/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hoppende Golf
Fra : bennike
Vist : 932 gange
20 point
Dato : 26-06-01 22:40

Jeg har en VW Golf GTI 16V fra 1989 som har tendens til at hoppe eller køre ujævnt - mest markant i 1,2 og 3 gear. Det virker som om benzintilførslen ikke er konstant og bilen accelerer ofte ikke ordentlig. Det sker endda af og til at bilen går i stå uanset gear men ofte i forbindelse med opbremsning.

Jeg har skiftet tændrør og benzinpumpe i håb om at løse problemet - men indtilvidere uden held. Det lyder af og til som om den lille "flyder" inde i benzintanken ligger og "skvulper" er det normalt og er det måske den der er skyld i mit problem?
Hvilken del i bilen doserer mængden af benzin?

Skal hele benzintanken i såfald skiftes?

Skriv gerne hvis du har en løsning, kommentar til ovenstående eller oplevet noget lignende.

På forhånd tak

 
 
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 27-06-01 06:09

Hejsa,
Det har højst sandsynligt intet med tanken at gøre.
Nærmere er det nok en ordentlig justering af din bil du mangler,
for det bliver gjort ordentligt skal det gøres i rullefelt.
Det kan også være den benzinpumpe der sidder i tanken,
som man kalder forføde pumpen.
Den skiftes nemt igennem låget i bagagerummet.
Jeg ved ikke om det er den du allerede har skiftet, eller det er hovedpumpen
du har skiftet?.

M.v.h.
Torben Pryds
bennike skrev i meddelelsen
<8q6_6.3420$lf5.525126@news010.worldonline.dk>...
>Jeg har en VW Golf GTI 16V fra 1989 som har tendens til at hoppe eller
>køre ujævnt - mest markant i 1,2 og 3 gear. Det virker som om
>benzintilførslen ikke er konstant og bilen accelerer ofte ikke
>ordentlig. Det sker endda af og til at bilen går i stå uanset gear men
>ofte i forbindelse med opbremsning.
>
>Jeg har skiftet tændrør og benzinpumpe i håb om at løse problemet - men
>indtilvidere uden held. Det lyder af og til som om den lille "flyder"
>inde i benzintanken ligger og "skvulper" er det normalt og er det måske
>den der er skyld i mit problem?
>Hvilken del i bilen doserer mængden af benzin?
>
>Skal hele benzintanken i såfald skiftes?
>
>Skriv gerne hvis du har en løsning, kommentar til ovenstående eller
>oplevet noget lignende.
>
>På forhånd tak
>
>--
>Leveret af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"
>



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 27-06-01 07:07



TORBEN PRYDS wrote:

> Hejsa,
> Det har højst sandsynligt intet med tanken at gøre.
> Nærmere er det nok en ordentlig justering af din bil du mangler,
> for det bliver gjort ordentligt skal det gøres i rullefelt.
> Det kan også være den benzinpumpe der sidder i tanken,
> som man kalder forføde pumpen.
> Den skiftes nemt igennem låget i bagagerummet.
> Jeg ved ikke om det er den du allerede har skiftet, eller det er hovedpumpen
> du har skiftet?.
>
> M.v.h.
> Torben Pryds
> bennike skrev i meddelelsen
> <8q6_6.3420$lf5.525126@news010.worldonline.dk>...
> >Jeg har en VW Golf GTI 16V fra 1989 som har tendens til at hoppe eller
> >køre ujævnt - mest markant i 1,2 og 3 gear. Det virker som om
> >benzintilførslen ikke er konstant og bilen accelerer ofte ikke
> >ordentlig. Det sker endda af og til at bilen går i stå uanset gear men
> >ofte i forbindelse med opbremsning.
> >
> >Jeg har skiftet tændrør og benzinpumpe i håb om at løse problemet - men
> >indtilvidere uden held. Det lyder af og til som om den lille "flyder"
> >inde i benzintanken ligger og "skvulper" er det normalt og er det måske
> >den der er skyld i mit problem?
> >Hvilken del i bilen doserer mængden af benzin?
> >
> >Skal hele benzintanken i såfald skiftes?
> >
> >Skriv gerne hvis du har en løsning, kommentar til ovenstående eller
> >oplevet noget lignende.
> >
> >På forhånd tak
> >
> >--
> >Leveret af:
> >http://www.kandu.dk/
> >"Vejen til en hurtig løsning"
> >

Eller hva' med benzin filteret? Det kan også være stoppet.

/Tobias


Kommentar
Fra : Kenn


Dato : 08-07-01 10:25

Hej Bennike
Der er mange steder fejlen kan ligge når der opstår et problem som dit.
Der kan opstå et problem i tændingskredsen:
Tændrør, tændrørskabler, strømfordelerdæksel,(også på biler med elektronisk tændning) roter, platiner / igniter(elektronisk), tændspole.
Det kan også, som du selv er inde på, opstå i "fødekredsen":
Karburator/idsprøjtnings dyser, benzinpumper, benzinfiltre.

Hertil kommer et utal af ledninger, stik, og sensorer der kan være defekte.

Prøv at skille alle de stik ad du kan finde (et af gangen) til motoren, se på dem, og konstater om de er irret (grønt lag på benene) og om ledningerne er i orden ned i stikket.

Jeg håber du kan finde fejlen

mvh
Kenn

Kommentar
Fra : janbc


Dato : 30-03-02 19:14

jeg har en golf gti 8v som har haft samme problem , tjeck dine stik på benzin dysserne det kan være at de ikke åbner som de skal.
Få fat i et diagram over bilen og styreboksen så kan du , måle ledningerne igennem.

vh. gti 8v

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177461
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408214
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste