/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mega høj tomgang...
Fra : frallemand
Vist : 2133 gange
200 point
Dato : 17-02-05 09:38

min opel vectra 1,8i køre mega højt i tomgang. hvad kan jeg selv gøre/udskifte få at få tomgangen ned til normal igen???????

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 210 point
Dato : 17-02-05 09:46

Hej frallemand,

Måske dette ikke er løsningen - men måske et forsøg værd?

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=28&cid=5&id=1421

/sprit

Godkendelse af svar
Fra : frallemand

Dato : 17-02-05 09:53

Tak for svaret sprit73.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 17-02-05 09:57

Jeg har lige kigget i Opel værkstedsmanual over mest kendte fejl og det er et kendt problem for din motor.

Der beskrives 2 muligheder.
Enten er dit indsprøjtningshus tilsmudset, for at afhjælpe det skal du skille indsprøjtningen ad og rense indsprøjtningen.

eller

Din motorstyring er defekt, for at afhjælpe skal du tage batteriet fra (bare -polen) tilslut batteriet igen. Sæt nøglen i og sæt den i punkt 2 (ikke starte motoren, hakket lige inden du starter motoren) i 10 sekunder så skulle din motorstyring være nulstillet.
Starte bilen og problemet skulle være løst, hvis det ikke hjælper skal du igang med værktøjet.
Du kan også være uheldig at printet i motorstyring er defekt, så skal dette selvfølgelig skiftes (3-5000,- kr)

Giv endelig besked.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 14:56

Det indlæg der blev accepteret her er ikke brugbart på en Vectra, der har elektronisk indsprøjtning da det handler om, at rense karburator.
Man skal være godt inde i tingene før man piller ved indsprøjtning eller motorstyring og det er ikke nok at have en manual i hånden, der skal viden og erfaring til ellers kan det blive dyrt.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 17-02-05 15:08

Det kan være Frallemand får en regning fra Opel på rensning af karburator og bare betaler den he he

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-02-05 18:12

Du kan tjekke dine vakum slanger, det kan være en sprække i en af dem eller er en hoppet af. Det var helt fejl at give point for det svar spirit73 gav. Han burde give dem tilbage.
alimak