/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
AutoCAD/ 3DStudio Max og Märklin M HO
Fra : martindahl
Vist : 982 gange
20 point
Dato : 17-02-05 15:25

Hej

Jeg arbejder lidt med at lave en sporplan til min modelbane og overvejede om der er nogle der har erfaringer med at bruge AutoCAD eller måske 3DStudio Max.

Er der nogle der har prøvet dette?
Nogle der har lave skabeloner til metalskinner (HO)?

Skriv gerne direkte til mig på mailen: martindahl@yahoo.com
Martin

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 30 point
Dato : 17-02-05 15:35

Hejsa
Jeg bruger autocad 2004 til hverdag - syntes det er et godt program. Om andre er bedre vil jeg ikke udtale mig om.
Men det har være let at sætte sig ind i. Du kan på http://www.autodesk.dk
Men det er godt at lave skala modeller i.
Bestilel en CD hvor du kan prøve programemt inden du bruger penge på det....
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : martindahl

Dato : 17-02-05 15:43

Tak for svaret Benjamin. Jeg har dog nok ikke fået mig formuleret klart nok, for jeg har begge produkter i forvejen, men vil gerne i korspondance med nogle som har prøvet det at lave sporplaner. Her er jeg ganske tynd!!

Martin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-02-05 16:40

Jeg har mest tjek på sporplaner til rigtige tog....
Men hvis du vil lave dem en til en kandu jo starte med at lave lægge dine skinner ind i "Block" eller wblock (fil).
Herefter kanadu så stykke den sammen i dele. Klippe ("trim") forlænge (extend) og klister funktion "snap" roter funktioner i Autocad er lette at have med at gøre.
Udskrifter og skalering er også gode, jeg har det sådan at med Autocad ser jeg ikek mget grund til at forsøge med at andet, det jeg har skulle bruge det til har være rigtig godt. Lagstyringen er også særdeles god.
mvh Benjamin