/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Winamp transmittering til msn?
Fra : Dabmus
Vist : 230 gange
100 point
Dato : 22-02-05 20:11

Hey! :D
Nu har jeg efterhånden spurgt på 4-5 fora, som ikke kunne hjælpe, og så kom jeg til at tænke på Kandu! I MÅ da kunne hjælpe!
Mig og en af mine venner er begyndt at lave sådan en lille "radio" med noget musik vi selv laver, nogle sjove indslag og sådan noget.. MEN da vi har en internetudbyder, hvor vi ikke kan lave servere på , er vi begyndt at lave radio på msn og skype! Men problemet er, at når vi spiller musik, skal vi smide højttaleren op til microfonen og det giver en ad h.... til dårlig lyd! Derfor vil jeg spørge om man kunne få et program der tog alt lyden der går igennem lydkortet og smed det ud som en "driver" som man så kunne vælge som microfon i div. programmer?

//Dencker

Kommentar
Fra : Dabmus

Dato : 22-02-05 20:18

. . Altså lidt ligesom ShoutCast, men hvor den streamer/broadcaster på en driver istedet for en server :)

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 22-02-05 22:46

I kunne evt føre et han/han jackstik fra højtaler udgangen til mic indgangen på lydkortet. Jeg ved ikke om det virker men det er da værd at prøve.

Kommentar
Fra : Donholme

Dato : 04-05-05 07:13

Uha Uha... Det må man ALDRIG gøre!!! Da højtalerudgange udsender et meget højt signal, er det ikke en god ide. Mikrofon indgange kræver nemlig ikke ret meget signal og vil derfor nemt kunne overbelastes (og ødelægges) Det i kunne gøre, var at skaffe jer en lille DJ mixer med mike indgang og tilslutte denne mixer til LINE IN indgangen i pcén... og så selvfølgelig ændre opsætningen i messenger, til at modtage lyden fra LINE IN i stedet for mike... Så vil i kunne sætte en eller flere cd afspillere til mixeren og derfra styre alt hvad der kommer ud i "æteren"

Sådanne mixere kan købes i alle musikinstrumentforhandlere, til omkr. 800-1500,-