælpe dig bør du følge dabj's anvisning.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 29-03-05 07:57

ups, rent forglemmelse, båden er allerede solgt. Har været bruger her 2-3 år, så kender godt reglerne.. Men er bare lidt glemsom.. undskyld..

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 29-03-05 07:58

Tak for svaret BjarneD. Det var her båden blev solgt, så du får pointene. Tak.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-05 10:03

Jamen tillykke med salget selv om det var en opgave.