/ Forside/ Interesser / Helbred / Førstehjælp / Spørgsmål
10  granner01 150
antabus
Fra : jespereberhard
Vist : 7777 gange
20 point
Dato : 16-02-05 21:37

Jeg skal på udgang fra mit behandlingsted og jeg skal så ud på antabus, men jeg vil jo gerne lige kunne drikke lidt, jeg har hørt om at jeg bare skal drikke noget fløde også kaste op hurtigt og der er noget med nogen allergi piller der virker som modgift. Og jeg har ladet mig fortælle man kan få modgift på sygehuset men de vil jo sikkert ha id også er jeg jo fucked hvis de sladder videre til behandlingstedet! Nogen forslag? Hvor meget fløde er nok og er der nogen der ved hva de allergipiller hedder??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-05 21:45

Hvis du skal på "udgang" fra dit behandlingssted, så har du da "snørret" dem, hvis de tror det er på tide at du bliver "frigivet" når du kun har i tankerne, hvordan du kan fortsætte med dit misbrug.

Tænk dig lidt om. Du får ikke et bedre liv ved at fortsætte misbruget.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-05 21:48

Læste lidt videre i dit indlæg.

Du kan få modgift på sygehuset, når du kommer der næsten bevidstløs, men en recept på modgiften får du ikke.

Følg dog den behandling, som du er i gang med og du vil blive glad.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 16-02-05 21:50

det var da et latterligt indlæg... hvis du er på antabus og har tænkt dig og drikke alligevel er du da en nar det er vel ik for sjov du er på antabus..... syntes sgu de skulle beholde dig på hjemmet du er tydeligvis ik klar til udgang endnu........

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 22:06

Den næststørste risiko ved at drikke når man er på antabus er at hjertet ikke magter belastninger og man dør - den største er at man spilder sin chance og får et liv der ikke er værd at leve.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-02-05 22:26

Jespereberhard, som jeg læser dit indlæg så har du lige nu 2 valgmuligheder: 1) enten fucker du dit liv op og drikker på din udgang 2) eller også så forstår du, at der er en grund til at du er på antabus ...og hvis du følger de anvisninger som dit behandlingssted giver, så ser dit liv, på sigt, lysere ud, end hvis du vælger den første valgmulighed.

Jeg har de sidste par dage tænkt netop på, hvad det er der gør at nogle mennesker mod al fornuft vælger at gøre dét der er mindst godt for dem???

// Toupie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 22:28

Drik for helvede.... alt det du kan vælte i dig. Så er der måske en misbruger mindre.

Jeg har den holdning, at folk der IKKE VIL hjælpes, fandme heller ikke skal forbruge af de ressourcer, der kan komme nogle tilgode, der gerne vil hjælpes.

Kynisk..... JA

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 22:30

Og hvis du nu fortæller mig, at det ikke var det du spurgte om, så har du ret, men jeg mente hvad jeg skrev.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 22:32

Klumme, pudsigt at vi udtrykker det samme, bare på vidt forskellig vis.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 22:35

Guud er du osse kyniker??? Det må da være kynikerlight LOOOL - Jeg er altså hardcore

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 22:42

Tak, for bekræftelsen på, at du er en klummermikkel. Klumme! aka? aka? aka?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 22:47

Klummermikkel... det kan da godt være, men lige hvordan jeg bekræftede det, gik vist forbi mig og derudover fatter jeg ingenting af resten af dit indlæg?????????????

aka? aka? aka? ?????? Jeg fatter 0

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-05 22:52

jespereberhard

Hvis du stadig er på dit behandlingssted, så har du jo adgang til internettet

Søg på nettet og du vil finde svar, men ikke på kandu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 22:52

Netop! Klummermikkel!
Du fatter aldrig en skid, men skal bare gøre dig bemærket og jeg syntes faktisk i modsætning til dig, at det altid kan svare sig, at give et godt råd og så krydse fingre for, at det bliver fulgt.
Det vi var enige om var konsekvensen (ikke kýnismen), men du udtrykte det bare total åndsforladt, som du plejer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 22:53

Netop Ans!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 22:54

Nåååå - Jamen der er vi jo så forskellige.... heldigvis

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-05 23:01

Ja, jeg slår fluebenet fra. Hver gang der er den ene eller anden ferie, så bliver kandu bombarderet med "spørgsmål" , fra mere eller mindre seriøse brugere.

En bruger på et behandlingssted, for alkoholikere, har ikke adgang til nettet.

jespereberhard

Fik du så en optur?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 23:02

Det er da rigtigt ans og BjrneD. Hjælp dog manden med at finde ud af hvordan han "omgår" sin antabusbehandling, så han kan fortsætte med at spolere sit eget og hvad værst er..... andres liv, samt unødigt at tære på den økonomi, der er afsat til at behandle folk der gerne vil hjælpes.

Og lige specielt til BjarneD...Hvis du mener, at det "råd" du gav, var noget patienten ikke var klar over, så er han under middel i begavelse. Den viden du lagde for dagen for at "hjælpe" er sgu da selvlysende selvfølgeligt, og du skal ikke bilde mig ind, at en person på antabus ikke er klar over konsekvenserne ved at drikke i behandlingsperioden.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-02-05 23:12

Jada ans,BjarneD og Klumme er letlurte,ha ha og litt he he

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-02-05 23:13

Faen,sorry ans,så jo du også svarte seriøst,uffe dada

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 23:14

Hov Hov holnils... Jeg var sandelig osse seriøs........ husk det

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-02-05 23:17

Klumme,skrev jo du var det,BjarneD også jo,HA

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 23:20

Nåååå LOOL - Jeg fatter bare ikke en skid, som BjarneD skriver - LOOOL - Men det var altså osse nemmere, om du brugte en sprogkode jeg kender.... "letlurte" hvad fan... betyder det?????

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 16-02-05 23:23

jespereberhard: det er så sørgeligt at du spørger om der er folk der frivilligt vil hjælpe med dig med fortsat at ødelægge dit liv, samtidig med at du får andre til at prøve at hjælpe dig på rette vej. Prøv dog at blive mere moden og find ud af hvad du egenligt VIRKELIGT vil, Tag dog selv et ansvar.
Drop behandlingen og dø af druk, og fortsæt med at såre dem mest der holder mest af dig, eller fravælg den udgang som du så tydeligt ikke er parat til endnu.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-02-05 23:25

ok,får ta det på Dansk,letlurt=blåøjet,bedre?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 16-02-05 23:30

Klumme>Jeg vil undlade at vurdere den... hmm... skal vi sige intelligens, der lyser ud af dine indlæg, men blot nævne at det skærer lidt i øjnene, at du bl.a. i et af dine indlæg mener dig i stand til at vurdere andres begavelse....

Det er ret godt gået... (logikken i det svarer lidt til når nogen siger "hejse flaget ned" - modsætningsfyldt....)

jespereberhard>Bare lige lidt til eftertanke.... Så vidt jeg ved er der ikke nogen her i landet, der kan tvinge dig til at tage antabus. Hvorfor gør du egentligt det?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 23:39

justuniverse.

Du er simpelthen genial.... Det må jeg bøje mig for.
Og dit sidste sp. i dit indlæg kunne jeg aldrig ha' fundet ud af at stille. Fantastisk flot

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-05 23:50

Uha.. Dette kloge selskab kan jeg slet ikke hamle op med, så jeg smutter.

Men jespereberhard anyway... husk nu at drikke for pokker

Det er skøøøønt at totalbedøve sin hjerne, så man er helt fri for at forholde sig til virkeligheden, og er helt uden ansvar. Alting er meget bedre og sjovere - man bliver så klog af det, og det er meget nemmere at passe et arbejde, så man kan forsørge sig selv og en evt familie. Familielivet er osse meget bedre - Konen og ungerne synes det er hamrende sjovt når far har en lille 2 ‰ skid på - osv osv.

Det med antabus skal du bare blæse et stykke. Det er garanteret bare nogle idioter, som frelst ikke selv drikker, og derfor heller ikke synes at du skal. Bare gå til den

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-02-05 00:46

Klumme>Takker, og bukker.
Næh.. jeg tror du har ret. Det kunne du ikke ha´ fundet ud af!
Jeg kunne til gengæld godt have fundet ud af at skrive som du gjorde... men gjorde det ikke. Dels er jeg ikke kynisk i forhold til andre mennesker, dels har jeg ikke noget imod at mine skattekroner bl.a. går til at hjælpe mennesker, der har brug for det.
Der findes faktisk mennesker uden for din skærm (læs horisont), der ikke ser verden så simpel og ligetil som du gør.

Når du nu er så kynisk (og "nøgtern") anlagt, kan det vel ikke være så svært for dig at regne ud, at folk, der er i et misbrug (f.eks. alkohol) jo netop er svage i forhold til deres afhængighed.
Med dine indlæg kunne du efter min mening lige så godt råbe til en lille pige, der er faldet i mosen, at hun jo bare skal tage fat i nakken og trække sig op. Og hvis hun ikke gør det, så kan hun for din skyld drukne for så er hun jo selv ude om det.

Hov... nyt indlæg..:
Måske endda sætte en fod på hovedet af hende - tyder det på.. (hun kunne jo bare lade være med at falde i, så nu er det da oplagt at hun skal drukne. Ellers giver det jo ikke mening, vel?)

I øvrigt er det ikke uventet, at folk, der ser verden så simpelt som du åbenbart gør (og jeg kommenterer stadig ikke åndfuldheden i dine indlæg) tror, at det er en dyd at sparke videre til folk, der ligger ned.
Det er jo for alvor noget, der kan give følelsen af at få potens. Du lyder som om, du har brug for det....

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 01:34

Kæreste justuniverse. Den pladderhumanitet du så ofte udstiller, gør netop at du og jeg er så forskellige. Jeg gider ikke kommentere dit lange indlæg, ud over at fortælle dig at du slynger om dig med udsagn om hvad jeg tror mener og har sagt. Det er din fortolkning. Mere er der såmænd ikke at sige til det..

Ahh jo lige denne.. du skrev: "dels har jeg ikke noget imod at mine skattekroner bl.a. går til at hjælpe mennesker, der har brug for det",

Jeg jo netop pointeret, at jeg har samme holdning. Men når man så "kynisk" bevidst søger at omgå de foranstaltninger der er sat i værk for at hjælpe et medmenneske der har brug for det, så mener jeg ikke at personen er berettiget til at suge flere skattekroner ud af systemet. Husk på, at det går fra en anden den gerne vil have hjælpen.

For min skyld behøver du ikke skrive flere indlæg, hvori du udstiller din udsøgte og unikke medmenneskelighed, og tydeliggøre hvor fint og godt et menneske du er, det har jeg forlængst observeret. Jeg for min part fortsætter med mit kyniske og misantropiske menneskesyn, og sætter foden lidt hårdere i nakken på den lille pige, så hun kan drukne hurtigt og smertefrit. Jeg kan ikke ta' når de skriger.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-02-05 01:36

Min mening er, at du skal se at komme ud af det behandlingssted, så en anden kan få pladsen. Du er jo slet ikke indstillet på at holde op med at drikke. Der er mange, der gerne vil holde op, så se at forsvinde, så de kan få din plads.

Når du drikker på Antabus, forsvinder der millionvis af hjerneceller på en gang - hvis du altså overlever. Den mindste smule med hjeret - bang, du er død, hvis du rører bare en dråbe. Jeg ved det, for jeg har set det. Jeg har arbejdet med alkoholikere i 7 år, og sådan som du er indstillet, er der ikke meget håb for dig, med mindre du lægger stilen alvorligt om. Du har et valg nu. Det er ikke sikkert, du har det, når du går ud af døren. Men HVIS du går ud for at drikke, så bliv udskrevet med det samme.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-02-05 02:13

Mage til lort at lukke ud skal man da lede længe efter - og så af en person der er forsøgt hjulpet med masser af skattekroner i ryggen. FØJ!

At der så virkelig sidder mennesker og har åhh så frygtelig ondt af dig er jo prisværdigt.

From My point of wiew - er du en sølle og ussel stakkel, der vil skide på, at der sidder mennesker, der har desperat brug for din plads på sådan et behandlingssted - og derfor vil jeg skide på dig og dit problem med, hvor meget fløde og hvor mange alergipiller du får brug for på din næste druktur..

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-02-05 02:14

Klumme>Nu forholder det sig sådan, at det er mig, der afgør, om jeg vil komme med indlæg eller ej.
Jeg ved ikke præcist, hvad "pladderhumanismen" dækker over, men jeg kan fornemme, at det er et påfundet nedladende udtryk. (måske i mangel af bedre??)

Ja, alt, hvad jeg skriver eller siger om nogen eller som helst vil være min tolkning. Dér er vi jo ikke forskellige. Det kan formodentligt ikke lade sig gøre at undgå. Hvad er det, du vil sige med det? Tror du, at bare fordi man kan sige sådan, så betyder det, at det sagte eller skrevne pr. definition ikke kan være rigtigt?

Jeg er ikke så sikker på hvorvidt du har "pointeret" at du gerne vil betale skattekroner for at hjælpe andre. Faktisk havde jeg fået en utvetydig fornemmelse af det modsatte. (men det er jo også en tolkning)

Min medmenneskelighed er såmend slet ikke unik. Jeg tror den kommer til at fremstå som "unik" i din bevidsthed fordi den netop ligger uden for din horisont. Og ret beset skal det da også nævnes, at også mine udsagn kan tolkes anderledes end de var tænkt. I nogle tilfælde har jeg en tendens til at overdrive for at fremme forståelsen. Det kan let misforstås - specielt hvis viljen til forståelse mangler.

I øvrigt har det ikke på noget tidpunkt været min hensigt at "udstille" mig selv og mine holdninger. Selv havde jeg oplevelsen af at deltage i en debat.
Hvis du på noget tidspunkt har fået indtryk af, at jeg er "et fint og godt menneske", så har det bestemt heller ikke været målet. Det ville jeg vist ikke kunne stå inde for. Så det er for din egen regning. (du skulle lige prøve at møde mig....)

Hvorvidt du vil fortsætte med at ytre dine holdninger er jo din sag præcis ligesom det samme gør sig gældende for mit vedkommende.

Hvad emnet angår vil jeg præcisere, at jeg (som dig og mange andre) heller ikke synes at det er særlig smart at være i behandling for så at obstuere det ved førstkommende lejlighed.

Jeg stiller egentligt bare spørgsmålstegn ved, hvorvidt der er tale om noget "bevidst", eller om det er en del af lidelsen.
Det er der ikke nogen af os, der ved (heller ikke Jernladyen, -trods erfaring med alkoholikere).

For min skyld må du gerne være kynisk. Jeg reagerer blot imod, at du f.eks. samtidig gør dig til enevældig dommer over, hvornår der er tale om, at andre mennesker gør noget forkert. Dit første indlæg:
Citat
Jeg har den holdning, at folk der IKKE VIL hjælpes, fandme heller ikke skal forbruge af de ressourcer, der kan komme nogle tilgode, der gerne vil hjælpes

Der var ikke nogen, der havde sagt, at jespereberhard ikke vil hjælpes. Han havde bare gjort en lille del af verden opmærksom på, at han skulle på "udgang" og i den forbindelse gerne vil drikke.
Jeg tillader mig at lade den mulighed være åben, at det i sig selv var et nødråb. Hvis det gør mig til "pladderhumanist" så bærer jeg gerne titlen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 02:27

Kalder du det for et nødråb???

Ham der "jespereberhard" ham får du helt for dig selv. Så hjælp dog manden med at finde løsningen på hans primære problem, som åbenbart ikke er alkoholisme, men hvordan man "snyder" for den behandling som samfundet forsøger at hjælpe ham med og giver ham kvit og frit.

Jeg ser dagligt i "tonsvis" af disse lallende misbrugere, som gør alm. færden i offentlige rum til en pestilens, og jeg har qua min kynisme ikke en skid tilovers for dem. Du vil måske sige..... nejjjjj jeg gider sgu ikke. Det du står for nærmer sig religiøsitet, og gør det umuligt sagligt og realistisk at diskutere eller debattere. Du har een holdning, og jeg en anden. That's it.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-02-05 02:31

jespereberhard
Hvad er det for en behandling du er i.
Er det kun som forsøg på afvænning for alkoholmisbrug? Eller er det tvungen afvænning i forbindelse med andet, evt. en behandlingsdom?
Hvis det "kun" er behandling for alkoholmisbrug, vælger man jo selv at komme sådan et sted, hvorfor så sabotere det ved den første lejlighed der byder sig?
En ting skal du vide, at enten er man alkoholiker og drikker, eller man er alkoholiker der ikke drikker.
For de fleste findes der ingen mellemvej.
Så den der med "at drikke lidt" kan du ikke bruge til noget, såfremt du har nogen intentioner om at komme ud af et misbrug.
Og den eneste du tager røven på, er i sidste ende dig selv.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-02-05 02:37

justuniverse, nu er der bare det problem, at Jesper Eberhard angiveligt er alkoholiker. En alkoholiker bliver ikke indlagt til behandling, hvis drukproblemet ikke er alvorligt, og lægen/psykiateren skønner, at det er gået over gevind. En alkoholiker kan IKKE tåle at drikke. En er for mange og 30 for lidt. Og hvis man er indlagt på et behandlingshjem, synes jeg det er et temmelig mærkeligt spørgsmål. Selv hvis man er der for første gang, har man fået at vide fra alle sider, hvordan man drikker sig ud af antabus. Spørgsmålet er, om der overhovedet er hold i spørgsmålet, eller om han allerede har drukket hjernen væk. Det er nemlig nøjagtigt det der sker, når man drikker på Antabus. Men under alle omstændigheder, så er han umotiveret for behandling, hvis han overhovedet er indlagt, og i så fald er der masser af andre der er meget motiveret, men ikke kan få plads, fordi sådan en som JE optager pladsen. Et ophold på et behandlingshjem koster tusindvis af kroner om måneden, som skatteyderne skal betale. En behandling strækker sig ofte over mindst et halv år.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 02:38

justuniverse

PS.
Jeg skrev IKKE, at du skulle afholde dig fra yderligere indlæg, men udelukkende at du ikke behøvede at skrive flere for min skyld, da du for mig har tydeliggjort, at du gerne vil opfattes som.... jeg gentager: "et udsøgt godt og unikt menneske med stor medmenneskelig indsigt. Jeg fortsætter, som tidligere skrevet, med mit hadefulde misantropiske og negative menneskesyn for at styrke min potens, som du mener det gavner.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-02-05 02:43

Klumme>Om det, jeg står for nærmer sig religiøsitet er for så vidt sagen uvedkommende. Og jeg kunne jo sige det samme til dig. Om det så var religiøsitet, så er det ikke énsbetydende med at man ikke kan diskutere sagligt og realistisk. Det er også min opfattelse, at vi er uenige om flere ting (selvom det kan være "tolkningsfejl"), men jeg konstaterer at vi så også er uenige om forståelsen af ordene "saglig" og "realistisk".
Tror du, at du er den eneste, der møder alkoholikere, misbrugere eller bare "belastende" mennesker?

I øvrigt har jeg vist ikke sagt, at jespereberhard er alkoholiker. Det har han heller ikke selv. Jeg synes nok, det tyder på at han kunne være det, men rent faktisk kunne han godt være på et behandlingshjem for noget andet, hvor man så vurderer, at det sikreste ville være at han var på antabus. Jeg synes bare ikke der er grund til at svine manden til som det første - uden at vide sådan nogle ting.....

Er i øvrigt (for en gangs skyld) næsten fuldstændig enig med Dova. (håber ikke at det gør noget Dova )

Klumme>Det med potensen var for at provokere. Men jeg er da glad for, at du kunne bruge den

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 02:46

Jamen det er da osse rigtigt justuniverse.

Godnat

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-02-05 02:52

justuniverse, man giver ikke Antabus til folk, der ikke har vist gentagne gange, at de ikke kan styre deres alkoholforbrug.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jespereberhard

Dato : 17-02-05 08:04

IDIOTER allesammen... Jeg er squ da ikk i behandling for mit alkoholmisbrug men mit kokain/hash misbrug og det er tvungen behandling, og jeg skal til bryllup på min orlov og der vil jeg gerne drikke et par glas rødvin... Jeg skal ikk ud og fyrer den af i 3dage i træk men nyde lidt vin med min kære familie...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 08:38

Hvem af os der er den største idiot, står lysende klart.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 17-02-05 08:59

jespereberhard
Er ikke sikker på du automatisk har adgang til de store quiz konkurencer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 09:22

hmmmm... heller ikke til de små

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-05 09:41

Jesper! Et oprigtigt råd. Alle restaurationer har PLIGT til at have alkoholfri vin og øl på hylden. Hvis du skammer dig over din situation, trækker du såmænd tjeneren til side og beder ham bringe dig et glas alkoholfrit vin eller øl, så er den ikke længere. Jeg har aldrig smagt den alkoholfri vin, men Nab'erne og de andre alkoholfri øl smager nu ok, omend de kan virke lidt tynde i det. Men få den serveret kold, så er den ok! Denne her løsning vil du være bedre tjent med, end at forsøge at omgås den behandling du er i krig med. Held og lykke med projektet!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 17-02-05 11:43

Jeg tror ikke på, at du er i Antabusbehandling, hvis du ikke har et alkoholproblem. Hermed er fluebenet fjernet for mit vedkommende. Du er ikke værd at spilde et sekund på.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-02-05 14:42

Efter selv at have arbejdet i 3 år på et behandlingssted for misbrugere af alle slags er det for mig tydeligt, hvor der er du er på vej hen.
Du vil IKKE hjælpes. Du fastholder dig selv i dit misbrug - og nej, jeg tror heller ikke en skid på, at du ikke er alkoholiker.

Du gør som alle andre alkoholikere. Finder på undskyldninger eller giver grunde for, at retfærdiggøre din adfærd omkring dit drikkeri.
Det er så gennemskueligt - og de fleste med et minimum af kendskab til alkoholikere vil med det samme spotte, at nu er du igen på tyndt is.
Denne gang bruger du et bryllup, samt din familie som undskyldning for gerne at vil være lidt selskabelig med lidt vin og lign.
Jeg har hørt utallige forklaringer på, hvorfor en alkoholiker plomber i.

'Jeg kan ikke sove, så jeg drikker for at falde i søvn'
'Jeg havde en hård dag og var ked af det'.
'Normal kører jeg ikke efter mere én drink, men en ven behøvede et lift hjem - det er godt nok sidste gang jeg leger flink'.

Du bruger kort sagt en forsvarsmekanisme (rationalisering), for at retfærdiggøre dine handlinger. Adfærden er ikke benægtet, men der gives en ukorrekt forklaring på den.

Det næste for dit vedkommende kan sagtens tænkes at være, at du efter det påståede bryllup kommer tilbage til dit behandlingssted med ordene:

'Jeg var ikke så slem ved festen, Jo jeg drak, men ikke så meget'
'Jeg havde fået et par stykker, men IKKE nok til IKKE at køre'
'Jeg drak kun øl, ikke stærk spiritus, så det var ikke så slemt'

Du indrømmer dit alkohol relaterede problem i en vis grad, men på en sådan måde at det forekommer, at være langt mindre alvorligt eller betydningsfuldt end det egentlig er. Igen en kendt forsvarsmekanisme (bagatellisering)...brugt af tusindvis af misbrugere før dig.

Behøver jeg sige, at begge mekanismer er de rene dræbere!

Forøvrigt ret typisk for en misbruger, at kalde andre for IDIOTER.
Jeg siger som Jette; Du er IKKE værd at bruge tid på, da du har alle de typiske træk som findes hos specielt misbrugere.
Og én ting jeg ved med sikkerhed der IKKE hjælper din slags - er at lytte til dine bortforklaringer og ansé dig som et svagt menneske der skal aes med hårene. Det er ganske uvirksomt og således ikke noget du kan bruge til en skid!

Det handler om, at du enten tager hånd om dit eget liv, eller drikker dig ihjel.
Your choice..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 20:25

Justuniverse m.fl.

Læs nu Creamygirls indlæg grundigt og forstå. Det kan ikke siges kortere og mere præcist.

Klumme den kyniske (men realistiske)

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 17-02-05 20:50

Til : jespereberhard
Læs nu Creamygirls indlæg grundigt og forstå. Det kan ikke siges kortere og mere præcist. Prøv dog at fatte det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 20:58

Nå, da da! Kaldes det at fatte sig i korthed.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-02-05 21:22

Klumme>Jeg behøver ikke at læse det grundigt. Jeg er helt enig med creamygirl (i det sidste indlæg fra hende) bortset fra, hvorvidt jespereberhard er "værd" at bruge tid på. Hvem er det lige, der i øvrigt er så perfekt, at de kan ligge inde med den afgørelse???
Jeg er helt enig i, at det som behandler kan føles ørkesløst og meningsløst (og at det desværre også tit er det), men at sige "ikke værd at bruge tid på" lyder i mine ører som "Det går ud over, hvad mine evner rækker til" - og så ville det jo være mere rimeligt at skrive det, end fuldstændig uopfordret at komme med en vurdering af et andet menneskes "værdi".
Det er muligt, at det er de samme holdninger du selv har givet udtryk for, men i så fald må jeg sige, at creamygirl formår at formulere sig dels mere sagligt og dels mere anstændigt.
Det virker som sådan uklædeligt, at du forsøger at få det til at se ud som om at det er noget du har fundet på, men bare ikke magtede at udtrykke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 21:32

Er du ved at trække i land justuniverse LOOOL - Det er da i orden. Og stadig.... Jeg har ikke en dyt tilovers for misbrugere, der IKKE vil modtage den hjælp de bliver tilbudt.

BjarneD aka aka aka LOOOL. Nu ved jeg hvad det betyder (måtte lige hjælpes lidt) - Sjovt det kommer fra dig.

Ja jeg har en profil mere (Krummen), men jeg troede det var en hemmelighed

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-02-05 21:45

Arrgh! - Gider I lige hva?!

Just...Du udtrykker dig anderledes end Klumme. Accepter dog at sådan er vi så forskellige - og thank God for that!

Klumme...Du udtrykker dig anderledes end Just. Accepter dog, at sådan er vi så forskellige - og thank God for that!

Jeg bemærkede, at justuniverse længere oppe skrev således

Citat
I nogle tilfælde har jeg en tendens til at overdrive for at fremme forståelsen. Det kan let misforstås - specielt hvis viljen til forståelse mangler.

Jamen kan det tænkes, at Klumme bruger samme teknik - og at I begge mangler viljen til forståelse?!

Forøvrigt kan jeg fortælle, at når jeg skriver 'ikke værd at bruge tid på' - så mener jeg IKKE, at jeg ikke besidder evnerne til at hjælpe. Jeg mener derimod, at jespereberhard IKKE besidder viljen til at ville hjælpes.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 21:49

Tak Creamygirl.

Når jeg ikke orker at lægge mere energi for dagen i indlæg til justuniverse, så er det fordi jeg synes det er ørkesløst.

Din sidste bem. er til et 13 tal m. pil opad (dækker min egen holdning)

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 17-02-05 22:39

creamygirl>Nej, det er slet ikke utænkeligt at der kan være tale om at Klumme bruger en tilsvarende teknik. I øvrigt er det uden betydning (for mig) hvordan Klumme skriver, hvis han forsøger at kommunikere et eller andet til mig. Jeg er ikke sart (i hvert fald ikke på egne vegne), men kan selvfølgelig også misforstå.
Men det første indlæg Klumme kom med var (ud over kun at kunne være på baggrund af løse formodninger) en mere eller mindre direkte opfordring til selvmord.
Når I er så kloge på, hvorvidt det kan betale sig at hjælpe folk eller ej, og hvorvidt folk gerne vil hjælpes eller ej, (oven i købet på baggrund af kun 4 linjer), så må I da også være så kloge, at I ved at det i hvert fald ikke gøre sagen bedre at at svine folk til og bekræfte dem i, at de ikke er noget værd.

Du har fuldstændig ret i at det er let at gennemskue alkoholikere og deres undskyldninger for at drikke, og du har også ret i at det er vigtigt at man besidder viljen til at ville hjælpes. Den tror jeg personligt ikke at jespereberhard får lettere ved at klare efter at have læst Klummes (eller dit eller Jernladyens) indlæg.

Min erfaring med alkoholikere siger mig, at mine egne indlæg heller ikke gør ret meget fra eller til. Men der går ikke noget af mig ved i det mindste at forsøge at være venlig (eller i det mindste neutral) frem for hadsk.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-02-05 22:52

Jeg gider ikke kevle med dig justuniverse ! snupper derfor mit flueben, men måske er der andre du kan prædike for..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-02-05 23:00

Jeg gider ikke kevle med dig justuniverse ! snupper derfor mit flueben, men måske er der andre du kan PRÆDIKE for..

Kilde: Creamygirl

Tillæg. Bemærk sidste sætning.

Gyldendals fr. ordbog
prædike (lat. prædicare udråbe, udsige, forkynde, af præ- + dicare forkynde, af dicere sige) forkynde religionen for en forsamling, is. i en kirke;
tale vidtløftigt og trættende

Godnat

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-02-05 01:27

>Justuniverse

Da du i en anden tråd på usaglig og usmagelig facon valgte at tage denne tråd op IGEN, så lad mig da endnu en gang smide et indlæg (til trods for fjernelse af fluebenet)

Du skal ikke tro, at jeg ikke har observeret din trang til provokationer. Jeg har skam fulgt lidt med i din færden herinde - og det er helt ok for mit vedkommende, at du har en anderledes holdning til tingene end jeg, men det er sq ikke ok, at du braser ind og tager gl. tråde op i en tråd, hvor der sidder en spørger, der ønsker et seriøst svar på noget ganske andet end min holdning til misbrugere, som du så fint kalder for noget crab.

Hvad du ellers måtte mene om mig er din sag, jeg vil blot gøre dig opmærksom på, at du selv giver udtryk for manglende tolerance overfor folks måde at tænke, være og handle på ved at du så konsekvent afviser både Klumme's, Jernladyen's og mine indlæg i tråden her.
Du kan ganske enkelt ikke acceptere, at vi udtrykker os anderledes end dig - og det beviser, at du er intolerant menneske

Jeg synes det er ok at være intolerant nogle gange - men lad dog være med at hellige dig selv på den måde!
Dine kommentar virker malplacerede pga. den selvretfærdige måde du skriver på - og har du så stærk en trang til at klandre mig og andre for at være fjendtlige, så prøv at se indad - og du vil opdage din EGEN fjendtlighed mod anderledes tænkende og handlende individer!

Med tanke på at mennesket har den egenskab, at det som oftest er mere påpasselig med sin styrede adfærd, jo tættere det fysisk er på det objekt man er i konflikt med, så vil jeg anbefale dig, at invitere et par af de kanduer, som jeg gennem tiden har set du belemrer med din PRÆDIKEN på kaffe. Det kunne måske få dig til at acceptere, at ikke alle er enig i dine synspunkter - og dog! ..Jeg har ikke de store forhåbninger i den retning.

Behøver jeg sige, at du ikke behøver svare?!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-05 01:37

SMAGSDOMMEREN HAR TALT!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-02-05 01:42

Det må du gerne kalde mig Bjarne. Jeg har altid ønsket mig en titel som dommer - og smagsdommer går vel an

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 01:48

creamygirl>Nej, det ville da være ganske overflødigt at sige, at jeg ikke behøver at svare. . (Faktisk er det jo lidt psyrealistisk at du skriver til mig eftersom at du én gang har lovet, at du ikke gider "kævle" med mig - og ikke engang har et flueben.... (altså i tråden))
Og jeg har godt nok lovet (og jeg undskylder) at jeg ikke vil belemre dig mere... men du lokker... Jeg ville elske en eftermiddag sammen med dig til kaffe. Hvor og hvornår kan vi mødes

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-02-05 01:50

Hallo med jer,har i mistet Klumme creamygirl??,kunne godt bruke noen antabus her,kender flere der har bruk for dem

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 01:55

holniels>Har du brug for antabus?? Vi har da snakket om, at så længe man kan ligge ned uden at holde ved....

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-02-05 02:01

Ha,ikke meg justuniverse,noen jeg ikke liker,vil selvfølgelig give det til dem uten de vet det,ha ha

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:09

holniels>Kan du ikke bare selv gå til lægen og lade som om at du selv har et problem.... og så få udskrevet anabus????
Ellers kan jeg sende dig nogen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-02-05 02:11

>Just

Jamen fluebenet har jo heldigvis den fordel, at selvom man river og flår den til sig, så kan det stadig lade sig gøre at sætte den på igen.
Men glemmer du ikke, at det var DIG der gerne ville kævle videre med mig -
du kom bare til at gøre opmærksom på det i et helt forkert spørgsmål

Os to og kaffe?!.. glem det! - jeg drikker hellere et glas skarntydesaft (eller hvad det nu hedder) end jeg tilbringer en kaffestund sammen med dig

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:14

creamygirl>Æv, jeg var ellers lige begyndt at kunne lide dig Normalt ville man sige "tilbudet står ved magt" men jeg vil sig "invitationen står ved magt" - hvis du tør

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-05 02:20

Det skulle såmænd ikke forbavse mig, om denne justunietellerandet netop er en af disse tørlagte og utålelige frelste fhv. alkoholikere, som både har set lyset, fundet Gud og hele hans slæng, og derefter tillagt sig denne kunstige vamle overbærenhed over for tidligere "sprutåndsfæller" for at stive sit eget slatne ego af. Vor herre bevares - Hvor ynkeligt

Selvfølgelig har du antabus der hjemme...........LOOL

Kom nu bare tilbage med et eller glatnakket bavl, som du kan sidde og smiske dig med at lave - Jeg er kold over for din jammerlige type

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:25

Klumme>Jeg vl da også gerne møde dig til kaffe (eller whiskey) - hvis du tør

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-02-05 02:26

Faen da,der var du jo klumme,velkommen du

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-02-05 02:29

Please justuniverse,jeg liker også alkohol,kommer til Danmark i løbet af foråret????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-05 02:31

Ja det kunne du tænke dig hva justuniverse.... gør dig det klart een gang for alle, din type omgås jeg ikke.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:31

holniels>Hvor kommer du???

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-02-05 02:32

Fyn jo

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:36

Klumme>Det ved jeg godt. Det må være begrænset, hvor mange du egentligt omgås... Men tilbudet står ved magt. I øvrigt er jeg imponeret over at du kan vide, hvad jeg er for en type.. Sejt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-05 02:37

Hej holnils dit gl. sprit apparat LOOL - Kom lige forbi bopælen under en rundering, og måtte lige ha' en kop kaffe og en ostemad

Heller en ærlig spritter, end en frelst tørlagt

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:38

holniels>Har du familie på fyn? Jeg bor i Jylland, men det er jo ikke så langt væk Det ku´ da være sjovt at mødes...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-05 02:41

Ja du har ret - Jeg er yderst selektiv i mit valg af hvem jeg omgås - Og det er ikke særligt imponerende at jeg har spottet din type - Det har du såmænd så tydeligt vist her på Kandu....senest i denne tråd, og i den uvedkommende tråd hvor du plat og dumt gik efter Creamygirl - og glem bare det tilbud.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:44

Klumme>Av! Du slår så hårdt, når du slår....

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-02-05 02:44

Savner ostemadderne Klumme men kaffen er ikke intresant

jada justuniverse,har min exkone og mitt afkom på Fyn,så plenty med muligheter jo

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-05 02:46

holniels..... kaffen??? Hvad nu hvis den blir spædet op med lidt dansk akvavit??

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:47

Klumme>Det var bestemt heller ikke fordi jeg ville "score" creamygirl... som sådan ville der jo ikke gå noget fra dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-05 02:48

Nå må afsted igen holnils.... Byen syder LOOL

og justuni.. kan du ikke bare stoppe her - Jeg mener... der er vel ikke mere at sige

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 19-02-05 02:48

Ja Klumme så tror jeg godt jeg kan leve med farven jo

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-05 02:50

Fint holnils

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 02:56

Klumme>Længe har der ikke været mere at sige, men du bliver ved....
Men tiludet står ved magt, hvis du tør, og du bestemmer såmend volumen på indtagelsen. Hvis det kommer så vidt skulle det overraske mig om du kan holde trit....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 03:26

Klumme>I øvrigt har du to gange nærmest lovet, at du ikke ville komme med flere indlæg... Det tærer på en i forvejen tvivlsom troværdighed, at du gør det alligevel.
Og hvad der ville undre dig, og hvad der ikke ville undre dig.....
Skriv det til TV2-Reality eller et eller andet sted, hvor man værdsætter dit niveau. Og kom endeligt igen, hvis du har brug for hjælp

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-02-05 03:29

Klumme>Nej, undskyld. Det skulle jeg ikke have skrevet. Jeg mente "Når du erkender, at du har brug for hjælp"......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-05 04:26

Sidste gang jeg var på antabus til et bryllup scorede jeg alle brudepigerne ( og bruden bagefter) fordi jeg ikke drak.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-02-05 08:40

I guder hvor er dine platte manipulationer lette at gennemskue

Nærmest lovet..... hvad fan.. mener du med nærmest, og hvad du mener om min troværdighed er mig så inderligt ligyldig.

Du godeste hvor jeg dog må ha' ramt plet med min karakteristik af dig, siden du så krampagtigt forsøger at aflede interessen fra denne. Find nogen der gider høre på dit frelste ævl - Jeg gider ikke -Du er simpelthen pinlig

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 20-02-05 18:48

har rimligt meget samme mening som klumme og andre. så tag dig dog sammen taber....

Kommentar
Fra : jespereberhard

Dato : 20-02-05 21:20

jeg holder på at i er de største idioter... i dømmer uden at svare!!! jeg har fået min dom i retten og jeg var FULD da jeg blev anholdt derfor antabus... Fordi jeg var fuld der er ikk enbetydende med at jeg er en alkoholiker... men fuck jer jeg har fundet min løsning tak for lort

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-05 21:38

Du har fået en behandlingsdom, som jeg synes, du skal overholde. Der er jo en grund til at du har fået den dom.

Du har ret i, at det ikke er ensbetydende med at du er alkoholiker, men at du kan være til fare for dig selv og dine omgivelser, selv ved en lille indtagelse af alkohol.

Du kan give brudeparret og din kære familie den bedste gave ved at vise, at du kan klare behandlingen.

Fandt lige denne side

http://www.netpsych.dk/artikler.asp?vis=artikel&id=83

men nu nævner du jo ikke hvorfor du blev anholdt, så det kan måske være uden betydning for dig at læse siden, men der er jo en grund til at du har fået den dom.

Håber da for brudeparret at festen bliver vellykket.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-05 22:04

Fandme godt det ikke er min brudefest fjolset skal med til.

Drik for satan jespereberhard, og fuck dig selv, hvad du jo osse er igang med LOOL

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-02-05 22:13

Hej Jespereberhard

Hvis dét, ikke at svare dig på dit spørgsmål, gør mig til en idiot så er jeg glad for at være en idiot For selvom jeg kender svaret, vil jeg ikke give dig det!!

// Toupie
Der arbejder på et bo-tilbud hvor alle beboerne pt har behandlingsdomme.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-02-05 23:15

Selv takk jespereberhard,bare en fornøjelse du,sku det være en annen gang så spørg

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-02-05 16:10

Jamen kæreste Jesper.

Selvfølgelig er vi allesammen idioter - og selvfølgelig dømmer vi bare uden at svare på dit spørgsmål.

Apropos spørgsmål, så lad os lige tage den igen.

Citat
Jeg skal på udgang fra mit behandlingsted og jeg skal så ud på antabus, men jeg vil jo gerne lige kunne drikke lidt, jeg har hørt om at jeg bare skal drikke noget fløde også kaste op hurtigt og der er noget med nogen allergi piller der virker som modgift. Og jeg har ladet mig fortælle man kan få modgift på sygehuset men de vil jo sikkert ha id også er jeg jo fucked hvis de sladder videre til behandlingstedet! Nogen forslag? Hvor meget fløde er nok og er der nogen der ved hva de allergipiller hedder??

Du skal på udgang fra dit behandlingssted - og vil gerne have fif til, hvorledes du omgås det faktum at du er på antabus, fordi du gerne vil have en lille bitte smule at drikke til et bryllup.
Du spørger kort sagt om: Hvor meget fløde og hvilke allergipiller du skal indtage i den forbindelse?!

Hvad i al verden havde du i grunden tænkt dig, at du ville få som svar?!
1½ liter piskefløde, samt navnet på tabletter med antihistamin?!
IKKE af mig - og ja, vel er du FUCKED, hvis behandlingsstedet finder ud af du har indtaget alkohol på trods af du er på medicin og deltager i et BEHANDLINGSFORLØB, som IKKE omfatter, at du går ud og får dig en pind i øret. Behandlingen du har været så heldig at komme i betragtning til, omfatter i ligeså høj grad, at du selv er motiveret, samt følger stedets regler, hvor KRAV og MÅL for den enkelte burde være en selvfølge.

Men lille pus. Gider du ikke høre på fornuft, så luk dit spørgsmål
Jo før du gør det, jo hurtigere slipper du for at høre andres mening om din tåbelige adfærd!

Hov! Glemte næsten, at jeg dog har et middel der ikke gør dig syg.

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/antabus.htm

Du starter med: 800 mg i døgnet de første to til tre dage. Derefter: 200 mg i døgnet, eller 600-800 mg to gange om ugen. Så skulle den være hjemme

Og sig så lige tak for hjælpen

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 22-02-05 17:11

man kan godt være et undemærket selskab uden at være nødt til at drikke et glas rødvin. har du et mega problem med gruppepres eller noget. Desuden..... hvis man tager stoffer er man en nar.

Kommentar
Fra : monsberg

Dato : 03-07-05 16:59

Du skal spise nogle piller med Antihistamin. I håndkøb kan du fx købe Phenergan.

I øvrigt vil jeg ikke moralsk dømme dit indlæg. Du stillede et spg., og så kan man svare eller lade være. Jeg synes i øvrigt, at dit projekt er fjollet.