/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
BrystPiercing
Fra : Nadia4
Vist : 3119 gange
20 point
Dato : 06-03-05 00:10

Jeg har lige fået en piercing i brystvorten for 2 dage siden. men nu er jeg kommet i tvivl om jeg må sove med plaster på om natten. Det er en ring jeg har fået i, og hvis den er presset ind mod huden heler den jo anderledes end når jeg ikke har noget på, pga ringen er rund? men det gør den jo sådan set også med bh? Er der nogen der har efaring med dette?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-05 00:22

det er da et spørgsmål til en læge - gør det - eller haster det så ring til lægevagten

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 06-03-05 00:29

Det haster ikke? og nej det er ikke et spørgsmål til lægen, jeg vil gerne have andre folks efraing. Nogen som selv har haft det eller har det :)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 06-03-05 00:44

Hej Nadia.

Jeg har kun erfaring med en navlepiercing - og husker ikke om jeg sov med et plaster. Faktisk husker jeg ikke en gang om jeg brugte plaster i det hele taget, kun at jeg hver dag vaskede området i et specielt bakteriedræbende middel. Hellingen tager helt op til mellem 3-5 mdr - også for en brystpiercing.
Du har sikkert fået fortalt, hvordan du skal pleje din piercing - alligevel får du et link, som måske kan være nyttigt, selvom det ikke fortæller noget om plasteret du jo har fået sat på.
Jeg ville nok vælge at sove med plasteret, da risikoen for infektion er størst lige her i starten - og så hver dag gøre, som der er beskrevet i linket mht til hygiejnen.

http://www.badboyz-tattoo.dk/piercingbehand2.htm

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 06-03-05 12:16

Tillykke med det Nadia4, jeg fik det selv lavet i fredags og jeg bruger plaster på og sover med BH, så længe de stadige er ømme, syntes selv det er en god måde at beskytte dem på. Jeg er så heldig at jeg ikke har fået betændelse, renser dem i klorhexidin 0,05% 2 gange om dagen.

The1best

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 06-03-05 13:00

Tillykke til dig også. Jeg renser min i noget bestemt sæbe jeg købte hos pierceren. Du tror ikke det har nogen betydning for helingen at den altid er trykket ind mod huden?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 06-03-05 20:58

Tak. Nej, det tror jeg ikke. Jeg vil kun selv gøre det så længe de er øm, det vil sige nok en lille uges tid. Mine heler fint, med plaster. Jeg har prøvet, at købe den sæbe på apoteket, men de havde den ikke.

The1best

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 06-03-05 22:09

Du går vel også med bh? det gør jeg hver dag. Så i principet er piercingen trykket ind mod huden hele dagen. Så det håber jeg ikke gød det besværligt for den at hele. Du kan vel købe sæben hos din piercer?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-03-05 09:26

Ja, jeg går med BH om dagen, (bliver jeg sq nød til, bruger en FF-skål ) , men som skrevet, lige for tiden, sover jeg også med den på, mine piercinger har det helt fint, de er helet meget meget flot og helt uden betændelse, så jeg jeg holder mig til den klorhexidin 0,05% som jeg er startet med. De er stadig lidt ømme, når jeg renser dem og drejer ringene rundt, men det er jo kun helt naturligt, når man nu har fået lavet et stort hul i dem . Hvis jeg, havde vist hvor lidt ondt det gjorde, at få den lavet, havde jeg gjordt det for læææænge siden Jeg skal om 2 - 3 måneder (venter så længe, med det for ikke at stresse kroppen) også har ringe i skamlæberne, men nu ved jeg jo, det ikke gør ondt at få dem lavet, så det glæder jeg mig til.

The1best

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 07-03-05 16:41

Den kan da ikke allerede været helet? du fik den jo i fredags. Min væsker meget. Og der er blod på selvom jeg vasker den to gange om dagen. Men det er normalt. Jeg har også piercing i tungen, det gjorde ikke ondt, men den ik brystet er det mest smertefulde jeg nogensinde har været ude for.

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 07-03-05 16:41

Den kan da ikke allerede været helet? du fik den jo i fredags. Min væsker meget. Og der er blod på selvom jeg vasker den to gange om dagen. Men det er normalt. Jeg har også piercing i tungen, det gjorde ikke ondt, men den ik brystet er det mest smertefulde jeg nogensinde har været ude for.

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 07-03-05 16:41

Den kan da ikke allerede været helet? du fik den jo i fredags. Min væsker meget. Og der er blod på selvom jeg vasker den to gange om dagen. Men det er normalt. Jeg har også piercing i tungen, det gjorde ikke ondt, men den ik brystet er det mest smertefulde jeg nogensinde har været ude for.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 07-03-05 21:43

Ja, så kan jeg da godt se, at jeg har været ekstrem heldig med mine piercinger, de væsker overhovedet ikke og har heller ikke gjort det og der er ikke kommet dråbe blod, siden jeg fik dem lavet og idag er de ikke ømme mere. Jeg vil forslå dig, at gå over til det som jeg bruger, det er klorhexidin 0,05% og det ser også ud til, at jeg har fundet den rigtige sted til at få det gjort(det er på Amager, hvis der er nogen, der vil ha adressen, er i velkommen til at skrive til slavesnabelaparadis.dk og jeg sender den). Må jeg gætte, du har sikkert fået en i højre brystvorte......
Jeg mærkede næsten ikke noget til det, da de blev lavet, kun den højre, det gjorde lidt ondt at få den lavet, men det kan også være en kombination af, at jeg har en meget høj smertegrænse og din er meget lav.

The1best

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 08-03-05 15:43

Nej i venstre. Det er meget vigtigt at de væsker. Der skal komme sår væske ud. Det er et tegn på det heler og de har det godt. Jeg vil helst bruge det jeg har fået hos pierceren og salt vand som jeg har købt på apoteket. Jeg har absolut også fået det lavet det bedste sted i aalborg

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 08-03-05 20:52

Du har ret i, det er meget vigtigt de væsker, men det er altså kun den første dag for at få urenheder ud. jeg tror ikke, du får renset den ordentlig, inden du drejer ringen rundt og det er meget vigtigt. Nu ved jeg ikke, hvor meget du drejer den rundt, jeg drejer den kun en ½ omgang hver vej og er meget omhyggelig med, at sørge for at der ikke sidder urenheder på ringen. Jeg fik også at vide, at jeg IKKE måtte pille ved dem, det første stykke tid, de skal ha så meget ro de kan få i starten og derfor drejer jeg dem kun en ½ omgang, de to gange om dagen hvor jeg renser dem. Jeg har jo ikke haft urenheder i mine og derfor væsker de ikke, men helet meget flot og er ikke ømme mere. Hvis du stadig bløder efter fire dage, vil jeg meget kraftigt anbefale du lader en læge kigge på den, for det er IKKE normalt at de gør det. De væsker jo kun fordi der er urenheder i. det er jo kroppens måde at få det ud på.

The1best

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 09-03-05 11:50

Altså jeg tror vi har fået to vidt forskellige forklaringer. De væsker helt til de er helet. Og for nogen tager helingen op til et år, så du kan ikke sige noget om dine er ved at hele flot endnu. Det er normalt der kommer sår væske ud. Det kan både være hvidt gult og så rødt som blod. Hvis det er betændelse gør det meget ondt. Jeg er klar over du ikke må dreje ringen rundt før alt er renset væk og jeg renser min MEGET grundigt. Både i sæbe og saltvand. Mange af mine veninder har haft det og vi var 4 der fik det lavet sammen, og deres har det på samme måde. Min 5 veninde har haft det i to år men har pillet den ud. hendes blev også "snasket" Men helede fint. http://www.bodypiercing.dk/rensefolderprint.htm på denne side kan du bla. læse det :) jeg tror du har fået en lidt forkert forklaring, for hvis du søger efter det på nettet for du den samme forklaring på stort set alle sider.

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 09-03-05 11:59

http://www.bodypiercing.dk/rensefolder.asp hvis du går ned til overskriften "brystpiercing" kan du læse noget af det samme.

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 09-03-05 11:59

http://www.bodypiercing.dk/rensefolder.asp hvis du går ned til overskriften "brystpiercing" kan du læse noget af det samme.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 09-03-05 13:56

Ja, det ser det ud til vi har. Jeg beklager virkelig meget, men vil du være så venlig, at forklare mig, hvorfor mine ikke væsker, ikke bløder, ikke er ømme, ikke er hævet, eller hvorfor jeg på anden måde slet ikke kan mærke, at jeg har fået dem lavet for ganske få dage siden, hvis det ikke er fordi de er helet, det kan godt være, de ikke er gennemhelet helt endnu, men med det tempo de heler i, går der sikkert ikke længe, ikke alle kroppe reagerer ens. Det ser ud til min krop har accepteret ringene uden problemer og at min krop fungere 112% perfekt. Jeg er også holdt op med at sove med BH, finder det ikke nødvendigt mere, pakker dem stadig ind for at beskytte dem. Jeg har læst de link du er kommet med, men kan desværre ikke gøre for at min krop måske er lidt anderledes end andres og har ingen af de symtomer der er beskrevet, der stå jo ingen steder, at man absolut skal ha de symtomer, men at man kan få dem.
Jeg må selv indrømme, jeg er meget overrasket over, det er så godt som helet, det kommer helt bag på mig, men jeg kan jo ikke gøre noget ved det, andet end at være glad for det.

The1best

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 09-03-05 14:39

Jeg fik af vide at de skal væske for det er tegn på at de heler. Jeg ved ikke hvorfor dine er sådan :) men jeg tror ikke på de er gennem helet. Du kan selvfølgelig være UTROLIG heldig, men det tror jeg desværre ikke, da jeg kender over 6 der har fået det lavet, og deres væsker også. :S

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 09-03-05 14:41

Min er heller ikke hævet eller om eller noget. Den væsker bare :) Men du er heldig, man må så bare ikke håbe der er fordi den ikke heler at den ikke væsker.

Kommentar
Fra : Nadia4

Dato : 09-03-05 14:54

Min er heller ikke hævet eller om eller noget. Den væsker bare :) Men du er heldig, man må så bare ikke håbe der er fordi den ikke heler at den ikke væsker.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-03-05 15:43

Nej, de er ikke gennem helet endnu, men de har det fint og der er intet at mærke. Jeg har så siden sidst, talt med flere der er blevet piercet og deres har også væsket, så jeg er nok den ene ud af 10.000 der ikke mærker noget, hvilket jeg selvfølgelig er meget lykkelig over. Kan da godt huske, hvordan det var dengang jeg fik lavet huller i ørene og havde jo også forventet det samme med denne piercing. Jeg håber din kommer til at hele fint til sidst og håber ikke du vil få for mange gener med den.

The1best

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 11-04-05 23:13

Hvordan går det så nu med din piercing ??? mine har det stadigt fine og væsker stadig ikke

The1best

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 06-07-05 18:02

Hej Nadia. Jeg kan kun give dig ret i, at det er noget af det mest smertefulde, sådan en brystpiercing. Jeg kan fortælle, at min stadig giver en form for sekret, selvom det er 5 år siden, den blev lavet. Men det er nemt at fjerne. der vil altid samle sig noget på begge sider af brystvorten. Jo tiere, du drejer den og renser, jo mindre gener har du. Du skal ikke bruge plaster, for den skal have luft for at hele. Med hensyn til den anden piercing, i skamlæberne, gør det ikke ondt. Der får du lidt lokalbedøvende spray på først og så bliver piercingen lavet. den gav ingen problemer heller. jeg kunne være sammen med min forlovede samme aften

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 06-08-05 18:54

Hmmm er det ikke snart på tide at få lukket denne her ?????

The1best