/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Labret piercing
Fra : pipzi
Vist : 1802 gange
50 point
Dato : 01-03-05 23:52

Jeg står og vil gerne have lavet en labret piercing.

Jeg vil gerne have lavet den i underlæben, hvor der skal en stav igennem. Hvordan bliver denne lavet ? på samme måde som i tungen og brystet, hvor de bare jager en nål igennem, eller som når de laver huller i ørene, eller hvordan foregår det ??? Jeg er nemlig en smule bange for, om det måske gør for ondt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 23:58

Ja det er på samme måde i læber, øjenbryn m.m.

Og selvfølgelig gør det ondt.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-03-05 00:33

Hej Pipzi.

Vil du hjælpe mig til at forstå, hvad der får et ungt menneske til at montere alt dette metal i hovedet mv., så det ser ud som om de er blevet beskudt med en sømpistol.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Kan du forklare mig det?

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-03-05 00:47

Uanset hvor du vil have lavet er piercing, gør det ondt. Det er du nødt til at erkende. En piercing igennem underlæben, sker, som du ganske rigtigt har regnet ud, på samme måde som alle andre piercinger. Men smerten er ganske kortvarig. Så det er mest et spørgsmål om du vil eller ikke vil. To be or not to be. Jeg kunne spørge dig: Er du en ekstremt grim pige? Hvis ikke, hvorfor så udsætte dig selv for smerter bare for at følge en moderne trend?

Har du ikke smukke øjne?

Er du ikke en sød og kærlig pige?

Har du ikke bryster?

Er dine hofter ikke bredere end drengenes?

Er dine læber ikke KYS-værdige med eller uden læbestift?

Jo til alt. Du er dejlig som du er. Lad være med at lave om på dig selv.

Helt ærligt: Lad være. Du er helt fin som du er.

Kærlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 02-03-05 09:39

Hmm.. Arne.. det kunne jo være at Pipzi syntes det er smart, og at hun derved kan udtrykke hvem hun er!! Nogen går i jakkesæt, andre i det hotteste nye tøj.. andre er totalt ligeglade og ser ud som de lyster...

Pipzi hvis du vil have en piercing, skal du bare sørge for at det bliver lavet et sted hvor hygiejenen er i top.. det er ikke et spørgsmål om prisen..

Held og lykke håber du bliver glad for den.. Kandaikke

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-05 13:51

Hej pipzi. Jeg er ret sikker på, at der kan være forskel på, hvordan man laver sådan en piercing forskellige steder.

Og nogen steder er det mere risikofrit end andre steder.
Og nogen steder er det mere smertefrit end andre steder.

Prøv at finde 3-4 steder, hvor de laver piercinger, og snak så med dem om, hvordan de gør det, og om, hvordan DU gerne vil have det gjort.

Nogle steder kan man blive bedøvet inden hullet bliver lavet..

http://www.srbodyart.com/Pages/sprog/dansk/Srbodyart/Default.htm

Alting kan lade sig gøre, hvis man vil betale for det..

Hvis du er bange for at det skal gøre ondt, så kan du også købe et særligt plaster med Emla-creme på apoteket som man kan tage på en time inden operationen. Så bliver huden lokalbedøvet og så mærker man næsten ingenting.

Men husk selvfølgelig at se dig godt for, så du ikke får infektioner.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-03-05 15:51

Jeg siger som kandaikke. Hvad én mener er dumt, samt ser dumt ud - kan andre mene er trendy og det helt rigtige, ganske ligesom vi ikke ser ens på påklædning.

Jeg har selv en diskret piercing i navlen - og er vild glad for den. Synes det ser mega feminint ud - og jeg bestemmer jo selv om andre skal have glæde af den også. Kropsudsmykning er i det hele taget ligeså personligt, som vores påklædning - og altså ikke noget andre hverken kan eller skal råde i.

Bliver jeg en dag træt af min piercing er det jo ikke værre, end at jeg kan tage stenen ud, ganske som jeg kan skifte stil ang. min påklædning.
Piercinger i ansigtet er jeg dog mere skeptisk overfor, uden dog at være fordømmende. Det er med piercinger som med alle andre smykker. Lidt er godt - for meget er prangende.

Du skal dog vide, at ved en labret piercing risikerer man at ødelægge tandkødet, d.v.s. at pladen der sidder på indersiden af læben kan skubbe tandkødet væk fra tanden hvorved du risikerer at få tandkødsbetændelse - og i værste fald paradontose.

Her et par links til inspiration og vejledning..
http://www.srbodyart.com/Pages/sprog/dansk/Srbodyart/Piercinger/labret.htm
http://www.badboyz-tattoo.dk/piercingbehand2.htm

Her kan du læse om andres oplevelser angående piercinger.
http://www.piercing-info.dk/oplevelser/oplevelser.htm

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 03-03-05 15:03

Altså, nu er jeg piercet andre steder. Hvorfor jeg gør det. Tja... Som en skriver, hvorfor går nogle i jakkesæt og hvofor gør andre ikke.

Jeg har huller i ørene, tre i hvert, en stav et intimt sted. Det er jeg da godt tilfreds med. Jeg havde i tungen. Det gjorde dog for ondt, så den røg ud igen.

Men hvorfor JEG gør det. Det er bestemt ikke for at følge moden. Jeg synes den i underlæben ser ret fed ud. Derfor kunne jeg godt tænke mig den.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-03-05 17:08

OK pipzi. Hver sin smag. I øvrigt går jeg hverken i jakkesæt eller slips.

Men når du nu er så erfaren m.h.t. piercinger, forstår jeg ikke hvorfor du spørger. Pyt med det, jeg trækker mig nu.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 03-03-05 21:39

Det var nu bare for at høre, om den i læben blev lavet på samme måde som de andre steder. Men det kan jeg jo så forstå, at det gør den...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-03-05 09:33

lige et lille pip - hvor jeg synes, at det er herligt, at få belyst den art spørgsmål her, vi bliver såå kloge.
held og lykke med det, som jeg stadig er uforstående over for.
...aase

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 17-04-05 15:12

Tak for svaret Birgitta. Jeg har udskudt at få den lavet. Men på et tidspunkt, ja der kommer den bestemt i

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-04-05 14:21

Fint nok, Så har du enten fået så meget mod på det, så du tør opleve smerten, -eller også betaler du bare det, det koster at blive bedøvet. Det er nok bedst ikke at spare på noget, når man skal have lavet huller i kroppen. Men det ved du jo godt, -du er jo ikke nybegynder.
Tak for accepten af mit svar.