/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilket forsikringsselskab?????
Fra : TQsen
Vist : 922 gange
500 point
Dato : 01-03-05 16:46

Min "nye" gamle bil skal forsikres, og jeg har ikke helt styr på alle de forskellige selskaber.....
Det er en Mazda 323 fra 1991, og der skal bare en ansvar på.
Jeg vil samtidig samle mine forsikringer(indbo+bil) i samme selskab, da jeg har hørt at det er det smarteste.....
Men hvilket skal jeg vælge????
På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 01-03-05 16:51

Hvis du er pædagog eller lign er lærerstandens brandforsikring ret billig. Der har vi lige flyttet alle vores over.

memuel

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 16:52

For et par år siden, flyttede vi vores forsikringer til et selskab der hedder Thisted Amt , og vi har prøvet flere andre, bl.a Tryg/Baltica, Provins forsikring, og TopDanmark.

Men vi kunne spare omkring 6000/år ved at flytte, og det er for 2 husforsikring, 1 indboforsikring, 3 bil forsikring(ansvar) , og vi har ikke kunnet finde noget billigere.

mvh dova

Kommentar
Fra : umak

Dato : 01-03-05 17:00

du kan også prøve hos if

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-03-05 17:05

Du skal indhente flere tilbud, (vi gør det hvert andet år for villa, indbo, 2x ulykke, 2x bil og én mc). Er lige flyttet fra "Nykredit" til "alm brand". Fortæl dem, at du afsøger markedet. Jeg anbefaler at kontakte disse to samt dovas "Thisted Amt" da det lød som en ganske fornuftig besparelse.

H-J

PS. kompliment til dova for mange fornuftige indlæg

Kommentar
Fra : umak

Dato : 01-03-05 17:25

problemet med Thisted Amt er at de mest tegner forsikringer hvis man bor i lokal området

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-03-05 17:36

Check også lige GF
http://www.gf-forsikring.dk/
Gambrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 17:42

Det passer ikke umak, jeg bor meget langt fra Tisted, det har ikke noget med hverken byen eller amtet at gøre

mvh dova

Kommentar
Fra : umak

Dato : 01-03-05 17:50

prøv at gå ind på deres hjemmeside og se selv De skriver at De gør mest i deres lokal område

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-05 18:02

Ja, så kalder de da en afstand på 130-150 km for lokal område, for jeg og flere andre har ikke haft problemer med at blive kunder der.

mvh dova

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 01-03-05 18:27

hejsa tqsen
prøv evt.www.fokusforsikring.dk
en underafd. af gf forsikring de er meget billige og med god dækning
eskild

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 01-03-05 20:58

Du kan også få et forhåndspraj på www.forsikringsluppen.dk hvor du kan sammenligne forskellige forsikringsselskaber. Dog skal du huske, at der sagtens kan laves lokalaftaler med de enkelte forsikringsselskaber.
Har selv TopDanmark, da de har meget favorable aftaler med bla. Ford om billige forsikringer. Der er sikkert masser af lignende aftaler i andre selskaber. Problemet er bare at finde ud af det

Kommentar
Fra : mhythos

Dato : 03-03-05 13:27

Til GF-forsikring kan det tilføjes at de også tilbagebetaler forsikrings-præmie alt efter hvor mange skader der har været for alle billister i selvskabet. Mange gange omkring 10-15 procent.
Har dog selv sønderjysk forsikring, fordi GF ikke forsikrer sportsbiler.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 07-03-05 13:15

Jeg har fdmforsikring - det var de billigeste for mig.

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 500 point
Dato : 17-03-05 18:58

Hvilken forsikring, du skal vælge, er meget individuel!
Spørg rundt og få for alt i verden et skrifteligt tilbud, ligemeget hvor du spørger!
Godt nok burde en muntlig aftale være bindende, men det bliver hurtigt påstand mod påstand!!
Et skriftlig tilbud, kan de ikke løbe fra(eller pludselig hæve prisen på)
I et andet forum, jeg skriver på, kører der netop en tråd nu, om en bilist der fik en regning, der ca. var dobbelt så dyr, som der blev lovet over telefonen!!!

Gert

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 18-03-05 08:54

Hej.
Jeg har selvt mæret hele turen rundt, også mange af de nævnte selskaber .
For en del år siden fik jeg besøg af en forsikringsmægler,han strikkede et tilbud sammen til mig, dette tilbud er der ingen der hidtil har kunnet vælte af pinden .
Derfor tør jeg godt anbefale dig ,du kunne jo lige give aros forsikring et opkald.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : vinholt

Dato : 18-03-05 10:01

Hej, Jeg har samlet alt i privatsikring som tegnes igennem banken, både dækningsomfang og præmie blev meget bedre for mig end IF hvor jeg kom fra

Godkendelse af svar
Fra : TQsen

Dato : 11-05-05 23:37

Tak for svaret g_h.
Jeg har accepteret et tilbud fra ALKA, men ingen "ramte" ALKA.....

Kommentar
Fra : g_h