/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Køb af Domæne + Mailserver (uden webhote~
Fra : Ladmorillo
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 19-02-05 21:40

Hej

Jeg er træt af webmail og "midlertidige" uddannelsesinstitutions-mailkonto, og vil have en fast mailadresse som jeg kan bruge i lang tid fremover.

Derfor har jeg planer om at købe et .dk domæne med tilhørende mailserver. Jeg vil ikke foreløbig (men måske lidt senere) købe et webhotel sammen med det, og er derfor kun interesseret i domænet og en mailserver med et antal aliasser. Det skal så være muligt for mig selv at redirekte domænmet til noget serverplads jeg har et andet sted, og det skal være forholdsvis hurtigt og nemt at ændre hvis jeg nu fik noget nyt serverplads.

Hos hvem kan jeg købe dette til en god pris, hvor det samtidig er troværdigt og godt kørende så jeg kan stole på at min mailadd fungere hele tiden. Nogle forslag?

Anyone?
Ladmorillo

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 19-02-05 21:45

tjek ind på http://www.gratisdns.dk der er domænet billigt at tilkøbe sig samt de arbejder sammen med en der udbyder mailhotel men det kan læse mere om på hjemmesiden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-05 21:46

www.dandomain.dk og hvis du køber, så gør det via http://www.dandomain.dk/default.asp?partnerID=169 for så falder der lidt af til mig (koster dig det samme).

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 19-02-05 21:48

NB: Søg evt. via http://www.find-webhotel.dk/ for at finde lige netop din løsning.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-05 22:15

NNBB: Hvis du ikke selv har fundet der ind, så er Mailhotellerne at finde på:
http://find-webhotel.dk/cgi-bin/script.cgi?db=mail&uid=default&ID=*&view_records2=1&sb=3&so=ascend

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 20-02-05 06:27

Jeg har det samme som du søger. Jeg har et .dk domæne med til tilhøreren POP3 mail, hos dk-host.dk. Jeg har så sat mit domæne til et "pege" til den serverplads jeg har sammen med mit internet. Og jeg har ikke haft nogen problemer med det.
For domæne og POP3 mail giver jeg kr. 60,- om året.
Men du kan sikkert finde den samme "vare" hos mange andre.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 20-02-05 12:39
Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 05-03-05 20:03

Tak for svaret CLAN.