/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
webspeed tdc 3pc på hjemme netværk
Fra : gizmodk
Vist : 528 gange
40 point
Dato : 26-02-05 17:23

jeg har sat er swisch 5 port til min tdc webspeed, men kan kun få den ene pc på nettet, kan jeg gøre nået så jeg ikke skal have flere ip adr, kan jeg få alle til at køre idag

kim

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-05 17:32

Det kommer nok til at knibe gevaldigt, med mindre du kan låne dig frem til en router med switch.
For det er en router du har behov for, før at du kan køre flere maskiner på en enkelt IP-adresse.
Den switch du har, kan du så gemme eller bruge til at fordele forbindelsen et andet sted, så du kun skal have ét kabel fra router til det andet fordelingspunkt.

Kodeordet er og bliver " ROUTER"

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 26-02-05 18:40

så er det da nemmere at bare bestille 2 ip adr til hos tdc så kan jeg godt bruge min switch, er en switch ikke bedre ind en router ??

kim

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 26-02-05 18:44

en switch og router er de lige gode skulle der stå ??

Kommentar
Fra : gizmodk

Dato : 26-02-05 18:44

en switch og router er de lige gode skulle der stå ??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-02-05 19:19

Nix Routeren er langt bedre.
Routeren er en intelligens switch, der kan fordele og styre trafikken, selv med blot 1 IP-adresse. Samtidig har du nogle filtermuligheder som du kan indstille i routeren. Her under en firewall for alt trafik ud og ind på nettet.

Switchen er blot en elektronisk omskifter der leder signalet i den rigtige retning, så det kun er den rigtige modtager der får de tiltænkte data.

En ekstra IP adresse koster penge, og kan på kort sigt overstige den udgift som det vil koste at investere i en router.

Se mere her: http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 26-02-05 21:18

En router en løsning men en anden er at lave en delt internet forbindelse, og bruge den computer som har internetforbindelsen som gateway.
Hvis du bruger XP kan du køre "guiden netværksinstallation", som ligger startknap> tilbehør> kommunikation >.
Måske skal "gatewayen" bruge 2 netkort.

Dydendak

Ps. En router og swich er 2 forskellige ting. Routeren opdeler netværk og er en grænse mellem netværk, men switchen arbejder indenfor et netværk.
Nu om dage har de billige routere, som man snart kan købe allevegne, indbygget en switch.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-02-05 01:02

Hejsa

før du kan få det til at spille korrekt med 3 computere skal du ringe til tdc og bede om
2 computere mere til dit webspeed, når dette er på plads skal du på hver af de nye computere
gå ind på http://service.webspeed.dk og tilslutte computeren tdc webspeed.
mener det koster 10,- pr ekstra computer pr. måned.
du kan sagtens bruge din switcs, eller skal bruge en switch for at kunne få alle computere på internettet samtidigt,
samt evt. lave dit eget hjemme netværk.
en router kan IKKE bruges til webspeed.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-02-05 07:08

hej
jeg har haft webspeed havde en D-link 604 ruter med 3 pcèr på
det kørte bare perfekt
men husk sæt flueben ved dynamisk ip adrsse
mvh
ole

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 10:38

dk skriver: en router kan IKKE bruges til webspeed.

Der er vist noget du ikke helt har styr på, eller uviden omkring.

Jeg har på Østerbro, installeret for nogle venner en router med fire maskiner på et webspeed opkobling og det køre da stadigvæk.
For selvfølgelig kan det da godt lade sig gøre.
Der skal først skiftes registrering af MAC-adressen fra den egentlige maskine til routerens adresse. Så fungere det udemærket.

Citat
Så kom ikke her og blive væk, og sige du har været her!

Godkendelse af svar
Fra : gizmodk

Dato : 27-02-05 15:57

Tak for svaret severino.