/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spywarefri skipper Ad-aware
Fra : anja5
Vist : 415 gange
20 point
Dato : 16-02-05 09:19

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres kommentarer til denne artikel på Spywarefri:

http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#adaware1

Er det rigtigt af Spywarefri at kvitte Ad-aware fordi at Lavasoft nu siger god for adware (spyware) fra WhenU samt et par stykker til, f.eks. Cydoor og Myway? WhenU kommer med reklame-popups.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 16-02-05 09:35

Sørgeligt. Det værste ved det hele er at Ad-aware nu slipper taget i WhenU, der i princippet efterfølgende kan ændre på de krumspring, de gør for at komme ind på vores computere... Ad-aware mister dermed stille og roligt deres troværdighed.... Det er penge alt sammen og man kunne godt få den tanke at der var økonomi i det for lavasoft......Jeg synes det er i orden at Spywarefri vil have moralen i orden...!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-05 10:26

både google og yahoo har sat stopper for bla whenU - så det er kedeligt at lavasoft ikke følger op på det.
Spywarefri gør sit for at holde sine bud på deres ting så godt som muligt - og det er helt ok.

bvh... jeg synes det er tankevækkende at ad-aware netop lidt efter lidt mister troværdigheden - og er næsten sikker på at det kan være et spørgsmål om økonomi - desværre - !!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 10:28

Kun enig i den sørgelige nyhed, og godt at Spywarefri endnu engang beviser, at de er på forkant med "problemerne".
Ad Aware dør nok på denne konto, da MANGE af nuværende brugere sikkert vil afinstallere (inkl. undertegnede), og så finde nye alternativer - som jo findes via Spywarefri (herlig hjemmeside - benytter den tit, selv om jeg ikke er vildt synlig på den).
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 16-02-05 19:03

Er der noget i vejen for fortsat at bruge AdAware, OG (!!) Spyboot som supplement??? Altså "køre" med to programmer??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 19:17

Hej Bjarne, jeg ser ikke formålet + kan ikke helt gennemskue det "nye" i Ad Aware, dog skal du køre Spyboot efter AA da du så får fat i det som AA slipper igennem (det de med garanti får penge for).